Musical Jesus Christ Superstar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Daar ben ik het niet helemaal mee eens... het is een amateurgezelschap dus dan kan je er vanuit gaan dat het budget niet al te hoog ligt...

Dan moet je er altijd wat van kunnen maken vind k en als ik de foto's bekijk dan is het toch wel aardig gelukt!

Hier ook mijn complimenten ervoor wat je er toch nog van hebt kunnen maken..

Mocht het iemand niet met me eens zijn... Ik wacht met spanning af

gegroet!

Floris

Oja nog ff als me nederlands niet helemaal klopt... ik weet het maar ik doe maar mavo he

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Ja maar er kunnen hier 2 redenen zijn: Het budget was EXTREEM laag, waardor er weinig licht gehuurd kon worden óf ze hadden een gewoon laag budget en hebben (te) veel aan overige dingen gespendeerd waardoor er (te) weinig over was voor het licht.

Ik vind dat licht toch wel een van de belangrijkste punten is van zo'n dergelijke voorstelling omdat het een groot deel uitmaakt van de sfeer. Neem bijvoorbeeld de musical Lion King, welliswaar een veel groter iets maar doet er ff niet toe, eendaar wordt (voor zover ik het heb gezien) erg veel met licht "gespeeld" zodat er de juiste sfeer gecreerd kan worden.
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• DjFlo
        • Jun 2003
        • 332

citaat:Geplaatst door René_Master

Ja maar er kunnen hier 2 redenen zijn: Het budget was EXTREEM laag, waardor er weinig licht gehuurd kon worden óf ze hadden een gewoon laag budget en hebben (te) veel aan overige dingen gespendeerd waardoor er (te) weinig over was voor het licht.

Ik vind dat licht toch wel een van de belangrijkste punten is van zo'n dergelijke voorstelling omdat het een groot deel uitmaakt van de sfeer. Neem bijvoorbeeld de musical Lion King, welliswaar een veel groter iets maar doet er ff niet toe, eendaar wordt (voor zover ik het heb gezien) erg veel met licht "gespeeld" zodat er de juiste sfeer gecreerd kan worden.
        tuurlijk maar daar heb ik je ook een iets ander budget! En dit is een amateurclub he!(niet dat ik wat tegen amateur clubs heb! maar er is wel verschil)
        Idd eerst maar eens de reden aanhoren vanwege het lage budget.

groeten

floris

Comment

• Jochem Pastoor
          • Apr 2004
          • 47

Bij het productieteam van deze musical heeft de nadruk vooral gelegen op geluid. Dit aangezien hier aardig veel geld in gestoken is. Voor licht is niet veel geld beschikbaar geweest, maar dit heeft denk ik meerdere redenen gehad:
          1 er was geen krachtstroom aanwezig (dus meer licht betekend ook een aggregaat huren)
          2 de kennis over (theater)belichting was niet in voldoende mate aanwezig
          3 de complete set moest gehuurd worden voor drie dagen (opbouwdag met 's avonds rep. en 2 speeldagen)

Nogmaals, met het licht heb ik mij zo weinig mogelijk bemoeit. Er zijn wat punten waarop het verbeterd had kunnen worden. Maar ik blijf het zeggen; je moet roeien met de riemen die je hebt! (en bij de Lion King zijn er nou net wat meer riemen en roeiers )

Groet, Jochem

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Tjah de Lion King was maar een voorbeeld van hoe goed licht een rol kan spelen.

En die 3 redenen verklaren ook wel weer wat. En ik heb wel eenige ervring met licht, maar aangezien altijd hetzelfde setje is, is de kennis over theaterlicht ook maar beperkt tot dat setje. En rpijzen ben ik eerlijk gezegd niet in thuis omdat we vaak gematst worden door de betreffende firma.
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• DjFlo
              • Jun 2003
              • 332

citaat:Geplaatst door Jochem Pastoor

Bij het productieteam van deze musical heeft de nadruk vooral gelegen op geluid. Dit aangezien hier aardig veel geld in gestoken is. Voor licht is niet veel geld beschikbaar geweest, maar dit heeft denk ik meerdere redenen gehad:
              1 er was geen krachtstroom aanwezig (dus meer licht betekend ook een aggregaat huren)
              2 de kennis over (theater)belichting was niet in voldoende mate aanwezig
              3 de complete set moest gehuurd worden voor drie dagen (opbouwdag met 's avonds rep. en 2 speeldagen)

Nogmaals, met het licht heb ik mij zo weinig mogelijk bemoeit. Er zijn wat punten waarop het verbeterd had kunnen worden. Maar ik blijf het zeggen; je moet roeien met de riemen die je hebt! (en bij de Lion King zijn er nou net wat meer riemen en roeiers )

Groet, Jochem
              Misschien kan je de volgende keer par 56 huren...
              Oke misschien pas dat nie in het budget maar je kan dan wel meer licht ophangen.... het is maar een idee

groeten

floris

Comment

• Ibvee
                • Nov 2002
                • 714

Mwoh, ik heb nou even geen verstand van licht (nog niet, wil het nog steeds een beetje leren, omdat ik denk dat het altijd wel van pas kan komen) maar even vanuit het standpunt van die amateurs dan, ik hoop dat zij dit ook lezen, want "low-budget"-klussen zijn naar mijn mening nog altijd klussen uit het rijtje: beste-manier-van-leren klussen. Tot nu toe zijn dat voor mij iig de klussen geweest waar ik ook veel van geleerd heb. Door veel improvisatie leer je om goed over dat soort dingen na te denken. Op het moment neem ik die klussen ook niet echt meer aan, en dat is (zoals ik er nu over denk dan) doordat er zo weinig apparatuur is, en weinig mogelijkheden, het voor mij niet echt een uitdaging meer is.
                De groeten => Micha

Comment

• swefog
                  • Apr 2004
                  • 1

Als er geen budget is en je moet par's gebruiken, vraag dan op zijn minste toch een cp95'tje he, nog niet te vergelijken met pc op fresnell maar toch beter als cp60 hoor.

Comment

Working...