Snip-in ophanghaak

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Snip-in ophanghaak

Hallo,

2 dagen geleden heb ik de rare ervaring gehad, dat opeens een scanner uit een snip-in ophanghaak viel[V][xx(] (http://www.prowebshop.nl/detail_cata...kelnr=58000720)

Nu is mijn vraag: Zijn die dingen wel veilig? Want gelukkig had ik een safety om de scan gedaan. Want anders was er nu iemand gewond naar het ziekenhuis gegaan[B)]!
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

Er viel een scan UIT deze haak?

Hoe moeten we dat voor ons zien:
    Hoe zat de scan aan de haak vast?
    Welk gedeelte is er los gekomen?
    Viel alleen de scan of ook een gedeelte van deze haak?

Hoedanook weer een lans gebroken voor het gebruik van safety steels [)]

LuxProDeo

Comment

• MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

Nou kijk: een snip-in haak heeft een optie zodat je een deel aan je scan bevestigt en aan je truss. Dan pak je de scan en hij 'klikt' het deeltje aan de haak vast. Mijn vraag is dus: werkt dat vastklikken wel?

Wij schrokken wel heel erg en werken dus nooit meer met deze haken (ook gelijk een tip!)
      Mark van der Werff
      Groningen

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Lees net een ander onderwerp van je beste MEEO, maar als je niet weet welke apparatuur je moet gaan gebruiken, vraag het dan voordat je iets gaat kopen!
        Nu komt het allemaal erg sneu over!

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Neej maar anders werkte het wel!
          Nu opeens niet meer!
          Vaag toch!
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Een haak is iets waar je wat mee ophangt...
            waar een vertikale trekkracht op wordt uitgeoefend.
            Dat de leverancier van dit ding niet eens een plaatje van het kreng kan afbeelden,
            en dus een 'gedrukte' op zijnkop staande haak afbeeldt,
            zegt genoeg over de leverancier en de klant en de haak.

er zat vast geen IIA verklaring of manual bij dit ding,
            en CE erop (of DIN) kun je ook wel vergeten natuurlijk.
            De kinderlijke onschuld verdwijnt pas na het volwassen ongeval.....

"Héé psst .... haakie kopuh?"
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

to rinus bakker, bedoel jij dat die leverancier van dat spul, (eurolite)geen veilige apparatuur verkoopt? Ik ben namelijk in het bezit van andere (c-haken) van hetzelfde merk maar hier zit wel degelijk het CE op en de productie datum, tijd dat het mag worden gebruikt, (10 years), maximale belasting en een gebruiksaanwijzing. Deze haken die hierboven worden aangeboden vind ik trouwens wel erg goedkoop. Daar koop je normaal een goede c-haak voor.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Mensen, we walsen er voorbij

MAAR!! Wil iedereen die twijfeld aan het nut van safety's even opletten!! Nu is het mischien een onbetrouwbare haak, de volgende keer iets anders, maar een safety voorkomt dus echt ongelukken en heeft mischien wel iemand zijn leven gered!

Natuurlijk weet ik dat het zo vaak voorkomt, maar dit is weer een duidelijk voorbeeld
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Hallo,

2 dagen geleden heb ik de rare ervaring gehad, dat opeens een scanner uit een snip-in ophanghaak viel[V][xx(] (http://www.prowebshop.nl/detail_cata...kelnr=58000720)

Nu is mijn vraag: Zijn die dingen wel veilig? Want gelukkig had ik een safety om de scan gedaan. Want anders was er nu iemand gewond naar het ziekenhuis gegaan[B)]!
                  Ik vraag mij af of die haak dan wel juist gebruikt geweest is...
                  waarom? Omdat er echt wel een moer opzit die ook vast gedraaid dient te worden lijkt mij...
                  Ik ken verder het type haak niet, maar als ik zo afga op hetgene wat ik zie op het plaatje is het aan 1 kant gewoon een bout en moer bevestiging voor je fixture en aan de andere kant een haak...
                  Don't shoot me if I'm wrong!
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• WTT
                    • Feb 2002
                    • 158

voor rinus de manual van het haakje, ik denk dat die niet helemaal goed gebruikt is.
                    WTT rentals

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

Ow... wij hebben zoon manual niet eens gekregen!
                      Maar goed, ik denk dat ik dat moertje niet goed heb aangedraait of zo.
                      Naja genoeg andwoord gekregen en gewoon stomiteit.

Inderdaad, het nut van de safetys is dus bij deze waargemaakt!

Slotje mag dr op!
                      Mark van der Werff
                      Groningen

Comment

• ostracized
                        • May 2002
                        • 214

hmmm er stond in de manual dat je een safety, welke eens gebruikt is, voorkomen heeft dat een lamp helemaal naar beneden valt, niet nog eens gebruikt mag worden. Is dit zo? ik heb het zelf nog nooit meegemaakt... maar toch wel interessant om te weten..:-)
                        (...)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                          • Nov 2005
                          • 950

Dat kan nog wel eens waar zijn! Want als een (zwaar) lampje valt, kunnen er ijzerdraden in de safety beschadigtheden oplopen, en als je hem dan weer gebruikt, kunnen ze breken!
                          Mark van der Werff
                          Groningen

Comment

• SpaceyDeeJ
                            • Sep 2001
                            • 876

Als er een lamp va;t en de val wordt gebroken door de safety, dan is het zeer raadzaam om de safety uberhaubt daarna weg te gooien !!!!

Nederlandsers zijn zuinig, maakt het wel erg bont...
                            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

citaat:Geplaatst door MEEO Licht en Geluid

Nou kijk: een snip-in haak heeft een optie zodat je een deel aan je scan bevestigt en aan je truss. Dan pak je de scan en hij 'klikt' het deeltje aan de haak vast. Mijn vraag is dus: werkt dat vastklikken wel?

Wij schrokken wel heel erg en werken dus nooit meer met deze haken (ook gelijk een tip!)

Maar goed, ik denk dat ik dat moertje niet goed heb aangedraait of zo.
                              Naja genoeg andwoord gekregen en gewoon stomiteit.

euh?? klik systeem werkte niet, maar intussen had je het moertje niet goed aangedraait? als dit zo is dan zie je het toch wel??
                              kan je trouwens zowieso wat meer info over dat klik systeem geven... snap het zo niet helemaal...
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...