Prolyte truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

zou me er maar niet te druk om maken, zolang het oppervlakkige krasjes zijn is het niet iets om wakker van te liggen, deuken en groeven is wat anders. dit partijtje kan je best kopen, ziet er niet slecht uit..

beetje afdingen als goed nederlander, en je hebt een leuk beginsetje
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Mifex
      • Jun 2005
      • 83

Ik kan nu

4x prolyte x30D L=150 (dus 1.50 meter)
      12x prolyte eitje
      12x prolyte pin
      12x veertje

voor een totaalbedrag van 450 euro krijgen. Het is een stuk duurder als 3x2 meter box truss wat mij 300 euro had gekost maar deze truss is in nette staat, niet aan vervanging toe (ik had het bedrijf gemaild of ze nog stukken hadden, hadden ze maar ze waren eigelijk niet aan vervanging toe dus ze wouden het eigelijk niet verkopen). Truss heeft geen deuken en stikkers zijn wel aanwezig en ik heb 150 euro afgedingt .

Is dit een leuk dealtje of is het VEEL goedkoper te krijgen? Dan heb ik het niet over 2 meter stukken ik moet echt 1.50 hebben.

Gr
      The winner is the winner

Comment

• Kilian
        • Dec 2005
        • 179

Als je wat kan met 4 stukjes van 150cm, dan moet je het doen. Zelf lijkt me het een beetje onnodig om voor 6 meter 4 delen te gebruiken en zou ik wat langere stukken zoeken.

Comment

• thyzerrr
          • Nov 2004
          • 92

Misschien dat lengtes van langer dan 1m50 voor de OP niet te vervoeren zijn

Comment

• Mifex
            • Jun 2005
            • 83

Ja als je bus 1.70 cm diep is kan 2 meter er moeilijk in .
            Btw, ik ben voorzien, Ik heb 3 nieuwe delen + 1 deel 2e hands (maar geen deuken en of ernstige beschadigingen, eigelijk ook als nieuw) voor 570 euro gekocht.

Hierbij zaten 12 eitjes, 12 pinnen, 12 pinnen met moertje, 12 veertjes . Veel geld, ik had ook voor minder geld 2e hands truss (die er netjes uit zag) kunnen kopen maarja ik heb geen zin meer om te zoeken dus dan is 570 euro niet verkeerd denk ik.

gr
            The winner is the winner

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

ik vind zo ie zo voor een drive in show (front truss)kleinere stukken veel flexibeler

geef mij maar 4x 1,5 dan 2x 3

hoevaak kom je wel niet op lokaties met een lift/ trap of iets dergelijks...nou dan zijn die korte brokken veel makkelijker

wel eens lokaties gehad had ik 4m uit een stuk bij me nou das wel effe stoeien om dat binnen te krijgen

ook in een zaal ken je ook niet altijd 6 meter kwijt

dan kost het me maar ietsies meer

opzich stoort me bekraste truss niet echt als het echt vol hangt met lampen en dergelijke, maar als het ook een deco funktie heeft dan moet het wel knap zijn vind ik

en ik snap best dat je als hobbyist, semi prof je niet meteen dure nieuwe stukken kan veroorloven vaak met 2 knappe statieven erbij ben je meteen 2000 euro verder.... en dat aleen om wat aan op te hangen

dan voldoet 2e hands truss ook prima

maar idd letten op deuken, en de koppelingen ( uitgesleten gaten voor je pennen en bijvoorbeeld spelling ) ook wel eens truss gehad en daar zaten weer koppelstukken van een ander merk bij dat wil ook niet echt opschieten)

denk je ook van wat past het beroerd en ken je weer terug om anderen op te halen......

