Musical Jesus Christ Superstar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Mijn opmerking over je drive-in werk, is gebaseert op het feit dat er allemaal disco-referenties op je site staan... Ruud Wolters is eigenaar van Purplegroup Venlo, en het lijkt me sterk dat jij als werknemer van Purple niet bekent bent met zijn naam.

Eerst insinueren dat je voor purplegroup werkt als technicus (ook in andere topics), en vervolgens terugkrabbelen met een baantje als kisten-verplaatser en kabelpoetser is natuurlijk flauw. Zeg dan eerlijk dat je als bijbaantje wat mag opruimen in een loods [)]

citaat: wat jullie ervan vinden boeit me niet zoveel
    tip: blijf dan lekker weg van dit forum !!!

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

Offtopic:
      citaat:Geplaatst door René_Master

En over ongevraagde mening citeer ik:
      Hey Rene,

Hoezo zou "jij" dat nooit doen..

Vertel......

Ik weet niet of jij ooit nederlands hebt gehad, maar dan weet jij niet wat een mening is. Hij stelt hier een vraag en geeft geen mening.

Ik citeer uit het woordenboek: Mening: overtuiging, inzicht, oordeel

Ik zie geen van deze drie dingen terugkomen in jou citaat. Wat ik wel zie is een vraagstelling. Welke jij interpreteerd als een aanval, omdat je waarschijnlijk vind dat hij deze vraag op een soort van kleinerende manier stelt. Wat overigens naar mijn mening niet zo is, maar dat terzijde latend.

Ontopic:

Inderdaad zonde dat er parren met NSP gebruikt zijn. Overigens ben ik wel van mening dat parren wel gebruikt kunnen worden, (afhankelijk van de toepassing), voor het uitlichten van bepaalde voorstellingen (zei het van een orkest, band of musical of iets in die richting). Maar was er dan echt geen budget of mogelijkheden om een soort van "backlight" te creëren ??? Dat had mijns inziens zeker een hoop gescheeld en het nadeel van het gebruik van NSP-tjes (oei, nu gebruik ik ook een verkleinende vorm) ook verminderd.
      Is weer terug !

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:
        ... wat jullie ervan vinden boeit me niet zoveel ....
        ... Bovendien hoop ik in de toekomst ook veel te leren, en dat zal beslist gebeuren ...
        Met die mentaliteit zal dat dus niet gebeuren...

citaat:
        ... (met "profs" bedoel ik de mensen die langer op het forum zitten, niet degene die er meer verstand van hebben) ...
        Dank u, ik voel mij helemaal aangesproken...

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

citaat:En we dan wellicht een kleine verantwoordelijke taak want vergeten we iets dan KAN het geval zijn dat een show niet eerder door kan gaan.
          Wat een onvoorstelbaar slecht taalbesef. Beter je best doen op school zou ik zo zeggen !

Op jouw site; Brugklas disco, Sinterklaas Disco... Geen drive-in werk ???

Betreft Ruud Wolters; vraag nog maar eens aan je baas hoe de vork precies in de steel zit...

Volgens mij spreek ik niet alleen namens mijzelf als ik zeg dat je beter je mond kunt houden voortaan...[V]
          Arvid Buit

Comment

• Jochem Pastoor
            • Apr 2004
            • 47

Ok Heren, weer even on-topic vanaf mijn kant: Ik heb me niet echt bemoeit met het licht van deze musical, al was dat best moeilijk. Veel kan ik jullie er dus niet over vertellen, zeker niet waarom er niet gekozen is voor een setje tegenlicht.

Wat betreft de spreiding; Doordat de parren bovenop de truss zijn geplaatst is er al een hoogtewinst van zo'n 70cm. Dit kwam de spreiding zeker ten goede. Daarnaast, door juiste plaatsing van de solisten in combinatie met de volgspot, zijn enkele aardig nette plaatjes gemaakt... Er zijn ook tijdens de echte opvoeringen foto's gemaakt. Hiervan zal ik er een paar opsnorren, zodat jullie het met eigen ogen mogen aanschouwen

Groet, Jochem

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Met 8kw een podium van 10 breed 6 diep(?) uitlichten en 8 parren ter beschikking hebben...
              dat gaat niet egaal lukken en al helemaal niet in een spannend spel van kleuren...

Heb je niet meer dan 14 jaar levenservaring of een hoop lessen Nederlandse taal voor nodig.
              AJB denkt dat dat hij door iemand de grond in te trappen en positieve bijdrage levert aan een discussie, die mening deel ik niet!
              Volgens mij is een stukje van je taak als prof nog steeds scholing van starters...zo leer
              ik het ene deel van een productie een hoop bij, en train ik in diezelfde productie weer een ander...dat is het sterke van een forum, daar mag je een mening hebben en die verkondigen. Als je het daar niet mee eens bent dan maak je dat kenbaar, in dit geval zou je kunnen aangeven dat het nog verder naar voren en omhoog halen van die truss en keuze voor andere spots je een beter resultaat krijgt.
              In plaats daarvan opent collega AJB frontaal de aanval door over werkuren en andere bijzaken te beginnen, hoofd en bijzaak en minder frustie aub AJB... dat zou je sieren!!!

Heb je misschien wat meer plaatjes van tijdens de show?
              verzoek aan Jochem: lees door de kritiek heen, het is altijd positief bedoeld, maar soms staat het er zo bot dat je je er bijna aan zou ergeren.

Comment

• rene.derksen
                • Feb 2004
                • 649

2 personen, 1 gedachten.

