American DJ Dura Truss system

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamm Events
    • Dec 2005
    • 23

Originally posted by Hofkicks
    Ik koop het spul ook niet allemaal voor mijn eigen plezier

heeft het dan wel zin om uberhaupt te beginnen verdien je meer als je in een supermarkt gaat werken.

Maar buiten dat, is het misschien een optie om ergens voor het geld een paar meter prolyte truss te kopen, statieven kun je dan wel bijhuren, heb je je spul in ieder geval veilig hangen. Daarnaast kan je dan in de toekomst ook nog verder, als het eenmaal goed aan het rollen is verbaas je je erover hoe snel je meer nodig zult hebben.

Leg in de tussentijd geld apart voor de statieven, en kijk ondertussen eens naar een paar stevige vmb's. Deze zijn er al vanaf ongeveer 500 euri stuk.

Het lijkt misschien veel om dit voor je statieven / truss uit te geven, maar vroeg of laat zou je dat toch moeten.

Daarbij 1 movinghead..? Verkopen dat ding, voegt naar mijn mening niet erg veel toe. Heb je een stevige lichtbrug met netjes alles symetrisch, kabels netjes afgewerkt etc. kom je beter in het licht te staan..

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by Hofkicks
      Ik ben blij met alle mededelingen die iedereen op mijn vraag heeft gedaan, maar wat ik wel jammer vind is dat er nog niemand gereageerd heeft die zelf al eens met het systeem gewerkt heeft.

Ik wil zo graag eens een persoonlijke ervaring horen van iemand. Is het systeem zo bagger dat nog niemand het gekocht heeft?
      Trek je eigen conclusie zou ik zeggen

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Hallo,

Voor onder de 600 euro zou je kunnen gaan voor de VMB TE-034. Kan je per statief 100 kg liften. Dus 100:2=50X2=100kg - truss (5 meter prolyte) 22,5=77,5 kg. Dus je zou er een goede 75 kg VEILIG aan kunnen hangen!! Dat is bijna het dubbel van het vorige systeem.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Originally posted by Baszza91
          Hallo,

Voor onder de 600 euro zou je kunnen gaan voor de VMB TE-034. Kan je per statief 100 kg liften. Dus 100:2=50X2=100kg - truss (5 meter prolyte) 22,5=77,5 kg. Dus je zou er een goede 75 kg VEILIG aan kunnen hangen!! Dat is bijna het dubbel van het vorige systeem.

Greetzz en cheerss
          Wat een wonderlijke rekensom. Ik snap er niks van, kun je deze uitleggen?

Comment

• Baszza91
            • Oct 2005
            • 476

Hallo,

Oke, hier komt hij nog een keer met uitleg. Corrigeer me als ik het fout doe (Rinus ).

De bovengenoemde wind-ups (VMB) mogen 100 kg heffen. Er is een regel die zegt (of zoiets) heffen in de entertaiment halveert men het gewicht wat het statief mag heffen. Dus die 100 kg word dan 50 kg PER statief. Omdat je een brug wilt maken heb je 2 statieven die allebei 50 kg per stuk mogen heffen en dus samer 100 kg mogen heffen. Dus dat is wat de statieven mogen dragen. Omdat ik voor het gemak gelijk voor Prolyte gaan weet ik dat de truss (voor een lengte van 5 meter) 22,5 kg weegt. Dus we trekken de truss af van de 100 kg. Is 77,5 kg hou je dan over om er iets aan te hangen. Als je ongerveer 7 kg aan kabels en snoeren en klemen en verdeel dozen en dimmers er af haalt heb je een mooie 70 kg rond wat je er veilig aan kan hangen.

Greetzzz en cheerss
            I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

Zal wel aan mij liggen, snap het nog steeds niet

Volgens mij heeft een te-034 idd 100 kg belastbaar, maar heeft ook een dubbele veiligheid, (pennetje en rem op lier) althans, de versie die ik heb. Dus hoef ik deze niet meer door 2 te delen!

