Beste collegea,
'k zal me eerst kort voorstellen: Jesper, 24 jaar, woonachtig in het bruisende Brabant
Als puber met plaatjes draaien gestart, tijdens de studie het geheel verkocht, maar het bloed is - twee jaren geleden - weer beginnen te kruipen, en zodoende dat ik alweer enige tijd met DJ'en en pro-light-sound bezig ben.
Het vieren van feesten in een weiland, tentje, tapje erin, leuke muziek, lijkt een fanatieke bezigheid in onze omgeving. Daarbij wordt nog wel 'ns een lichtinstallatie gevlogen door concurrenten, en dit heeft tot enkele discussies geleid binnen ons team.
[LIST][*]Dikwijls zien wij dat men met steels een aanslag pleegt op dwarsliggers van een aluminium tent, om daar de (met statieven omhoog gedraaide) truss aan te bevestigen. Lijkt me niet bepaald verantwoord. Foto[*]Anderen bevestigen een hijsband aan een spant (met spantklem, speciale ophangpunten/ogen of gewoon eromheen slaan van hijsbanden), daar vervolgens een harp aan en dan een takel (en omgekeerd aan truss). Niet echt lekker voorbeeld...[*]Nog weer anderen gebruiken enkel een steel aan een ophangpunt, rechtstreeks aan een takel. Zie foto:[/LIST]
Wij vragen ons af, uit interesse: wat is de enig juiste wijze?
'k zal me eerst kort voorstellen: Jesper, 24 jaar, woonachtig in het bruisende Brabant
Als puber met plaatjes draaien gestart, tijdens de studie het geheel verkocht, maar het bloed is - twee jaren geleden - weer beginnen te kruipen, en zodoende dat ik alweer enige tijd met DJ'en en pro-light-sound bezig ben. Het vieren van feesten in een weiland, tentje, tapje erin, leuke muziek, lijkt een fanatieke bezigheid in onze omgeving. Daarbij wordt nog wel 'ns een lichtinstallatie gevlogen door concurrenten, en dit heeft tot enkele discussies geleid binnen ons team.
[LIST][*]Dikwijls zien wij dat men met steels een aanslag pleegt op dwarsliggers van een aluminium tent, om daar de (met statieven omhoog gedraaide) truss aan te bevestigen. Lijkt me niet bepaald verantwoord. Foto[*]Anderen bevestigen een hijsband aan een spant (met spantklem, speciale ophangpunten/ogen of gewoon eromheen slaan van hijsbanden), daar vervolgens een harp aan en dan een takel (en omgekeerd aan truss). Niet echt lekker voorbeeld...[*]Nog weer anderen gebruiken enkel een steel aan een ophangpunt, rechtstreeks aan een takel. Zie foto:[/LIST]
Wij vragen ons af, uit interesse: wat is de enig juiste wijze?

Dat zegt misschien genoeg? Voor de duidelijkheid: we spraken over een gemiddelde alumium tent, afm. 40x20. 
Comment