Snip-in ophanghaak

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Nou kijk: Je hebt een deel aan je scan en het andere deel is de haak. Nu zit er in de haak een klik systeem. Duw je het deel aan je scan in de haak dan klikt hij die twee vast en heb je een ophanghaak. Nu zit dat moertje er op als beveileging.
    Dat snip-in is vooral handig als je je haak niet zo goed ergens omheen kan doen en dan kan je dus eerst de haak doen en dat de scan pakken en die er zo inklikken.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

gewoon een alternatieve TigerClamp van Doughty....
      Vind het een erg goedkoop en nietwerkend alternatief !

Nogmaals, je uitspraak om bij een dergelijk incident de safety gewoon opnieuw te gebruiken staat me niet echt aan.....
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

hoe dan ook, safen doe je met een zo kort mogelijke kabel, dwz. als je je lamp zo kort safe't(hoe schrijf je dat?)dat hij slechts uit de haak kan vallen blijft je valkracht beperkt. voor iedere cm die de lamp verder valt zal de kracht die hierbij op de kabel komt schrikbarend hoger zal worden.

korte safety's gebruiken dus.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

gewoon een alternatieve TigerClamp van Doughty....
          Vind het een erg goedkoop en nietwerkend alternatief !

Nogmaals, je uitspraak om bij een dergelijk incident de safety gewoon opnieuw te gebruiken staat me niet echt aan.....
          Hoe bedoel je?

Ik heb helemaal geen uitspraak gedaan over dat je een safety na dat hij je leven heeft gered weer moet gebruiken.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

hoe dan ook, safen doe je met een zo kort mogelijke kabel, dwz. als je je lamp zo kort safe't(hoe schrijf je dat?)dat hij slechts uit de haak kan vallen blijft je valkracht beperkt. voor iedere cm die de lamp verder valt zal de kracht die hierbij op de kabel komt schrikbarend hoger zal worden.

korte safety's gebruiken dus.
            Hoi Upgrader,
            leuk he dat Nederlengels....
            weetje het niet in het "Angleses" doe dan maar gewoon een poging in het Nederlands: safen = beveiligen.
            En dat je de uistsprak doet om altijd! zo kort mogelijk te beveiligen kan ik alleen maar van harte (ook als riggers-hart) onderschrijven.
            "Schrikbarend" is misschien wat overdreven, maar onnodig (en dus nalatig) veel toenemend kan ik wel beamen!
            En nalatigheid is een verwijtbaar argument in de rechtspraak.
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Roland
              • Jan 2001
              • 480

Voor een parretje is het leuk, maar fixtures van een 30 kg of meer wordt het toch lastig.
              Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

Working...