Nieuwe manier om line-arrays te vliegen...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koemar
    • May 2003
    • 81

Nieuwe manier om line-arrays te vliegen...

...ik zat even rond te neuzen op internet, kom ik dit tegen:

citaat:Let op de originele rigging (foto links): ALP-liften met Xsub als noodzakelijk tegengewicht: na nachtelijk denkwerk als dé manier naar voor gekomen om overal je systeem te kunnen vliegen. De knappe Electro-Voice "system amplifier racks" (foto rechts).
    Bron: http://home2.scarlet.be/jc402048/events.htm

Lijkt met niet dat je je Alp lift even wat mag verzwaren met subs, waardoor hij dan Net wel blijft staan....

Greetz,

Ronnie
    Doe-mar een Coemar!
  • LJ Tom
    • Nov 2003
    • 202

Denk niet dat die subs als contergewicht zullen dienen... dan zouden ze aan de achterkant moeten liggen omdat effect te krijgen.

Welk leuk als ze dat dan zelf zo formuleren op hun site :s
    Groeten

Tom Venken

Comment

• DidierB
      • May 2003
      • 337

Wij hebben zelf speciale frames gemaakt voor aan onze genie supertowers Adamson Spek-trix te vliegen. De regel is maximaal 6 kastjes aan 40kg/kastje + frames (ruim genomen) = 260kg. Lift kan 300kg hebben. De subjes liggen netjes vóór de lift, wat geen probleem is als je de delaytijd aanpast. Uiteraard enkel voor indoor gebruik en met stevige ondergrond.

Ikzelf ken het gewicht niet van de kasten die we hierboven zien, maar als het goed is overschrijden ze de 60kg inclusief rigging niet. De subjes die op de poten of outriggers staan zijn er dan wel te veel aan. De manier van ophanging is ook niet echt duidelijk, maar als ik het goed zie is er gewoon een steel over de vork geslingd, zonder enige andere bevestiging. Niet echt kosjer dus.

Ik hoop dat het die avond droog is gebleven, zodat de bodem niet te drassig werd...

Groeten,

Beghin Didier
      Ampi bvba

Comment

• Jeroen de Goei
        • Oct 2004
        • 376

ook de voorste poten-trempel-outriggs van de materiaalliften zitten er niet in, die zijn hier het noodzakelijks. en inderdaad de manier van bevestigen aan de vork, en geen stempelplanken in het gras....
        en dan komt er een vleugje wind, en die blies het verhaaltje uit.
        belachelijke gevaarlijke situatie hier. ((voor zover ik geen verborgen dingen zie)

als je de voorste stempels erin zou zetten, goede ondergrond, goede bevestiging en binnen of met buiten met tuien, zijn dit prima systeemjes. heb je ook geen contragewicht nodig.

Comment

• DidierB
          • May 2003
          • 337

2 Jeroen: de poten steken er wel in, anders zou het ding niet staan. Voorste stempels? Is er iets wat ik niet weet over deze Alp LMC750, of is er iets wat jij niet weet?

Groeten,

Beghin Didier
          Ampli bvba

Comment

• Jeroen de Goei
            • Oct 2004
            • 376

Ik ken al die types niet uit mijn hooft, maar als je de linker stek stek bekijkt, daar waar de subkasten op staan, dan zie ik een wiel in het gras. boven dat wiel zit een gat, en daar zouden volgens mij nog 2 stempels in moeten, die zorgen dat hij niet voorover kan vallen. maar ik kan het mis hebben.

Comment

• DidierB
              • May 2003
              • 337

Voor zover ik weet bestaat er niets om hier in te steken. Een Alp staat altijd op z'n wielen. Geen stempels dus... De outriggers met wielen op dus steken ongeveer 2x de lengte van de vork uit vanaf de mast. Er staan wel remmen op de wieltjes, voor zover dit iets uithaalt..

Groeten,

Beghin Didier
              Ampli bvba

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Allemaal fout meijne heren:
                hier zien we een proefopstelling van TNO om de gronddruk op de graszode te testen uit een door klimaat en geluidstrillingen bewogen hefconstrucie, waaraan een onverantwoordelijke ophanging in uitgevoerd.
                De personen op de foto zijn allemaal ingehuurde figuranten die een niet-aansprakelijkstellings-verklaring hebben getekend.
                PS het gras is van het multifuntionele type, en de zode is geschikt om:
                - te worden gekombineerd met kunstgras voor gebruik in voetbalstadions
                - de schapen erop le laten lopen bij de hobbyboer
                en
                - in kleine kluiten mee te gooien naar 'hoogwaardigheidsbekleders'
                die een L*l-verhaal staan op te hangen over hoe goed ze het wel niet doen.
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

PS wat weegt zo'n setje hout dat aan die vork hangt?
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• LJ Tom
                    • Nov 2003
                    • 202

citaat:Geplaatst door rinus bakker

PS wat weegt zo'n setje hout dat aan die vork hangt?
                    Een 50Kg per kast

http://www.electrovoice.com/electrovoice/EVfiles.nsf/lookup/Xlc_127/$File/Xlc_127_EDS.pdf
                    Groeten

Tom Venken

Comment

• wouter_jp
                      • Aug 2003
                      • 105

heb zo wel eens een dv-dosc setje gevlogen zien worden door aed,op rotterdam import dit jaar.
                      spelen !!

