Gelaser!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin Hilbrands
    • Nov 2004
    • 13

Gelaser!

Aangezien de ene laser niet meer juist werkt, 2 anderen simpelweg gejat zijn, 3 hele mooie nieuwe verhuurd ins ausland en zomaar verloren op de laatste opbouwdag .... is er plotseling behoefte aan een aantal nieuwe lasers. Simpel klusje denk je. Intern alleen al 3 meningen. Dan maar even praten met de riggers of grounders die van "buiten" komen, met natuurlijk alleen maar roadproof materialen, conform hun eigen uitstraling.
    Alle mij bekende Ad-jes zweren bij Spectra, Peter is laaiend enthousiast over z'n Hilti, Alex wist iets van een leuke Leica maar gebruikt al jaaaaren een hele ouwe American Version, Harald prijst de meest goedkope shit want ze gaan toch allemaal sowieso snel stuk .....
    Kortom, het volgende concrete topic gooi ik in de groep:
    Welk huidige actueel merk/type laser voldoet geweldig bij de riggers/grounders, zonder dat het een batterij/accuvreter is (zeker een dag op een standaard setje), geen idioot grote afmetingen heeft (past in hoesje aan je riem naast de gelederde man), autolevel in een zo groot mogelijke hoek heeft, nauwkeurig en werkbaar stipje geeft ook nog na ongeveer 30m (hoogte) zonder dat het dak en een oog eventueel wegbrandt en last but not least: prijstechnisch niet naar zuurstof doet happen.
    Note: de Bosch DLE 150 is bij ons als standaard laserpistool reeds op de man ingevoerd en die houden het mirakuleus lang vol.....
    M.J. Hilbrands
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

ik ga voor die leica gebakjes, redelijk hufter en road bestendig, alleen kunnen ze weer net teveel. Ik heb het ideale app nog niet gevonden en die leica dingen zitten rond de 350euro dacht ik zo 1,2,3.

Maar als iemand tips heeft houd ik me ook aanbevolen.

Groetjes

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Ik kon niet helemaal opmaken welke soort laser je bedoelde, maar neem aan dat je dit type bedoeld en niet de standaard beamapparaatjes die enkel bedoeld zijn om punten in het dak aan te geven.

Ik gebruik al een hele poos de Leica Lite5 naar alle tevredenheid.
      Welliswaar ook niet goedkoop, en zeker ook "jat" gevoelig.

PS> VOor diegene die snel zijn: http://tuin.2dehands.nl/markt/6861878.html

Comment

• Martin Hilbrands
        • Nov 2004
        • 13

Ik bedoel niet de laserafstandsmeter, want die hebben we al van Bosch en werken tot onze volle tevredenheid. Het gaat om het lasertje welke een punt op het dak/plafond/constructie maakt (met automatische waterpas binnen bepaalde grenzen), zodat je exact je hangpunten en/of briddle punten ter plaatse kan checken/bepalen. Bijvoorbeeld de Hilti PM24 Of de Spectra Robovector 2 en zo nog een paar typen.
        M.J. Hilbrands

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Daar hebben we de LevelLight Plumb Pointer voor.

Kost wel een kleine 500 euro.

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Ik heb vorige week even gewerkt met eentje van Spectra. Dacht de LP40 als ik het het type goed voorheb.
            Toestelletje was nog maar net gereleased en even op demo.
            Deze heeft oa een automatische waterpas die ook nog erg goed werkt!
            Dacht dat hij een 30m bereik had in 4 richtingen.
            Best wel leuk hebbeding!
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• design
              • Nov 2003
              • 57

Wij gebruiken momenteel de Hilti PM24.
              Bevalt goed, redelijk hoesje, volgens mij m.b.t. afmetingen niet groter dan de concurenten.

David

Comment

• elmer
                • Jul 2003
                • 139

het hoesje van de plumbpointer is mij te klein, het is altijd pielen om dat ding er weer in te krijgen, verder werkt het apparaat wel goed, maar tsja welk van deze dingen zijn nou niet jatgevoelig!! Je moet er echt op letten anders ben je hem kwijt.

Groetjes

Comment

• Arnold van Leeuwen
                  • Nov 2004
                  • 4

Heeft iemand een adres of een website waar deze laser's verkocht worden...

