steunpoten VMB-statieven weg; lichtbrug valt!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

steunpoten VMB-statieven weg; lichtbrug valt!

Op een Duitse forum

Maakt men melding van een ongeval in een tent in Lüdenscheid:
    Opdat het publiek niet over een uitstekende poot van een statief zou kunnen vallen, heeft iemand er niets beters op gevonden dan die poot los te draaien en te verwijderen… op beide statieven!
    Gevolg: heel die lichtbrug in het publiek. Gelukkig maar een zestal gewonden.
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

máár een zestal gewonden? dan zijn er zes teveel! slordig dat iemand dit gedaan heeft!
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

dat was nou het mooie van wbins, die gooide je op de poten, en fungeerden dan ook nog eens als ballastgewicht.

Comment

• Harmen
        • Sep 2003
        • 379

niets tegen je duits hoor maar volgens mij waren het er 4?

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Als je statieven op de 4 outriggers rusten heb je nou ook niet echt het idee dat er geen last op leunt wanneer je ze losdraait he... ook het zakken van de poot op de 2 wieltjes aan die kant doet je vast niets vermoeden! He du Klaus, hifle mir einmal!
          Damn wat een complete idioot moet dat geweest zijn!

Overigens:
          citaat:
          Fronttruss 12m FD34 auf 2x VMB-Lift TE 074 Pro, 2x MH250 Spot, 2x 4-lite-Blinder, 2x 1kW Stufe und 1x ACL Set PAR64.
          2 Statieven dus.

Ik vind overigens wel dat er voor zo'n fronttrusje gewoon hekken horen te staan, dan maar een halve meter meer afstand tot je publiek. Beetje een gammel verhaal!

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Hekken voor de fronttruss in bijvoorbeeld een zaal voor een man of 300/400 is een beetje jammer, kan de helft er niet meer in.
            Toch een stuk minder gezellig, en het komt het budget ook niet echt ten goede.

Je krijgt juist meer afstand tot je publiek

Comment

• Percy
              • Jan 2005
              • 80

citaat:Geplaatst door (iCe)

Overigens:
              citaat:
              Fronttruss 12m FD34 auf 2x VMB-Lift TE 074 Pro, 2x MH250 Spot, 2x 4-lite-Blinder, 2x 1kW Stufe und 1x ACL Set PAR64.
              2 Statieven dus.
              citaat:Nach ersten widersprüchlichen Aussagen stellte sich dann später heraus, das es Gott sei Dank „nur“4 Leichtverletzte gab.
              Ik denk dat er 4 gewonden bedoeld werd door Harmen..

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Eh juist, ik zat te slapen zo te zien . Hoe dan ook vind ik het een raar geval, wie gaat die dingen er nou uit lopen draaien, en dan ook van allebei. Iemand in het publiek die zich staat te irriteren kan ik me nog iets bij voorstellen, maar die haalt er zeker niet 2 uit, aangezien er maar eentje vervelend zal zijn. Dus kom je uit op organisatie ofzo, die moeten dan wel heel idioot zijn!?

Of... ze hebben er gewoon nooit ingezeten en het is een vette smoes om onder de feiten uit te komen. Maargoed, bewijs zal er wel nooit komen waarschijnlijk.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

leuk verhaal?

dat lukte ook een oud bandje van me vroeger, outriggers eraf halen (van de achterbrug) en vervolgens een zooi Martin over het drumstel...Hing wat voor het zwaartepunt. De lichtman gooide onlangs nog een volgspot uit een plafond, volgens mij...

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

doelde inderdaad op publiek leek me wel duidelijk daarom niet vermeld, maar nu ik t zo weer doorlees, mijn excuses

maare percy mag drie keer langs start [)]

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5429

Ach en als in Duitsland (Het land van de Wetten, Regels (VBG-70 stamt al uit 1974), Opleidingen én Handhavers) dit soort dingen ook nog gewoon gebeuren....
                      Waar zouden we ons dan hier eigenlijk nog druk over maken in het polderende gedoogland.
                      Misschien dat de idioot die dit in Duitsland op zijn geweten heeft een boete krijgt van € 100,-, en nog misschiener een paar schade/letsel-claims van € 20-2000?.....
                      En een klein berichtje in een paar forums....
                      Wat leren al die andere knoeiers prutsers en beunhazen....hiervan ?
                      Wat kan dit de hollandse of andere europese handhavers bommen ?

Eerst moeten er tenminste 10 doden in 1 keer vallen, anders heeft al dit soort berichten vrijwel geen impact.
                      (hoewel iedereen die ooit getwijfeld heeft aan het nut en de noodzaak van al die statief-poten misschien weer een beetje beter bij de les in gekomnen....)
                      Dus:
                      toch maar blijven melden dit soort gevallen van entertainmentechnische lobotomie....!
                      Elke potentiele gek die dit soort stommiteiten voortaan uit zijn hoofd laat is er weer 1 gewonnen!
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

Handig als je vriendin een stuk beter duiuts spreekt, leest en schrijft dan jij

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

en rode pijltjes tekent blijkbaar [8D]
                          of heb je dat wel zelf gedaan [)]

maar serieus, dit tekeningetje maakt een hoop duidelijk, ik vond 6 al weinig, maar nu zie ik dat de mensen door tafels een minder hoge concentratie hadden en dat er ook geen headjes ofzo in die truss hingen die gewicht in de strijd gooiden..

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

Aber es gibt doch viele blöde Arslöchen die keine Ahnung haben von 'Stabilität' und 'Standfestigkeit'.
                            Btw
                            dit is in het land van de regels van BGV-C1!
                            en de 'Ausbildung' voor zelfs het maar correct laten van een (natte?) scheet.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• wimbru
                              • Sep 2003
                              • 148

Deze foto is in Bild-Zeitung gekomen, maar is niet de werkelijkheid: het betrof wel degelijk een lichtbrug.

Dit zegt natuurlijk veel omtrent de verslaggeving van de sensatiepers in Duitsland. Het werd daar ook omschreven als een aanslag op de zangeres Nicole !!!
                              Als dat de bedoeling was, dan hebben ze wel de verkeerde poten uitgetrokken!

Nog eens: die slimme zet werd niet door de "crew" gedaan, wel door iemand uit het publiek!

Comment

Working...