steunpoten VMB-statieven weg; lichtbrug valt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keenoncoolstuff
    • May 2003
    • 695

citaat:Geplaatst door (iCe)

Of... ze hebben er gewoon nooit ingezeten en het is een vette smoes om onder de feiten uit te komen. Maargoed, bewijs zal er wel nooit komen waarschijnlijk.
    In de duitse tekst staat dat ze de brandweer bij controle waren opgevallen. Er zou iemand over kunnen struikelen. In overleg met de brandweer is ervoor gekozen reflecterende tape erop te plakken zodat ze meer op zouden vallen.

citaatie VMB´s standen neben der Bühne, die Ausleger reichten ca. 60cm in den Publikumsbereich hinein, wurden aber bei der Begehung zu Beginn der VA von den Verantwortlichen (Feuerwehr, Veranstalter) abgesegnet.
    Zur Sicherheit wurden die Ausleger mit reflektierendem Warnband markiert.
    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• LJ_jacob
      • Aug 2003
      • 293

ik blijf het mooi vinden dat mensen het hier hebben over poten er uit DRAAIEN, dat is MIJ bij een TE-074 of elk ander VMB statief nog nooit gelukt:P

wel echt een achterlijk ongeluk trouwens... zels met enig logisch nadenkwerk - portie alcohol moet je toch wel kunnen bedenken dat dat nooit goed kan gaan?

Ben 1x met iemand op een show geweest die doodleuk een carré omhoog wou draaien op 4 TE-074tjes zonder alle outriggers(??)... dat zou een of andere zijwaartse kracht leveren op de statieven ofzo en zo kon het hele zootje "meerijden" als het een beetje bewoog..... en hij vond het gek dat ik wegliep....
      adioss
      jacob
      mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Een Genie-supertower opzetten en dan maar 2 van de 4 outrigger gebruiken....
        Dan konden ze dichter bij de oude kerkmuren staan, waar een aantal grote honderden jaren oude (onverzekerbare!) handgeknoopte wandtapijten tegenaan hingen.
        Dat werd ooit (~1985) serieus aan mij gevraagd door een belichter/lichtontwerper/CAD-tekenaar.
        Niet alle lichtnichten en herrieharry's hebben ook echt sjoege van rigging.
        Maar vaak doen ze wel alsof.
        LJ jacob is gelukkig een van de positieve uitzonderingen.

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Bobbo
          • Jan 2005
          • 41

Het kan wel hoor.
          Pootje losdraaien en weghalen. Hebben ze wel eens met mijn materiaal gedaan. Eindresultaat: 10 mtr X30V de prullenbak in en een mac 500 was 10 cm korter.

Gelukkig stond er niemand in de buurt, en deed iemand het van de organisatie zelf.

Ik heb zelfs eens een groundsupport carré van 10 x 10 x 5 M. voorbij zien komen.
          Dat was pas een stom gezicht, maar dat vertel ik later wel weer eens.
          Redelijkheid en Billijkheid... tja....

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Dat moet je zeker doen BOBBO, ben ik wel benieuwd naar, geen foto's van zeker??

Rinus, wat is je probleem nou eigelijk, als je genietowers dan omvallen, vallen ze toch lekker zacht. Hangen ze voor die bakker zulke dure kussentjes langs de wanden voor zijn torentjes, heeft ie nog wat bedacht om over te zeuren.. [:P]

Maar zonder gekheid, je begrijp af en toe niet hoe iemand het verzint, je hoeft toch geen pro te zijn om sommige situaties met gezond verstand in te schatten?

Bovendien begrijp ik niet waar iemand zich mee bemoeid, ik zou toch iemand de huid volschelden als ze aan zulke levensgevaarlijke praktijken beginnen met mijn materiaal.
            Maarja, in dat geval ga je er van uit dat je het ziet, en dat is niet altijd het geval.
            Maar ik begrijper nix van.. laat iedereen doen waar hij voor is, en niet met dingen bemoeien waar hij geen verstand van heeft.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5429

citaat:Geplaatst door Upgrading your system

Dat moet je zeker doen BOBBO, ben ik wel benieuwd naar, geen foto's van zeker??
              Ja en vertel er ook ertoe dienende details maar bij dan.
              (en of dat st0mpie shirt een beetje kwaliteit is kwa textiel)
              citaat:
              .... ik zou toch iemand de huid volschelden als ze aan zulke levensgevaarlijke praktijken beginnen ...........
              [:I] mijn probleem is dat ik nog wel eens te vroeg begin met schelden en dan ook (onterecht) wat onschuldigen meeneem in mijn woede...
              citaat:
              Maar ik begrijper nix van.. laat iedereen doen waar hij voor is, en niet met dingen bemoeien waar hij geen verstand van heeft.
              Ja, maar dat is een probleem dat zich business breed nog steeds volop laat gelden. Er zijn nog veel bedrijven en theaters waar 'iedereen alles moet kunnen'

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 804

Het ergste vind ik dan nog dat er verhuurders zijn die dan zeggen 'klant is koning': als de opdrachtgever vraagt of er wat kan gedaan worden aan die poten die in de weg zitten, dan verwijderen we daar toch eentje van!