succes ermee

Comment

• Kilian
                • Dec 2005
                • 179

Originally posted by jens
                ik vind zo ie zo voor een drive in show (front truss)kleinere stukken veel flexibeler

geef mij maar 4x 1,5 dan 2x 3

hoevaak kom je wel niet op lokaties met een lift/ trap of iets dergelijks...nou dan zijn die korte brokken veel makkelijker

wel eens lokaties gehad had ik 4m uit een stuk bij me nou das wel effe stoeien om dat binnen te krijgen

ook in een zaal ken je ook niet altijd 6 meter kwijt

dan kost het me maar ietsies meer

opzich stoort me bekraste truss niet echt als het echt vol hangt met lampen en dergelijke, maar als het ook een deco funktie heeft dan moet het wel knap zijn vind ik

en ik snap best dat je als hobbyist, semi prof je niet meteen dure nieuwe stukken kan veroorloven vaak met 2 knappe statieven erbij ben je meteen 2000 euro verder.... en dat aleen om wat aan op te hangen

dan voldoet 2e hands truss ook prima

maar idd letten op deuken, en de koppelingen ( uitgesleten gaten voor je pennen en bijvoorbeeld spelling ) ook wel eens truss gehad en daar zaten weer koppelstukken van een ander merk bij dat wil ook niet echt opschieten)

denk je ook van wat past het beroerd en ken je weer terug om anderen op te halen......

succes ermee
                Dat was inderdaad een nogal beperkte bilk van mij. Mijn dagelijkse leven gaat min of meer over hallen en trailers. Mijn fout. Maar waar ik ook aan dacht: Als je meer delen heb, heb je meer koppelingen en krijg altijd te horen dat je op de koppelingen tussen 2 delen niet of minimaal mag belasten. lukt het, in dat geval, nog om voldoende tuimte op je truss te creeren?

Gefeliciteerd verder met de aankoop. Moge je er lang blij mee zijn

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1067

als ik de breedte van een koppeling neem + de het stukje pijp ernaast is die z'n 14 cm op een 150 cm

volgens mij moet je dat wel kunnen ontwijken met het inhangen van je spullen

wat ik verder nog bedacht:

ik heb altijd de voorkeur gehad naar square truss omdat je makkelijk je kabels op de truss kan leggen en niks hoeft te tapen of rijgen of weet ik veel

Comment

• RWE
                    • Jul 2006
                    • 26

[QUOTE=Kilian]Maar waar ik ook aan dacht: Als je meer delen heb, heb je meer koppelingen en krijg altijd te horen dat je op de koppelingen tussen 2 delen niet of minimaal mag belasten. lukt het, in dat geval, nog om voldoende tuimte op je truss te creeren?

En Waar haal je deze wijsheid vandaan ?
                    uit de tabel van de trussfabrikant

Comment

• Mifex
                      • Jun 2005
                      • 83

Originally posted by jens
                      als ik de breedte van een koppeling neem + de het stukje pijp ernaast is die z'n 14 cm op een 150 cm

volgens mij moet je dat wel kunnen ontwijken met het inhangen van je spullen

wat ik verder nog bedacht:

ik heb altijd de voorkeur gehad naar square truss omdat je makkelijk je kabels op de truss kan leggen en niks hoeft te tapen of rijgen of weet ik veel
                      Ik heb ook wat met square truss, maar heb voldoende evaring met driehoek. Rijgen doe ik ook niet, ik laat alle kabels eerst loshangen dan maak ik er een bundel van den die leg ik aan de buis vast, netjes.. natuurlijk wel iets meer werk dan bij square.

Reden dat ik dit keer niet voor square ben gegaan:

Vervoer (heb toch gemerkt dat je een stuk meer lucht vervoert!)
                      Prijs (toch een heel stuk hoger!)
                      Gewicht (liever 2 fourbarren meer dan vierkanttruss)

Ik ga lang genieten (hoop ik) van mijn aankoop, het is in iedergeval niet iets wat hier snel de deur uit gaat ik zou er zo 8 jaar zoet mee zijn denk ik. Heb hier 1 stuk uit 1999 zitten wat kleine krasjes op (normaal) maar geen deuken of diepe krassen ! De andere 3 delen komen uit 2006, om precies te zijn 6 september 2006, splinternieuw dus.
                      The winner is the winner

Comment

Working...