Comment

• DjJeroen
                        • Oct 2000
                        • 288

citaat:Geplaatst door DidierB

Voor zover ik weet bestaat er niets om hier in te steken. Een Alp staat altijd op z'n wielen. Geen stempels dus... De outriggers met wielen op dus steken ongeveer 2x de lengte van de vork uit vanaf de mast. Er staan wel remmen op de wieltjes, voor zover dit iets uithaalt..

Groeten,

Beghin Didier
                        Ampli bvba
                        Volgens mij bestaan er wel Alpen met stempels Zou uit me hoofd niet weten welk type het is maar wij hebben er een aantal van staan op de zaak.

Groeten Jeroen

Comment

• joe
                          • Jan 2003
                          • 446

Maar ok, we stellen is voor dat deze setting op een vloer stond zodat er geen wieltjes weg kunnen zakken.
                          Mag dit dan!? Het is zeg maar 250kg + 40 kilo kabel, frame en rigging.

Die subs geven zeker meer stevigheid tegen het om vallen (wind, er tegen aan lopen)
                          Alleen het is weer extra gewicht voor de wielen, constructie.
                          Ik zou het meer ballast noemen dan contra gewicht maar ach, tegen sommige klanten moet je het zo simpel mogelijk uitleggen.

Comment

• Jeroen de Goei
                            • Oct 2004
                            • 376

nou, ik ben er uit. didierB bedankt.
                            Het is een kanaal montagelift type LMX. (of iets wat er verdomt veel op lijkt). Deze krachtpatser (zoals Alp dit noemt)kan 500kg hebben.
                            dus dat zijn 10 kastjes van 50kg=500kg.
                            dus wat doen we met de kanaal-montagelift, die gaat in het KANAAL.

Er is eigenlijk maar 1 type ALP die ik tegenkom on the raod. ALP noemt dit -de ALP theaterlift-
                            Ik noem het een -ALP materiaallift- 300kg 7,45 meter hoog.
                            Ze zijn de meest klt dingen om mee te nemen op tour. Zwaar, onhandig, en ze kunnen tijdens het in en uitladen omvallen en ze nemen veel ruimte in de vrachtwagen. Het zijn ook de enige liften die ik wil gebruiken als het echt niet anders kan.

je bouwt ze zo:
                            je steekt de lange stempels voor en de korte achter.

Je steld de waterpas op de stempels en zorgt dat de wielen de grond niet raken met volledige belasting.

als 1 van de waterpassen stuk is, zet je hem zo naukeurig mogelijk verticaal.

je haalt de transport pen los en zet de vorken horizontaal.
                            hierbij controleer je de vorken naukeurig op scheuren of verbuigingen.

als je omlaag gaat, en je stopt tijdens het zakken, moet je de staalkabellier altijd weer 4 tikjes omhoog draaien om de rem in werking te zetten.

tijdens het heffen met 2 liften tegelijk, gelijkmatig omhoogdraaien op een maat terwijl je elkaar aankijkt of hardop tellen. of steeds per 20 rondjes. hierdoor gebeurd het vaak dat de vorken verbogen zijn.

tijdens het draaien hou je de staalkabel vast en controleerd of de staalkabel nog heel is.

mocht een van deze dingen niet goed zijn, dan bel je je baas en zegt dat ie stuk is

je moet uiteraard de vloerbelasting in de gaten houden, maar als je die niet eens weet, kan je deze dingen maar beter niet bouwen.

of toch maar ook deze in het kanaal.

tot 200kg is het VMBstatief een goed alternatief. hele lange stempels.
                            kanielekkernieomvallen.

maar da ga me boven me petje

in het circus jongleerde ik met die dingen

Comment

• flurk
                              • May 2003
                              • 409

Wat het gewicht betreft zie ik hier geen problemen.En de 2 X-line subs(92 kg stuk) verhogen zeker de stabiliteit.Het enige wat ik wat gevarlijk vind is de (boven).Mocht die iedere vork gedraaid zijn kan ie onmogelijk schuiven.Zoals op de foto is dit wel riskant.

Comment

Working...