American DJ Dura Truss system

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hofkicks
    • Jan 2006
    • 9

American DJ Dura Truss system

Heeft er iemand ervaring met dit systeem?

Het gaat hier om 2 wind-up statieven met 3 meter triangle truss. Het systeem kan 125 kilo dragen. Het ziet er allemaal wel erg stevig uit. Ik wil het gaan gebuiken bij mijn drive inn show dus voor mij is het belangrijk dat de apparatuur makkelijk in en uit elkaar te halen is. Daarnaast moet het allemaal compact en licht zijn om het vervoeren wat eenvoudiger te maken.

Wat ik eraan wil hangen zijn twee rovers van jb systems, een moving head, en wat kleine lichteffecten.

Ik kan eigenlijk geen vergelijkbaar systeem vinden in deze prijsklasse. Die Showtec met 6 meter mini truss is ook wel een optie voor mij, maar die kan eigenlijk maar weinig gewicht dragen.

Ben benieuwd wat jullie mening is......
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Hallo,

Ik hoor niet hellemaal hier thuis maar ik vind de truss wel heel erug dun eruitzien op de foto.
    Ik weet je bedgut niet maar zou zoiets ook kunnen

Set 1
    Set 2

Greetzz en cheerss
    Last edited by Baszza91; 31-01-06, 16:05.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Hofkicks
      • Jan 2006
      • 9

Die heb ik uiteraard ook bekeken, maar vergeet even niet dat deze bijna 2 x zo duur zijn. De American DJ Dura Truss kost 329,-...hier kan je wel een gewicht van meer dan 100 kg aan hangen. (zal ik niet halen, maar wie weet wat de toekomst ons brengt), terwijl je aan de showtec slechts 45 kilo kan/mag hangen....dat zijn 4 scanners!

Het kan trouwens aan mij liggen, maar dun vind ik de truss er niet uitzien.

Wel bedankt voor je reactie. Beetje brainstormen kan natuurlijk nooit kwaad....

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Oh, ik had op de site ADJ gekeken en daar stond een andere foto bij. Mijn excuses.

Greetzz en cheerss
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

[quote=Hofkicks] ... terwijl je aan de showtec slechts 45 kilo kan/mag hangen....dat zijn 4 scanners!
          [quote]
          1e: het zijn geen 'scanners' maar 'scans' of 'scanspots' en van dat type weet ik er meerdere te noemen die in hun eentje al meer dan die 45 kg wegen. (Golden Scan, Cyberlight).

En wat ik van dat Amerikaanse spul denk?
          Als de prijs het enige zou zijn dat een rol zou spelen,
          dan reed de hele wereld in een auto van het merk Lada of een Dacia.
          Denk eens in:
          Jouw fantastische goedkope systeem stort in...
          Wat is de waarden van de spots en effecten die er dan aan hangen?
          Is 10% van de aanschafprijs van al die apparatuur een absurde richtlijn
          om te investeren in veilige steun/draagmiddelen?
          Dus heb je minder dan voor € 3290 aan 'lichtzooi'?
          Mooi!
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Hofkicks
            • Jan 2006
            • 9

Yo Rinus,

Okee....je hebt er een duidelijke mening over. Mijn 'scans' vertegenwoordigen een waarde van beneden de € 3290,- en ik denk ook niet dat ik in de toekomst zoveel voor licht uit zal/kan geven. Het moet immers ook allemaal terug verdiend worden met draaien natuurlijk. Ik koop het spul ook niet allemaal voor mijn eigen plezier.

Punt is dat het allemaal duur spul is, en ik me helaas geen truss systeem van 600 - 900 euri kan veroorloven. Daarom ga ik ook op zoek naar goedkopere systemen en vraag ik op forums of er collega's zijn die ervaring hebben met zulke systemen. Op basis daarvan kan ik vervolgens een beslissing nemen die én in mijn budget past, én zal voldoen aan mijn wensen cq eisen. Waarom vraag ik dan aan anderen hun mening? Omdat ik op basis daarvan mezelf wellicht van een of andere gigantische miskoop kan weerhouden. Daar zijn forums toch ook voor...idëen uitwisselen.

Comment

• niesten
              • Aug 2004
              • 115

Originally posted by Hofkicks
              Het systeem kan 125 kilo dragen.
              Dit max. gewicht vond ik al erg veel, dus maar eens opgezocht...
              Ik kon op internet vinden dat de max toegestane belasting voor deze constructie 300lbs (=135kg) is.
              Het vreemde is echter dat de statieven een max. toelaatbare belasting van 70lbs (=32kg) hebben.
              Bij twee statieven mag er dus op de statieven een gewicht rusten van (32+32) x 75% = 48kg. En daar telt het gewicht van de truss (8.5kg) ook nog bij.
              Dus per saldo mag aan dit systeem slechts een krappe 40kg hangen....
              (De genoemde 135kg is waarschijnlijk het max gewicht dat de truss zelf mag dragen, terwijl meestal de statieven de zwakste schakel zijn.......leuke marketing......hoezo misleidend...)
              Als je dus onder de 40 kg blijft (en reken kabels,klemmen, e.d. ook mee!!!), is het wellicht een leuk setje. Maar mijn ervaring is dat 40 kg echt snel bereikt zijn.
              Dus denk er nog maar eens goed over na.

