Prolyte truss

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mifex
    • Jun 2005
    • 83

Prolyte truss

Hallo,

Ik heb de mogelijkheid om 6 meter prolyte truss (vierkant) te kopen. De kosten bedragen 300 euro. De truss heeft veel krassen zeg maar (gewoon gebruikte staat) Zo hier en daar ene ligt deukje. Nu ik de nieuwprijs hier zie van zo'n box truss vierkant 2 meter denk ik dat ik met 3x 2 meter (6 meter) prolyte truss 2e hands voor 300 euro wel goed uit ben?

Nog andere tips? Ik heb feestjes voor zo'n 150 man, zou prolyte dan wel nodig zijn of kan het ook best met alulite?

Mvg
    The winner is the winner
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Het is altijd handig om prolyte te nemen, want dit kan je heel makkelijk bijhuren. Alulite zal je minder rap vinden denk ik.
    Ik neem aan dat het X30V is?
    [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Mifex
      • Jun 2005
      • 83

Ik heb geen verstand van die namen. Het is gewoon de gebruikelijke normale truss met 30 cm tussen de buizen in en de dieameter van de buis 5 cm.. dacht ik uit me hofd
      The winner is the winner

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Prolyte is inderdaad aan te raden, is makkelijk bij te huren.

300,- is een normale prijs, da's namelijk 50,- per meter en dat is een normale prijs voor Prolyte square.

Let wel erg goed op de staat van de truss, let goed op beschadigingen, deukjes, etc. En je gezond verstand natuurlijk, als jij het niet vertrouwt, neem het dan niet mee, er zijn namelijk meer adressen die Prolyte x30v verkopen voor 50,- per meter.
        Last edited by moderator; 14-05-06, 09:27.

Comment

• Mifex
          • Jun 2005
          • 83

Deze die beste jongen nu aan bied:

Gebruikt dat wil zeggen gewoon krassen enzo en niet glimmend meer zeg maar. Soms een licht deukje maar je kan hem prima kwijt op een bruiloft je stoort je niet aan de deuken. Ik kkrijg alle pennetjes en eitjes mee.

Ik heb wel inresse in die 1 meter stukken
          The winner is the winner

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

op zich maakt het niet uit wat voor merk truss je gebruikt, het ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen.

Prolyte is makkelijk bij te huren maar merken zoals Alutruss, milos, Showtec truss, enz. doen hun werk ook goed hoor.

nadeel is dat de andere merken niet 100% passend is met prolyte of met elkaar ( kan wel maar dan heb je geen 100% belasting meer wat je van de truss verwacht en is niet aan te readen, Zeker niet als je boven publiek gaat hijsen )

Verder is een goede prijs die 300,00 alleen moiet het niet afgeragd zijn.

Succes met je aanschaf.

Comment

• Mifex
              • Jun 2005
              • 83

Ja wat is afgeragd bij jullie? Dat ze krom staan van de deuken ?
              The winner is the winner

Comment

• Mifex
                • Jun 2005
                • 83

[CENTER]http://img480.imageshack.us/img480/2266/truss0033hu.jpg

http://img60.imageshack.us/img60/7364/truss0052zw.jpg[/CENTER]

[CENTER]Hierbij enkele foto's wat denken jullie? Die witte plek op de truss die je ergens ziet is trouwens een restje tape.

Beschadigen gebeurd toch vroeg of laat.. is niet nieuw meer nee. Maar geen deuken die opvallen of echt ernstig zijn (zoals te zien op de foto's)[/CENTER]
                Last edited by Mifex; 13-05-06, 22:08.
                The winner is the winner

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

Originally posted by Mifex
                  [CENTER]http://img480.imageshack.us/img480/2266/truss0033hu.jpg

Maar geen deuken die opvallen of echt ernstig zijn (zoals te zien op de foto's)[/CENTER]
                  Dat is X30V - want er zit maar 'verzonken' 1 ring in het koppelingsdeel aan de buis.
                  Meet maar op: de diameter van de buis is 51mm.
                  (De H-trussen hebben 48mm buis).
                  Van prijzen weet ik niks, en ik ben daar gelukkig om/mee.

Maar ik zou nog wat afdingen op de prijs van die truss van de eerste foto:
                  het lijkt net of daar een scheur of zaagsnede in de bovenste rechte eindstijl zit.
                  En dan is mijn aanbeveling - dat trussdeel altijd zo gebruiken dat die slechte stijl ofwel aan de onderkant ofwel aan de bovenzijde zit.
                  Dan gaat die truss waarschijnlijk nog wel een tijdje mee.
                  Aan de controle stickers kun je soms nog wel zien hoe oud die delen zijn - als die niet helemaal afgesleten zijn.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Mifex
                    • Jun 2005
                    • 83

Dat is X30V - want er zit maar 'verzonken' 1 ring in het koppelingsdeel aan de buis.
                    Hoe bedoel je dat?

Maar ik zou nog wat afdingen op de prijs van die truss van de eerste foto:
                    het lijkt net of daar een scheur of zaagsnede in de bovenste rechte eindstijl zit.
                    Dat lijkt, het is een vuiltje en is er inmiddels af
                    The winner is the winner

Comment

• Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

Originally posted by Mifex
                      Ja wat is afgeragd bij jullie? Dat ze krom staan van de deuken ?
                      Afgeragd is bij mij duidelijk gebruikssporen, dat wil zeggen deukjes, flinke krassen, geen sticker meer aanwezig en afgeslepen hoekjes op het uiteinde.

Dat is voor mij afgeragd, maar ik leg mijn eisen redelijk hoog wat truss betreft.
                      Last edited by moderator; 14-05-06, 09:29.

Comment

• Mifex
                        • Jun 2005
                        • 83

Ik heb een mail gestuurd naar je adresje mark. Dan nog wat: Wat is het nadeel van truss met krassen? Is het minder stevig? Of gaat het jullie meer om de netheid van de truss tijdens een show?

Hier zitten aardig wat krassen op, hij is niet meer glimmend. Bij 2 delen zitten de stikkers er nog half op.
                        The winner is the winner

Comment

• Mifex
                          • Jun 2005
                          • 83

Hier een vergelijking met 2 trussdelen, 1 heb ik schoongemaakt een beetje schoongemaakt met dit papiertje en een beetje metaalschoonmaak middel.

(ik heb de delen te leen is een vriend van me)

2 hands truss is meestal met krasjes e.d. zeker ex-rental delen.
                          Last edited by Mifex; 14-05-06, 13:35.
                          The winner is the winner

Comment

• Mifex
                            • Jun 2005
                            • 83

Even schoongemaakt en een soort van polijst middel op gesproeit.

Truss delen bij elkaar

Truss delen close up 1

Truss delen close up 2

Ziet er stukken netter uit nu.

300 euro, prolyte stikkers wazig aanwezig. Voor 300 euro is dit toch wel te doen?
                            Last edited by Mifex; 14-05-06, 17:40.
                            The winner is the winner

Comment

• Mifex
                              • Jun 2005
                              • 83

Maar krassen op een truss is toch normaal? dat komt er toch vroeg of laat op.
                              Last edited by moderator; 15-05-06, 20:51.
                              The winner is the winner

Comment

Working...