Geluidsverzorging voor Techno-evenement

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remco vd Werff
    • Apr 2001
    • 753

Geluidsverzorging voor Techno-evenement

Zo, ik heb al weer een tijdje geen foto's gepost, dus zodoende maar weer eens.

Afgelopen zaterdag was er een Techno-evenement in Rotterdam waar het geluid door mij verzorgd werd. Er waren drie zalen met verschillende stijlen muziek.

De materiaallijst:

Hoofdzaal:

Speakers: 12x Funktion One F218, 10x Funktion One Resolution 5 (FOH). Versterkers: 2x QSC Audio PL6.0pfc + 2x PL4.0 (sub). 4x QSC en 2x PL2.0hv (top). Processing: 2x XTA Electronics DP 226. DJ Booth: speakers: 2x Funktion One Resolution 2. Versterkers: 1x QSC Audio PL236 + 1x PL224. Randapparatuur: 3x Technics SL1210MKII, 2x Pioneer CDJ-1000MKII, 1x Pioneer DJM-600 custom modified.

2e zaal:

Speakers: 6x Funktion One F218, 4x Funktion One Resolution 4 (FOH). Versterkers: 2x QSC PL4.0 (sub), 2x Chevin Research A1500 + QSC PL230 (top). Processing 1x Funktion One XO1, XTA Electronics 2x DP224. DJ Booth: speakers: 2x Funktion One Resolution 2. Versterkers: 1x Chevin Research A1500 + 1x A1000. Randapparatuur: 3x Technics SL1210MKII, 2x Pioneer CDJ-100, 1x Pioneer DJM-600.

3e zaal:

Speakers: 6x Funktion One F218, 4x Funktion One Resolution 4 (FOH). Versterkers: 4x Chevin Research A3000, 2x Chevin Research A1000. Processing 3x XTA Electronics DP224. DJ Booth: speakers: 2x Funktion One Resolution 2. Versterkers: 1x Chevin Research A1500 + 1x A1000. Randapparatuur: 3x Technics SL1210MKII, 2x Pioneer CDJ-100, 1x Pioneer DJM-600.
    Groeten, Remco
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Ziet er goed uit op het eerste gezicht.
    citaat:Geplaatst door Remco vd Werff
    1x Pioneer DJM-600 custom modified
    Licht toe, alsjeblieft.

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

citaat:Geplaatst door Remco vd Werff
      1x Pioneer DJM-600 custom modified
      Da's toch als er bier in gevallen is ??[|)]
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Remco vd Werff
        • Apr 2001
        • 753

Dat is een Pioneer waar de phonotrappen en gainstructuur van zijn aangepast waardoor hij te allen tijde beter klinkt dan de normale versies. Daarnaast is deze tafel ook nog eens een stuk minder de vervorming in te krijgen. Werkt erg goed!
        Groeten, Remco

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

En waar kan je die modificatie laten doen?
          Barry K.
          Wij werken met EV ole ole
          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Remco vd Werff
            • Apr 2001
            • 753

Bij een bedrijf in Engeland. Kost overigens wel een hoop geld, ongeveer 1000 pond.
            Groeten, Remco

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

Dus we nemen een veel te dure kutmixer, en gaan daar nog eens 1000 pond(!!) in steken om et fatsoenlijk te krijgen?
              Ik wordt altijd een beetje moe van die DJ's die ineens niet meer lijken te weten hoe een Dateq werkt, of die om onverklaarbare reden ALLEEN nog maar kunnen draaien met de nieuwste CD speler, en zijn neus ophaalt voor een apparaat waar hij een jaar geleden nog gewoon mee gewerkt heeft...

Maargoed, weer over de foto's... Ziet er netjes uit. Hoeveel bezoekers waren er?
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

citaat:Bij een bedrijf in Engeland. Kost overigens wel een hoop geld, ongeveer 1000 pond.
                Beetje zonde van het geld, of niet??? Voor een mixer van € 1120.-....Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven...Eerlijk gezegd...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Ach ja hoeveel mensen kopen niet een auto om er vervolgens voor de dubbele waarde speakers, tv's en playstations in in te laten bouwen. Als de DJs echt zo koppig zijn dat ze niet anders willen heb je 2 keuzes; vervorming of lekker geluid... tja kan me voorstellen dat je dan als geluidsman liever iets lekkers hoort dan vervorming over je set.

Geen licht specs of heb je je daar helemaal niet mee bemoeid? Waar was dit eigenlijk? De aankleding ziet er an-sich wel okee uit.