Hijsen/heffen met meer dan 1 werktuig is 75% regel.

100*75*2=...................150kg Jouw 30 er af, hou ik 120 kg over. een heel verschil met die 70 van jou.

Joost

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Oke weet ik dat ook weer bedankt voor het corrigeren. Ik wist niet dat je bij dubbele veiligheid niet door 2 hoeft te delen, en ik wist ook niet dat je er een 75% moet gebruiken in plaats van de 50% regel

Greetzz en cheerss

Comment

• niesten
                  • Aug 2004
                  • 115

De 50% regel die je aanhaalt, is omdat meestal met een veiligheidsfactor (VF) van 5 wordt gewerkt. Zodra er mensen onder de constructie kunnen komen (let op: bandleden, DJ's technici, e.d. zijn ook mensen!!), moet er een veiligheidsfactor van 10 gerekend worden. Dat is dus de dubbele veiligheidsfactor. Of door de dubbele beveiliging van het TE-34 statief automatisch een VF10 geldt, betwijfel ik. Maar hier weet ik verder geen details van.
                  De 75% regel heeft te maken met het feit dat er twee hef-werktuigen (statieven) gebruikt worden. De max last van hHet tweede statief mag maar voor de helft gebruikt worden. Is reeds meermaals in het forum naar voren gekomen. De rede weet ik niet precies, maar ik vermoed dat dit te maken heeft met het gevaar voor ongelijke belasting. Daardoor zouden verschillende lasten op de statieven kunnen rusten (bijv. max 100kg voor statieven met max belasting van 50 kg --> links 60kg, rechts 40 kg). Door die 75% regel wordt dit gevaar zeer sterk geminimaliseerd.
                  Overigens vindt ik 7 kg voor bekabeling en dimmerpacks erg weinig (Til maar eens een multi van 10 m ofzo).

Groeten,
                  Roger
                  Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Baszza91
                    • Oct 2005
                    • 476

Ik heb weer eens lopen zoeken naar een manier op mijn spullen safe op tehangen zonder dat het teveel kost. Ikzelf ga denk voor losse wind-ups met t-bar, maar ik kwam ook dit tegen

Jb-systems Techno Truss

Alleen heb ik andere (lagere) prijs gezien. Misschien is dat wat voor de OP.

Wat ik wel vreemd vind is dat de statieven per stuk (de ASD Alt-270) maar maximaal 60 kg mogen tillen. En als ik dan die sommen uitvoer die hierboven staan dan klopt er helemaal niets van de de truss 120 kg kan liften. Ik heb gelezen dat er maar 1 veiligheid zit op het statief.

Dus ik hier mijn twijfels over, laat maar horen wat jullie hiervan vinden.

Greetzz en cheerss

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Maximale belasting: 100kg / 120kg --->
                      ja wat is het nou?
                      En aan dat DECO!trussje mag volgens de Franse (slag?) fabrikant 144kg gelijkmatig verdeelde last.
                      Dan rest er voor jou toch maar 72kg (18kg/m) als je er mensen onder laat komen.
                      Dat is per statief niet meer dan 36kg.
                      En omdat je ook van die dingen eigenlijk niet meer dan de helft van de opgegeven last mag toepassen - als er geen "verdubbelde veiligheid" in zit.. kom je voor zo'n ijzerpakketje niet hoger uit dan 30kg / statief.
                      Zit allemaal redelijk op één lijn, maar je kunt er eigenlijk verrotte weinig mee ophangen.
                      Hang je er meer aan en gebeurt er dan wat, heb je kans dat in geval van een schade of lestelschade de verzeraar even 'niet thuis' geeft.
                      Want je houdt je ook niet aan de weinige normen en regels die we in ons vakgebied (entertainment / evenementen industrie) hebben.
                      Van de ArbeidsInspectie hoef je niet zoveel te vrezen - die zijn in de komende jaren voor onze sector te "druk"(?) met de theaters.

Ik heb geen twijfels hierover
                      -
                      ik heb mijn mening erover nu duidelijk uitgesproken.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...