Groeten,
              Roger
              Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

Hallo,

Zie hieronder

Voor licht brug

2 * American DJ ST-132 € 175 € 350
                2 * Prolyte driehoek truss X30D-L200 € 183 € 366
                1 * Prolyte driehoek truss X30D-L100 € 119 € 119
                2 * ShowTec Standmount Adapter € 50 € 100
                Totaal voor lichtbrug € 935

Heb je een lengte van 5 meter. Waar veilig met alle regels erover in acht genomen te hebben (heb het samen met Deej gedaan). Ik geloof per statief dat er 85 kg mag tillen. Deel dat door de helft word dat 42,5 kg (een een of andere regel is dat). Dat * 2 omdat je een brug gaat maken zit je op 85 kg. Moet er nog het gewicht van de truss af 4,5 kg per meter dus totaal 22,5 kg voor de truss. Dan 85 kg (wat er aan mag hangen) min 22,5 kg (voor de truss) is 62,5 kg. Maar dan zit wel helemaal safe. Maar dan heb je een setje van € 935 (prijzen zijn grofweg) en zelfs dan kan je maar 62,5 kg aanhangen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Greetzz en cheerss
                Sorry modjes voor de link naar ''het'' andere webshop maar J & H verkoopt die spullen niet.
                Last edited by Baszza91; 01-02-06, 17:02.

Comment

• SpaceyDeeJ
                  • Sep 2001
                  • 876

Niesten, jij deelt met factor 75 % . Kun je mij eens uitleggen waarom dit zou zijn ?
                  Ik ga zelf uit van 50 procent met als volgende reden :
                  Statieven worden geproduceerd, met mazzel volgens de machine richtlijnen. Dit zou dan een WLL opgeven. Voor de entertainment hanteren wij een dubbele WLL factor.
                  Als WLL 100 kg zou zijn, zouden wij er nog maar 50 aan kunnen hangen..

in dit rekensommetje kom ik nog maar op totaal belasting van 32 kg uit, en daar gaat ook je truss nog af, plus bekabeling etc etc....
                  cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• niesten
                    • Aug 2004
                    • 115

@SpaceyDeeJ: Op het moment dat je met twee statieven werkt, mag je het tweede statief maar voor de helft belasten, dus 75% van het geheel. De exacte achtergrond hiervan is mij ook niet helemaal duidelijk (misschien kan Rinus hier uitleg over geven).
                    De VF10 (dubbele WLL), heb ik even buiten beschouwing gelaten, aangezien ik niet exact weet hoe Hofkicks de set wil gaan gebruiken. Als je die ook nog mee wil rekenen, kom je idd nog lager uit.

Waar ik vooral op wilde wijzen is dat die 135kg maar voor een DEEL van de constructie gelden, en in dit geval dus niet voor het zwakste deel!!
                    Dus gelieve NOOOOOOOOOOOIT 135kg aan dit setje hangen!!!!

(Maar goed dat je de dubbele VF ook nog even aanhaalt.)

Groeten,
                    Roger
                    Sommige buttons op mijn lichttafel doen precies het tegenovergestelde: Full On = Black Out...

Comment

• Hofkicks
                      • Jan 2006
                      • 9

Ik heb op dit moment twee scans a 11,5 kilo en 1 movinghead a 15 kilo om op te hangen aan mijn nog aan te schaffen systeempje. Reken daarbij nog een rookmachientje van een kilo of ??? (10 of zo) dan kom ik in totaal uit op zo'n 48 kilo excl kabels, verdeeldozen etc. Dan zit ik dus al op zo'n 50 tot 55 kilo en dan hangt er nog niet eens alles aan. Ik heb ook nog wat lichteffecten die ik graag erbij zou willen hangen, maar dan moet ik me dus een truss kopen voor 1000 euri.....beetje veel voor een kleine drive inn show.

Ik zal het me eens goed overleggen...

Een alternatief is om mijn moving head maar gewoon niet op te hangen en een simpel laddertrusje aan te schaffen. Ik vertrouw het echter niet om een moving head aan een laddertruss op te hangen.

Comment

• Baszza91
                        • Oct 2005
                        • 476

Rookdoos in truss Niet doen.

Comment

• Hofkicks
                          • Jan 2006
                          • 9

Originally posted by Baszza91
                          Rookdoos in truss Niet doen.
                          Ok....je hebt gelijk....maar moest de optie openhouden...
                          Ik weet nog niet hoe ik het het beste neer kan zetten.

Comment

• Baszza91
                            • Oct 2005
                            • 476

Gewoon op je podium (als je die hebt natuurlijk) of op de grond. Dat scheelt weer 10 kg in je truss.

Greetzz en cheerss
                            Last edited by Baszza91; 02-02-06, 16:58.

Comment

• Hofkicks
                              • Jan 2006
                              • 9

Ik ben blij met alle mededelingen die iedereen op mijn vraag heeft gedaan, maar wat ik wel jammer vind is dat er nog niemand gereageerd heeft die zelf al eens met het systeem gewerkt heeft.

Ik wil zo graag eens een persoonlijke ervaring horen van iemand. Is het systeem zo bagger dat nog niemand het gekocht heeft?

Comment

Working...