Of ik heb ooit zelfs eens de volgende situatie gezien: een spantentje met 2 palen, daartegenaan 2 liften met een trussje op. Bovenaan de truss ook nog eens aan de paal ge'spanriemd', maar GEEN outriggers. De organisatie heeft na de opbouw zelf wat duct-tape en zwarte plastiek er vanonder rondgedraaid, omdat zij dachten dat het dan toch al iets veiliger was (wel relatief maja...). maar wie dat al ooit een spantent mee heeft helpen rechtzetten weet genoeg

Comment

• Bobbo
                  • Jan 2005
                  • 41

Tja dat shirt ik heb hem nog niet binnen maar als het zover is laat ik het wel even weten.

OK even over die groundsupport kijk maar of je het geloofd, maar ik heb die dag gelachen, en gehuild. Maar de helft zal het wel weer niet geloven. Of nog erger het word weer verwijdert.

Wij hadden een paar dagen voor een evenement een groundsupport opgebouwd op een buiten locatie. De evenement dag zelve zouden we weer terug gaan om nog wat banners in te knopen.
                  En wat zagen wij toen we aan kwamen rijden[:0][:0][:0][:0]
                  Een hele berg marinier had je hele teri.g zooi opgetild en bezig om hem te versjouwen naar een plek zo'n 20 mtr. verderop.
                  Wat bleek nou de organisatie had aan ons de verkeerde opbouw plek doorgegeven, tja en waar i al stond daar moest een stand komen van de jongens in het groen. O maar dat fiksen wij wel even hadden ze gezegd en zo tilde een kompleet peloton van die gasten hem even op (levens link!!!!) en gingen ze fijn een stukje wandelen.

Eerst gelachen, maar ja toen we hem gingen inspecteren.
                  waren drie mast trussen naar ze grootje, vol met deuken. Logisch natuurlijk, probeer onder het marcheren maar die poten op exact de zelfde plaats te houden.
                  Nou we hebben het wel vergoed gehad, maar je weet het nu hè, als erg iets groens in de buurt van je truss komt, zet dan alvast maar even een helmpje op!!!!!

De groeten maar weer.

Comment

• VERVALLEN

Zijn er geen foto's van dit accident?

Comment

• Bobbo
                      • Jan 2005
                      • 41

Waren er maar foto's van[:0]

Ik weet het klinkt erg ongelofelijk, maarja toen ik aankwam gebeurde het. En dan heb ik niet meteen m'n camera in de aanslag.
                      Trouwens bij dit soort simpele klusjes neem ik hem ook niet altijd meer mee.

Heb nog wel een zo'n beschadigt deeltje op zolder staan. Maar een gedeukt stukje truss lijkt me ook niet echt interessant.

gegroet maar weer!

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

citaat:Geplaatst door Bobbo
                        Heb nog wel een zo'n beschadigt deeltje op zolder staan. Maar een gedeukt stukje truss lijkt me ook niet echt interessant.
                        absoluut niet mee eens!
                        Ik had ooit een verzameling van iets van 20-25 beschadigde trussen en truss-hoeken op een zolder bij Flashlight staan....
                        die duidelijk gemerkt waren bij de schades... (gebruikte ik voor instructies en cursus-doeleinden)
                        Tot er een nieuwe magazijnmeester kwam die geheel spontaan besloot eens een keer in een weekeinde zijn ijver voor vakkundig opruimen te bewijzen.
                        En toen ik 2 dagen later terugkwam van een productie, kon ik alleen maar pissed zijn, en spijt hebben van het niet plaatsen van een paar bordjes met de tekst: "Afblijven, alleen voor cursusdoeleinden."
                        Maar het alu lag al hoog en breed bij de oud-metaalboer.
                        Elke foto vertelt toch een verhaal.

Comment

• mtouch
                          • Feb 2005
                          • 58

Altijd beter dan dat de nieuwe magazijnmeester ze gewoon weer op productie had gestuurd

Comment

• Bobbo
                            • Jan 2005
                            • 41

Waarom denk je dat ik ze nog steets op zolder heb staan, naast mijn colectie nep prolyte stukjes.

Ik bedoelde alleen dat het me niet interesant leek om ze hier te showen.

Comment

• VERVALLEN

Show maar eens die stukken. Zoals Rinus ons al zegt ... Een foto zegt veel meer dan woorden.

Dus we verwachten fotokes van jou he Bobo

Comment

• Bobbo
                                • Jan 2005
                                • 41

OK OK OK OK OK!!!!

Ik zal binnen kort wel even een paar fotokes schieten.
                                Ik heb er ook een Van een 3 mtr. X30V met afgescheurde koppeling.

Greetzzz

Comment

Working...