Geluidsverzorging voor Techno-evenement

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

lijkt me sterk dat bereding er nog geen copie van heeft.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Sorry dat ik er weer ff op terug kom misschien..maar ik heb dit verhaal al heel het weekend in mijn hoofd zitten....

Mag je van een mixer van € 1120.- niet verwachten dat ie af-fabriek al goed is?? Zeker zon Pioneer mixer, als je het mj vraagd...

Vroeger moesten DJ's Dateq's hebben van over de € 1500.- En zover ik weet is een duurdere Dateq (LPM7 & GPM8 serie) moeilijk ziek te krijgen....Ik weet dat DJ's africhten een moeilijk vak is, maar ik heb ooit een DJ een Numark CD speler voorgeschoteld, de beste man had daar voor hij er mee gewerkt had al moeite mee. Sindsdien staat Numark in zijn rider erbij, naast Pioneer en Denon....

En nog lastiger is, om de neuzen van de heren DJ's 1 richting heen te krijgen. Dus als er na de ene DJ de andere komt en die wil percee op een merk X draaien....Heb je een probleem....Zo dien je dadelijk 20 verschillende mixer mee te nemen plus een 48 kanaals f.o.h. mixer, voor het omschakelen en iedere DJ zijn eigen soundcheck te geven....

Rare mensen de DJ van tegenwoordig...

Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

citaat:Ik weet dat [u]DJ's africhten </u>een moeilijk vak is
        Leuke uitdrukking!
        Idd, het blijft een eeuwige strijd...[|)]

Comment

• Michel van de Beek
          • Oct 2000
          • 283

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Sorry dat ik er weer ff op terug kom misschien..maar ik heb dit verhaal al heel het weekend in mijn hoofd zitten....

Mag je van een mixer van € 1120.- niet verwachten dat ie af-fabriek al goed is?? Zeker zon Pioneer mixer, als je het mj vraagd...
          Het is inderdaad een vreemde zaak, zeker als je bedenkt dat pioneer gewoon hele mooie producten kan maken, en ook maakt. Alleen de DJm-600 is een ramp, en je mag niet verwachten dat ie af fabriek goed is. Sterker je weet 100% zeker dat ie af fabriek k*t is.

Heeft te maken met het ontwerp. Om het voor de huiskamer DJs 'betaalbaar' te houden (is immers de doelgroep) is er op veel essentiele punten bezuinigd. Gevolg een kut klinkende mixer. En naarmate je systeem transparanter wordt, ga je dit des te meer horen.

De ontwerper van dit ding is tijdens de Prolight+Sound door Pioneer UK meegesleurd naar een demoruimte om daar eens wat ervaringen met zijn mixer aan te horen en een A-B test te doen. De beste man is zo geschrokken van zijn eigen broddelwerk dat ie bij toekomstige ontwerpen meerdere 'luistertests' zal gaan laten uitvoeren.

citaat:
          En nog lastiger is, om de neuzen van de heren DJ's 1 richting heen te krijgen. Dus als er na de ene DJ de andere komt en die wil percee op een merk X draaien....Heb je een probleem....Zo dien je dadelijk 20 verschillende mixer mee te nemen plus een 48 kanaals f.o.h. mixer, voor het omschakelen en iedere DJ zijn eigen soundcheck te geven....

Rare mensen de DJ van tegenwoordig...
          Niet dadelijk ... is al aan de orde van de dag.

Het kan inderdaad voorkomen om iedere DJ / live-dance-artiest zijn zin te geven dat je een F.O.H. tafel moet meenemen (4 kanaaltjes per setup, 2 lijn, 2 monitor). Is dus ook iets wat je regelmatig op grote(re) dance-producties ziet.
          Groeten,
          Michel

Comment

• Remco vd Werff
            • Apr 2001
            • 753

Olaf, natuurlijk is het te gek voor woorden dat een mixer in deze klasse zo'n geluidskwaliteit heeft. Nu maar hopen dat Pioneer een model uitbrengt die deze gebreken niet kent of dat er een ander merk met een tafel komt die ook geaccepteerd wordt door de dj's.
            Groeten, Remco

Comment

Working...