Alvast bedankt,

Arnold

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5430

Allemaal?
                    Al die merken op 1 web-adress?
                    dat kan alleen maar een mega-site in Amerika zijn.
                    Ik weet in elk geval dat ze verkocht worden door Frontline Rigging (Utrecht), Rotterdam Rigging (R'dam) en Toprek Rigging (Etten-Leur), en ik meen dat ook Pre-Rig (Heemskerk) en A-Light Rigging (Amsterdam) ze verkopen, maar dat weet ik niet zeker.
                    En wie welke merken heeft... zoek eens op zou ik zeggen.
                    Prijzen weet ik ook niks van, nou ja 1 ding: altijd te duur! maar een stuk betaalbaarder dan 15 jaar geleden.
                    De eerste die wij destijds ooit aangeboden kregen was zo groot als een kinderstoeltje en kostte destijds Fl 3650,- Netto Inkoop.
                    Maar niet gedaan - kon ik ook een takel voor kopen.....
                    en een loodlijn gekombineerd met timmermans/riggersoog zijn heel wat goedkoper.
                    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Arnold van Leeuwen
                      • Nov 2004
                      • 4

Sorry Rinus, [:I]

Had mijn vraag wat beter moeten formuleren (waarschijnlijk wat te veel gewerkt de afgelopen dagen)......

Ik wilde eigenlijk weten wie de spectra lp40 of de plumppointer in nederland verkoopt.

Alvast bedankt.

Arnold

Comment

• Martin Hilbrands
                        • Nov 2004
                        • 13

Grappige reacties, misschien was ik wat te wollig in mijn topic omschrijving. Een paar maanden terug hebben we aan onze gereedschapboer/leverancier de vraag gesteld welke laser schietloden op de markt beschikbaar zijn. Hij kwam natuurlijk (heel bijdehand) met de meest luze setjes aan. Goed, wij hebben uiteindelijk gekozen voor de versie van DeWalt > prof ding en zeer compact. Echter hij slokt batterijen/accu's en een gemiddeld dagje normaal riggen lukt dan even net niet. Misschien betere NiMH accu's gebruiken?
                        Ik heb de volgende opsomming van werkbare typen destijds boven water gehaald:
                        1. Hilti PM24
                        2. Spectra LP2
                        3. Spectra LP3
                        4. Spectra LP4
                        5. DeWalt Laser Plumb Bob
                        6. Spectra Robovector 2
                        7. Plumb Pointer (zie een plaatje even hier boven)
                        8. Laser Plumb Bob
                        Hamvragen zijn nu: Wie heeft ervaring met deze typen? Hoe lang gaan de batterijen/accu's mee? Robuustheid? Draagbaarheid? Tasje er standaard bij? Prijs/prestatie?
                        Probleem is natuurlijk dat niet alles bij een en dezelfde leverancier te halen is, dus een echte vergelijking zul je nergens vinden.
                        Een absoluut grappig ding is de laatste in het rijtje, simpel, de meest goedkope, wordt gewoon geleverd door de winkel op de hoek alhier ...alleen daar gaat een niet oplaadbare batterij in... kijk maar even op deze link: http://www.discountlasers.com/laser_..._plumb_bob.php
                        M.J. Hilbrands

Comment

• G-LiTe
                          • Apr 2004
                          • 196

Hoi,

Ik gebruik voor punten uit te zetten een Spectra Plumb Pointer 3 (LP3). Een zeer goed en robuust apparaat en ik doe vlot 2 tot 3 maand met de batterij. Volgens mijn eigen waarneming is het het denk ik een exacte kopie van de 'oude' Hilti PM24 of omgekeerd. Het zal vast wel iets met licentiedeals te maken hebben gehad.

Vind wel algemmen dat als je de plumb levels qua prijs vergelijkt met de lasermeters ze erg duur zijn. Tussen de 350 en 500 Euro is toch de prijs dat je kwijt bent.

Voor meting gebruik ik de Hilti PM30. Tis het kleine broertje van de Hilti PM28, maar het doet waarvoor ik het nodig hebt (afstanden meten) en is een iets handzamer formaat en zoals alles wat Hilti maakt, zeer robuust en roadproof.

G-LiTe
                          Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

Comment

• Arnold van Leeuwen
                            • Nov 2004
                            • 4

2 Martin

Heb jij voor mij het adres van die zaak bij jullie om de hoek? (toch grappig om een ex collega [?] via dit forum te ontmoeten.....)

Groeten,

Arnold

Comment

• Martin Hilbrands
                              • Nov 2004
                              • 13

Hoi Arnold, ouwe zwabber-lichten-operateur! Alles wel bij Huls-Akker?
                              Goed, die winkel om de hoek, durf het haast niet te zeggen... de Macro.
                              Maar blijft een hobbydingetje, niet geschikt voor rigging gebruik.
                              Als je dan iets goedkoops zoekt, dan is er als alternatief op het alternatief ook wel een dingetje van Black & Decker.
                              Zoals het er nu naar uitziet wordt het het voor ons de Hilti of de Plumb Pointer. Beide exact gelijk kwa uitvoering, spec's en omhulsel. Alleen ander kleurtje en merk. Er is wel een prijsverschil, maar dat is mede afhankelijk van de leverancier en het aantal wat je besteld.
                              M.J. Hilbrands

Comment

Working...