Airbus A380 = ook een leuke klus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

En die mensen die je er ziet rondlopen zijn ook allemaal pygmeeen en liliputters.....
    WOW dan kunnen er misschien uitendelijk wel 1400 man in....
    - dat zal een klap geven als er een neerstort!
    (Want hoe je het ook wend of keert, het gaat een keer gebeuren.)
    Net zogoed als
    - de volgende beving onder San Franscisco,
    en
    - de tsunami op de oostkust van de Amerika's onontkoombaar zijn.
    Die laatste maken we misschien niet mee,
    maar ik ben minder zeker van die eerste twee.

En dan is een (ook vrijwel onafwendbaar) rigging-ongeluk met meer dan 10 doden eigenlijk peanuts,
    dus waar maken we (ik) ons eigenlijk allemaal zo druk over?
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Tis misschien mierenneuken, maar wel geinig om te berekenen dan: de kans op een rigging ongeluk op een airbus?

Kan aan mij liggen, amar als ik ergens onder stap in een evenementenhal dan kijk ik altijd eerst omhoog of dat een goed id is. Als ik op vakantie ga stap ik zonder morren in de meest tropische vliegtuigen onder het motto: als het mn tijd is, dan ist mn tijd.

Bij vliegtuig constructies heb ik wel vaker de idee dat er langer over is nagedacht over de constructie en dat er voldoende op papier staat qua gemaakte berekeningen...
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

De berekeningen zijn ook meestal het probleem niet,
        maar uitvoering van het onderhoud zijn ook blij de vliegboeren een discutabele zaak.
        Wat dat betreft hebben we wel wat gemeen als 'alu-verplaatsers'....
        Nothings stays up forever.

Comment

• JohnHa
          • Jan 2002
          • 57

citaat:Geplaatst door moderator

Tis misschien mierenneuken, maar wel geinig om te berekenen dan: de kans op een rigging ongeluk op een airbus?

Kan aan mij liggen, amar als ik ergens onder stap in een evenementenhal dan kijk ik altijd eerst omhoog of dat een goed id is. Als ik op vakantie ga stap ik zonder morren in de meest tropische vliegtuigen onder het motto: als het mn tijd is, dan ist mn tijd.

Bij vliegtuig constructies heb ik wel vaker de idee dat er langer over is nagedacht over de constructie en dat er voldoende op papier staat qua gemaakte berekeningen...

Maar wat nu als het de tijd van de piloot is ??

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

leuk detail. ik zie rechts een (ik schat) 150 watt mhtje hangen.... op zo'n hoogte...betje zielig
            mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

goeie aktie van pearl...of niet LJ_Jacob....
              Als je weet wat het formaat van de truss is, dan ben jij dus van mening dat je een 150W movinghead hebt gespot met een joekel van een base en een joekel van een kop!
              Knap, maar niet zo knap dat ik me suf lach.....

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Kom kom ralph als je heel goed je best doet dan zie je het er vast wel op staan:
                "Ici c'est une Tète Tournant de 150Quoi"
                Tis gewoon een kwestie van kunnen zien of willen zien hè?
                Ik schat (want ik zie het ook allemaal niet zo scherp) dat ik wel een hele stuit aan 5kW-frensels zie hangen.
                En dat die ene (?) MH daar zo in de hoogte hangt (35m+) is IDD wel een beetje zielig.
                De lichtopbrenst daarvan is zo op die afstand nog pakweg 0+ ?.
                Maar A.Bus is ook niet gek - die spuit die kist vooral in het wit.

Dit was trouwens ook wel een leuke klus geweest om zwart 'af te doeken' [8D].
                Maar A.Bus had daar vast geen geld meer voor over ......
                pardon, ..... wilde ook die nieuwe productiehal wel showen, .... denk ik.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

ja, stom van mij dat ik niet op de achterzijde van die spot heb gekeken....
                  Denk dat die vliegende bussen bouwers graag een logootje wilde hebben wat beetje opviel...dan is zo'n bewegend koppie wel weer rete handig[:I]

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

Ja deze aanvankelijk belachelijke lange link is inmiddels (Dank je wel Jochem!) ingekort tot .....

Say hello to the Worldliner, the longest range commercial aircraft. Photographed using a Canon 10-22mm @ 10mm. - Photo taken at Everett - Snohomish County / Paine Field (PAE / KPAE) in Washington, USA on February 15, 2005.

voor de geinteresseerden: kijk FF linksboven die nieuwe 'Worldliner' kist van Boeing...
                    daar hangt iets dat we in dit vak wel snappen....
                    en
                    op deze onderstaande link is ook nog wat van ons soort 'industriele' rigging-werk te zien
                    Photo taken at Everett - Snohomish County / Paine Field (PAE / KPAE) in Washington, USA on February 15, 2005.

En dan nog eentje uit Toulouse, daar hangt ook iets aan het dak wat er niet altijd te vinden is:
                    The first A380, at the 'reveal' event. - Photo taken at Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO) in France on January 18, 2005.

Genoeg weer met dat kijken naar echte vliegtuigen
                    (waar ik toch niet zo veel van snap .........)
                    Die kleinere vliegtuigjes met die dunne staalkabeltjes, dat komt mij bekender voor...

Comment

• Paul Klomp
                      • Dec 2004
                      • 37

Rinus,

Je bent zeker wel blij dat er een copy/paste functie bestaat of niet???

Comment

• Jochem Pastoor
                        • Apr 2004
                        • 47

Voor de volgende keer (aangezien Rinus wel vaker links naar deze site post):

" URL (link) to this photo: http://www.airliners.net/open.file/778156/L/ "

Bij elke foto te vinden...

Comment

• Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

Heb je een aardig ALP-je nodig om je spotjes te stellen

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5429

en nog een paar met 'goed' zichtbare trussjes met lampjes:

Photo taken at Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO) in France on January 15, 2005.

3 days before the official inoguration, the new Airbus painting is hidden with taped white sheets. Wind partially ripped it during outside parking. - Photo taken at Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO) in France on January 15, 2005.

Comment

Working...