Rigging werktuig = klim+valgordel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eddo
    • Nov 2003
    • 11

to spacey,

Probeer ook eens een 'profi worker' van de firma Singingrock.
    Dit is een kopie van de 'Navaho' van Petzl, echter met wat meer positionerings punten en boven alles, betere schouderbanden. ( van die gevoerde, net als beenlussen en rugband. )

Wel zo lekker, als je er eens lang in moet hangen, of wanneer je er een trui onder aan hebt.
    Dit wordt dan ook mijn volgende, tot nu toe heb ik ook een petzl gebruikt.

Even iets anders:

Heeft iemand van jullie ook de ervaring dat die 'dubbelback'sluitingen van de navaho complet fast, na verloop van tijd wel eens opengaan?

Bij mij zijn de banden wat gaan slijten, en nu gaan ze langzaam een beetje open. [V] ( dat zuigt enorm!! ) en dat al na 3/4 jaar.
    Ben best benieuwd of ik de enige ben met dit probleem...

groeten Eddo.

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Ik ook tevreden gebruiker van Petzl Navaho, en zeker nu er een nieuwe versie van de zwarte uit is. (weet al ni meer hoe lang ik die heb)
      Ook niet te vergeten is een stickrun te kopen, zeker als je wat volgspot jobjes doet.
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• DidierB
        • May 2003
        • 337

Petzl Navaho bevalt me goed. Tip! Koop een gele! Dan moet je gegarandeerd nooit dat klote volgspotwerkje daarboven in dat stof/hitte/rook zonder drank/eten/nicotine doen

Groeten,

Beghin Didier
        Ampli bvba

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

En vergeet niet dat op een bepaald moment juist op die plaats
          ook altijd de kleine boodschap begint aan te dringen...
          (Maar met goed mikken kun je een lege spafles weer een aardig eind vullen.)
          En dan heb je plotseling warme spa-goud ............
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• DidierB
            • May 2003
            • 337

en dan moet het maar eens een TV job zijn waar je per ongeluk in beeld komt, <s>sta</s> hang je daar mooi voor lul!

Groeten,

Beghin Didier
            Ampli bvba

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Kom kom,
              het was een zaaltrussje een meter of 5 voor de bühnerand
              en daarbij zou je dus al een crane nodig hebben
              en zo'n crane zie je echt wel aankomen hoor.
              zeker als je om je heen kijkt, omdat je je toch al "ietwat" oncomfortabel voelt.

Sterker nog we hebben ooit een show gedaan,
              waar we met de op snellopers hangende bewegende trussen de crane een paar keer gevangen hebben gehouden....
              crane met arm+camera-kop boven de buhne = dan meteen de voortruss laten zakken.
              Kon ie alleen weg/terug als ie met de arm een gitarist of bassist van de buhne af zou tikken....
              De regisseur (het was een Veronica Goud van Oud in de Americahal, ergens in het jaar 19-kruik)
              vond het achteraf nog wel geinig ook
              - en hij had een paar wereldshots met mooi diepte-effect langs de truss naar centerstage.

En met een camera vanaf de vloer het donkere gat boven het lichtplafond aanschieten is niet echt spectaculair... althans bij de cameragevoeligheid van een 15 jaar geleden.
              De enige die toen voor licht op je 'flescape' zou kunnen zorgen waren de collega spotters.
              En dat was dus geen enkel issue.
              En dat geen eten of drinken mee?
              We hadden wel degelijk een fles drinken mee - maar wel met een gestropt+getaped bandslingetje vastgezet.
              Je moest toch ook een antwoord hebben op de vraag: "Where do we go, when we gotta go?"

Dus je hing vaak wel voor lul in je spotstoel, maar dat was vooral bij acts die maar doorgingen:
              - Lou Reed = speelde rustig en show van 4 uur(!) ,
              of geen klok konden kijken:
              - Stevie Wonder (en die blinde/blanke/blonde-bluesgitarist waarvan de naam mij ontschoten is.)
              of van die sterren die vonden dat bewegen op de bühne niet nodig was:
              - Frank Sinatra, Julio Iglesias en consorten ..... daarbij viel je echt in slaap. Al na 5 minuten.
              Geef mij maar een rockband.....
              zoiets als Rammstein! "Da muss doch etwas am Bühne zu sehen sein, Donnerwetter, Dreckzwein".

? EN ? NU ? WEER ? ON-TOPIC ?
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...