Comment

• Remco vd Werff
                    • Apr 2001
                    • 753

Het is inderdaad veel geld en het zou eigenlijk niet nodig te hoeven zijn. Het is echter zo dat veel (techno) DJ's nog steeds op niets anders willen draaien dan op een Pioneer 600. Ook wanneer er samen naar een oplossing gezocht zou worden, met bv. een los effectenapparaat is dit vaak onmogelijk. Er komt een Pioneer of de dj komt niet, zodoende moet de organisatie ook vaak met tegenzin om een Pio vragen. Om dit enigszins op te lossen is er voor deze optie gekozen. Zo kan de DJ nog steeds met zijn/haar favoriete tafel draaien en is het geluid een stuk aangenamer.

Natuurlijk wordt er geprobeerd om een tafel van Dateq/Rodec/AH/Formula Sound neer te zetten.

Het bezoekersaantal lag zo vond de 1400 dacht ik, misschien iets minder of iets meer. Er was ruimte voor max. 1850.
                    Groeten, Remco

Comment

• Remco vd Werff
                      • Apr 2001
                      • 753

citaat:Geplaatst door (iCe)

Als de DJs echt zo koppig zijn dat ze niet anders willen heb je 2 keuzes; vervorming of lekker geluid... tja kan me voorstellen dat je dan als geluidsman liever iets lekkers hoort dan vervorming over je set.

Geen licht specs of heb je je daar helemaal niet mee bemoeid? Waar was dit eigenlijk? De aankleding ziet er an-sich wel okee uit.
                      Klopt, je streeft als het goed is naar perfectie van het geluid. Wanneer er dan een apparaat staat waar al je geluid vanaf komt en niet goed klinkt kun je er op deze manier ook voor zorgen dat het beter wordt.

Licht heb ik me niet mee bemoeid, in de hoofdzaal hingen ongeveer 12 Mac500/600, 1 laser, 2 grote beeldschermen naast het podium en 1 in de zaal.

Dit evenement is georganiseerd door Reactor Events en heet "Reactor Warehouse 294".
                      Het wordt gehouden in een oud 'pakhuis' in de haven van Rotterdam. Samen met de decoratie zorgt dit voor een erg mooie underground sfeer.
                      Groeten, Remco

Comment

• LJ Floris
                        • May 2004
                        • 9

op het laatste plaatje van de zaal (die blauw getinte) zie je een apparaat waar blauw licht uit komt, is dit een laser of een (moving-)beamer?

Comment

• Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

citaat:Geplaatst door (iCe)

Ach ja hoeveel mensen kopen niet een auto om er vervolgens voor de dubbele waarde speakers, tv's en playstations in in te laten bouwen. Als de DJs echt zo koppig zijn dat ze niet anders willen heb je 2 keuzes; vervorming of lekker geluid... tja kan me voorstellen dat je dan als geluidsman liever iets lekkers hoort dan vervorming over je set.
                          Of aan het begin van ze set ff naar hem toe lopen en uit leggen dat ie niet in het rood mag en dat het anders k*t gaat klinken.. En dan na een kwartiertje weer ff kijken en dan snappen ze het meestal wel. En je hoord het ook snel genoeg als ie wel overstuurd. Want het is natuurlijk wel tof zo'n gemodificeerde mixer.. Maar als je dus 3 zalen heb moet je ook weer 3 van die dingen hebben, anders heb je nog steeds 2 zalen die oversturen..

Greetzz Iko

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Als die DJ's een bepaalde mixer eisen. En vervolgens een versie krijgen waar (stiekem?) in de audio is verbouwd. En daar geen probleem mee hebben. ..Waarom vragen ze dan om dat ene model??????

(let op ik ben geen DJ [:I])

Als ik een rhodespiano vraag en ik krijge een kast van zo een piano met gewoon een digitale piano er in dat zou ik aan me stutten trekken.

Als DJ's eisen een mengtafel te krijgen waar ze de PA mee aan gort blijven draaien, dan snap ik niet dat daar door de industrie zo lang aan toegegeven wordt. [B)]

Kortom IK SNAP HIER NIETS VAN! uitleg aub.
                            lekker belangrijk!

Comment

• Remco vd Werff
                              • Apr 2001
                              • 753

Floris; volgens mij is dat die 3e beamer die op een scherm in de zaal schijnt.

Iko; wanneer je in 1 (hoofd)zaal het gemodificeerde model hebt staan, heb je dus al weer meer tijd om je met de overige zalen bezig te houden etc.

Showband; ik snap je punt, vooral bij muziekinstrumenten gaat het om de klank van deze specifieke apparaten. De dj's vragen om de Pioneer, omdat hij in het gebruik erg makkelijk is en de opbouw eenvoudig is. Ook de effecten zijn erg goed te gebruiken en makkelijk toe te passen. De dj's vragen dus om deze mixer vanwege de bovenstaande aspecten en niet vanwege de klank. Verschillende dj's hebben al gezegd dat ze weten dat de mixer niet goed klinkt, maar dat zij deze toch vragen vanwege het gebruikersgemak. Zodoende is dit dus een aardige oplossing. Overigens wordt er geen geheim van deze modificatie gemaakt .
                              Groeten, Remco

Comment

Working...