Het is de bedoeling dat ik de muziek via de line-in in de computer krijg en dat die pc daar dan van die bewegende zaken bij maakt zoals in Winamp. Nu is de vraag met welk programma is dit mogelijk, want ik heb het al met een paar geprobeerd, maar het is nog nooit gelukt.
van LINE-IN naar Visualisations
Collapse
X
-
Weet iemand hoe dit werkt met windows media player.
Ik wil nl. over een tijdje 1 uitgan van mn mengpaneel de computer in laten gaan en dan media player op full screen, dan doorlinken via video out naar beamer. Hoe kan je dit precies doen?
DJ.T Was HereWe're ready to party, are you?Comment
-
Uit ervaring kan ik je ook alleen maar winamp aanraden. Media player is naar mijn idee het "My First Sony" product onder de players. Als je toch low-budget visualisaties wilt laten zien, pak je winamp 2 en de milkdrop plug-in. En dat op 2 schermen, waarvan 1 voor de bediening is. Mooie van milkdrop is dat je zelf teksten kunt invoegen in alle mogelijke lettertypen en kleuren.
There's no buisness like showbuisnessU x I = Boem.Comment
-
Als winamp echt zo veel beter is gaan we daar eens naar kijken.
Het hoeft echt niet low-budget te zijn hoor. Ik bedoel een beamer kost ook aardig wat en dan gaan we er natuurlijk geen slechte dingen mee projecteren, zou een beetje zonde van de investering zijn.
DJ.T Was HereWe're ready to party, are you?Comment
-
Met winamp is het idd mogelijk
Zoek de knop/menuitem "Play location" of "Add URL" en type dan in "line://" zonder de aanhalingstekens uiteraard.
Werkt alleen bij winamp 2.xx
Weet iemand toevallig hoe je dit bij Win. Med. Play. doet? die truc van winamp lukt daar niet en bij mij komt het ook wel van pas.
M.v.g.,
JurjenComment
-
om eerlijk te zijn vind ik de visualisaties uit wmp toch nog ietsjes mooier dan die uit winamp, (gebruik nu wmp 9.0) en wil ook wel graag weten of iemand weet hoe het daarmee zit, altijd leuk voor een schoolfeestje
Als het licht uit is................. Is het donkerComment
-
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je er vanaf weet...citaat:Voor zover ik weet is het het media-player NIET mogelijk de line-in naar de visualisaties over te brengen.
JurjenComment
-
Zit wat in, maar Micro$ is er over het algemeen niet zo dol op dat iedereen plug-ins voor zijn progsels maakt, dus heeft het ook niet echt nut om zo'n functie erin te bouwen. Winamp is freeware, daar mag iedereen plug-ins voor maken, en iemand heeft zo ook de line-in plugin voor gemaakt.U x I = Boem.Comment
-
Je verhaal klopt idd wel, maar je kent het: er wordt veel gejat (Welke vis zie je in KaZaA, toeval: de laatste die je in wmp heb gebruikt!)
Bovendien, WMP kun je toch gewoon downlden (gratis?) Zelfs voor Mac geloof ik. Dus als iemand gewoon een soort .exebestand ontwikkeld die de line-in 'leest' (om het zo maar ff te noemen) en WMP die .exe als een MP3-bestand ziet... Simpel toch, het idee dan.
Nu nog een programmeur, over 1/2 jaar krijg ik o.a. programmere op school dus we w8en het af!
JurjenComment
-
Ik zie tot nu toe dat er alleen word gesproken over Winamp en Windows Media Player, maar beide programma's zijn erg pc-georienteerd.
Ik heb zelf een mac en ben op zoek gegaan naar een alternatief. op de website www.55ware.com vond ik een visualizer die als plugin werkt voor een aantal pc/mac audio programma's.
Maar nog interressanter is dat er ook een standalone versie bij staat die zowel op line-in als microfoon werkt.
Ik gebruik hem ook altijd als ik met een visualizer moet werken. En bovendien vind ik hem er beter uit zien dan een Winamp of een Windows media player.Mvg, Johan
(www.visualfreak.tk)Comment

Comment