En tjah die 2 disco's is niet mijn probleem dat dit de eenigste 2 dingen zijn die jij ziet staan. En hier geef ik wederom toe dat ik het erg leuk vind om dat te doen!
                Licht is altijd zwaar.

Comment

• Jochem Pastoor
                  • Apr 2004
                  • 47

Dank ralph voor je wijze woorden. Aangezien ik al een tijdje rondhang op dit forum (jaren geleden gepost als 'gobo drive-in') weet ik hoe er af en toe gereageerd en gediscussierd wordt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daarom heb getwijfeld over het wel of niet plaatsen van de foto's...

Ik heb enkele foto's gevonden van de opvoeringen zelf. De afmetingen van het podium waren trouwens 10x5.5m (goede schatting dus!). Het front bestond uit 8x 500Watt par 64.

Ik heb een gevarieerd setje foto's uitgezocht, waaruit ook duidelijk blijkt dat er soms toch nog gaten gevallen zijn, maar er over het algemeen heel redelijke plaatjes zijn neergezet. Ik hoop dat jullie je mening over het licht nu wat meer kunnen nuanceren.

Groet, Jochem

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Beste Ralph,

Ik probeer zowel een inhoudelijk antwoord te geven, als bepaalde mensen duidelijk te maken dat dom commentaar niet gewaardeerd wordt. Dat jij van mening bent dat dit ver gaat mag; je goed recht en misschien zelfs wel een beetje waar. Sommige mensen zijn echter EN dom EN hebben een bord voor hun kop. Dan is een bepaalde tactiek gewenst, om snel en effectief resultaat te behalen. Geef toe; de reakties van meneer Derksen waren allesbehalve zinvol, en niet geschreven vanuit nieuwsgierige-beginners optiek. Lees het forum en concludeer dat ik iedereen met een serieuze vraag antwoord geef, en altijd bereid ben te helpen. Zelf moderate ik ook diverse fora, en ben met je eens dat discussies/afzeikpartijen niet gezellig zijn. Deleten doe ik deze dan vaak ook na een aantal dagen. Zolang de persoon waar het omgaat maar een duidelijke les kan trekken... Onduidelijkheid kan mij in ieder geval niet verweten worden
                    Arvid Buit

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

en tact ook niet. Als je zo een punt wil maken dan ga je te ver.
                      Als je nu al weet dat je het over een paar dagen liever niet terug leest, wacht dan ff een paar dagen met reageren!
                      het is hier nogal druk en een paar dagen verder zijn we hier gemiddeld 30 reacties verder...
                      korte indicatie: 4 uur is hier gelijk aan een fysieke dag...
                      Ik mis nog steeds je onderbouwing in dit onderwerp

De fotoos zien er best licht uit, valt mij niets tegen eigenlijk, was het vanuit de zaal ook zo licht en goed te zien?

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Ik lees alles graag terug; anderen echter niet. Vandaar mijn mening dat bepaalde discussies na uitwerking kunnen worden verwijderd. Mijn standpunten heb ik al verdedigt, het blijft vanaf nu een questie van begrijpen lezen. Dat ik te ver ga betwijfel ik, dat wij van mening verschillen durf ik wel met zekerheid vast te stellen. Zoals veel meer mensen hier op het forum, stoor ik mij nogal aan mensen die nog veel moeten leren (en terecht ! niets mis mee !), en toch gaan lopen wauwelen als een politicus (veel praten, weinig zeggen). Wil jij je opwerpen als verdediger der zwakkeren; prima succes, laat buttons maken zou ik zeggen... Nobel streven, doch gedoemd tot de ondergang
                        Arvid Buit

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Op enkele foto's die later zijn gepost ziet de belichting er redlijk goed uit, jammer dat er geen kleurtjes waren. (En ik blijf nog gewoon bij mijn 1e mening dacht je hier een punt te scoren) En mag ik je vriendelijk vragen hoe je aan mijn achternaam komt (via mijn webiste(?))
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Jochem Pastoor
                            • Apr 2004
                            • 47

Ook vanuit de zaal was het podium goed verlicht. Dit hangt natuurlijk ook af van hoe donker de zaal zelf is Vergeet niet dat op veel foto's ook een volgspot werd gebruikt...

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

citaat:Geplaatst door René_Master

En mag ik je vriendelijk vragen hoe je aan mijn achternaam komt (via mijn webiste(?))
                              Dat mag; en inderdaad via je website. Verder even heel duidelijk; ik ken je niet, en ongetwijfeld ben je een prima gozer. Maar op deze manier kun je gewoon echt niet reageren hier ! Niemand heeft daar lol van, en als jij serieus verstand hebt van zaken, merkt men dat toch wel. Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel...

Maar ontopic; ik durf met stelligheid te beweren dat het podium zoals op de foto te zien is, met 8 par 64 (goldfilter, mediumlens), redelijk egaal uit te lichten is. Natuurlijk kunnen we altijd de discussie aangaan over een evt ideale situatie; gezien het budget is dit niet relevant. Belichtingtechnisch, zou ik ongeacht het budget altijd gegaan zijn voor zichtbaarheid. Op een tafel foto zie ik serieus mensen die in het halfdonker zitten; dat kan gewoon niet...
                              Arvid Buit

Comment

• rene.derksen
                                • Feb 2004
                                • 649

En dan moet ik eigenlijk ook wel zeggen dat ik niet op de hoogte was van het lage budget, Daarom vond ik dat je dit niet moet doen. En uit je post kan ik opmaken dat dit inderdaad niet moet kunnen. Ik hoop dat we het eindelijk enerzijds(?) eens zijn
                                Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...