Musical Jesus Christ Superstar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jochem Pastoor
    • Apr 2004
    • 47

Musical Jesus Christ Superstar

Afgelopen weekend heeft een amateurgezelschap uit Hoogkerk de musical Jesus Christ Superstar opgevoerd. De begeleiding kwam van een live combo. Ik was hierbij betrokken als geluidstechnicus. Alle apparatuur was ingehuurd bij JMP in Eelde. Helaas speelde het beperkte budget ons parten; de geluidstafel had 6 kanalen te weinig om alles fatsoenlijk kwijt te kunnen en op een antenneverdeler voor de zenders was ook beknibbeld... Ondanks dit alles hebben we een hele aardige voorstelling neer kunnen zetten!

Het toneel(in een kerk)

Het combo bestond uit 2 toetsenisten, 2 gitaristen, een drummer, een bassist en een violiste.

Apparatuur van een van de toetsenisten

Een bende maken kan het combo wel...

Het geluidseiland(je), gelukkig mooi midden in de zaal. Met 22 antennes...

Een paar mooie plaatjes van de voorstelling

Jez*s (vervelend woordfilter op het forum ) temidden van zijn volgelingen

En aan het eind zit alles weer netjes in het kistje en is men moe maar voldaan.

Wat we gebruikt hebben?
    - JMP actieve geluidsset (1,5 kW per kant?)
    - 4x JMP actieve monitor
    - A&H GL3000, 24 kanaals
    - Mackie 4 kanaals tafeltje ivm. te kort aan kanalen.
    - Lexicon effectbak
    - 10x 31-bands eq (samson)
    - 9 sennheiser druppels
    - 1 sennheiser ew100
    - 4x overhead tbv. koor (sennheiser)
    - combo met standaard mic's versterkt (2x sm57 op gitaar, kick, 2x overhead op drums, 2x condensator in piano)

Heb je een (onderbouwde) mening over deze productie? Laat je horen!

Groet, Jochem
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ik heb geen flauw idee wie het licht hier gedaan heeft, maar die heeft duidelijk geen last van talent... Iedereen staat gewoon in het f*cking donker !!! Neem in je frontlicht op zijn minst een medium-flood lamp en geeen narrow... Stipjes op de voorrand... Compleet zielig ! En waarom geen tegenlicht ? Al is het maar met 4 pc-tjes L195 om een beetje contrast te creeeren...

Geluid is lastig te beoordelen op een foto, de lichtman kan beter een andere hobby zoeken.[:I]
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Had de lichtman kruisjes op de grond gezet voor de artiesten en zijn ze er allemaal niet in gaan staan???
      lekker belangrijk!

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Zie ik het nu goed dat er parren worden gebruikt voor frontlicht??!! Zou ik dus nóóit doen!
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

citaat:Geplaatst door René_Master

Zie ik het nu goed dat er parren worden gebruikt voor frontlicht??!! Zou ik dus nóóit doen!
          Hey Rene,

Hoezo zou "jij" dat nooit doen..

Vertel......

Comment

• Jochem Pastoor
            • Apr 2004
            • 47

Tja.. over het licht. Ook hier weer een budget- en stroomkwestie. De foto's zijn van tijdens de generale, de lichttechnici (aardige jongens, maar geen profs) kwamen toen ook tot het oordeel dat het anders moest. De parretjes zijn toen bovenop de truss geplaatst, de truss zelf 1.5 meter verder van het podium. Dit verbeterde het geheel al aanzienlijk. Er hing idd geen tegenlicht. Wel werden de doeken aangelicht met een setje oude spotjes in drie verschillende kleuren. Hierdoor was er toch de nodige sfeer aan het geheel te geven. Als 'completering' van het geheel werd er een volgspot gebruikt.

Bij dit soort producties is het altijd roeien met de riemen die je hebt... en ik denk dat we een aardig eind zijn gekomen.

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

citaat:Geplaatst door René_Master

Gebruik vaak zat 110 parren als frontje, zou niet inzien wat daar mis mee is? Okay; voor dit soort dingen uiteraard een PCtje of snijdertjes, maar het kan prima.
              Verder valt er weinig op te merken dan hierboven al gedaan is: had die parren achterop omgedraaid en als tegenlicht gebruikt; die doeken kunnen bij nood nog wel met een bouwlamp als er echt geen budget was.

Comment

• rene.derksen
                • Feb 2004
                • 649

Omdat ik vind dat parren niet bedoeld zijn om uit te lichten en omdat je (zoals hier) allemaal puntjes krijgt. Met theaterlicht(fressnellertjes enz.) kun je netjes bij snijden het het licht goed spreiden zodat alles "egaal" belicht is en niet daar feller dan hier.

en hoezo "jij"?! Dacht je dat ik daar noit iets mee doe ofzo?
                Licht is altijd zwaar.

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Beste Rene,

Jij weet op onsubtiele wijze je eigen onwetendheid dusdanig te etaleren, dat niemand uberhaubt nog kijkt naar de inhoud van je quote. Dat je geen bal hebt begrepen van belichting is tussen de regels door ook nog fijntjes te lezen. Het interesseert mij (en waarschijnlijk de gehele professionele lichtwereld met mij) niet wat jij VIND van bepaalde lampen... Welk referentiekader heb JIJ, 14-jarige Rene, om een waardeoordeel uit te spreken over belichtingsapparatuur ??! Lees eerst Hugo van Uum's "tussen licht en donker" eens, dan ken je in elk geval de juiste benamingen... (Fresnell ipv Fresneller...)

Reageer in elk geval niet meer op het licht forum als je a) niets toe te voegen hebt, en b) ongevraagd je mening gaat lopen geven !

PS Als je links plaatst in je profiel kunnen mensen ook dergelijke verhaaltjes van jouw hand lezen;

citaat:"Ik vind het leuk om vooral het licht te doen omdat je hiermee echt constant mee bezig bent en ik vind het licht ook wat gemakkelijker om mee te werken omdat geluid gewoon wat moeilijker is"
                  Dat je op jouw leeftijd als werk opgeeft; purplegroup, kan natuurlijk niemand serieus nemen. Dit is, naast een overtreding van de wet, niet een erg realistisch beeld van de werkelijkheid. Try again...

Arvid Buit

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ik spreek Ruud a.s. vrijdag wel, we doen westbroek (spullen purple) dan. Een 14-jarige mag zeker een bijbaan hebben, maar niet teveel tillen, geen lange uren maken, niet op hoogte werken etc. etc. etc.

Men (rudy) vraagt jou duidelijk met een synische ondertoon waarom "jij" als licht*** vind dat parren niet kunnen functioneren alszijnde frontlicht. Hij vraagt niet of jij wilt vertellen dat "fresnellertjes" beter kunnen afsnijden (dit kunnen ze overigens niet, dit heten profielspots).

Probeer nou a.u.b. niet de smartass uit te hangen, dit kun je mentaal niet aan. Ik wens je desondanks veel sterkte toe met je drive-in werk, en hoop dat je de komende jaren veel mag leren. Wie weet wordt het dan ooit nog iets met je...[|)]
                    Arvid Buit

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Ach, komop mannen,

Ik zie 2 4barren met parren, dit is dus of een spanningskwestie of een budget kwestie maar ik weet niet wat jullie verwachten met 8 parren maar mooier als dit wordt het volgens mij nooit. Het is toch een beetje roeien met de riemen die je hebt op zo'n moment denk ik dan
                      Persoonlijk begin ik liever niet aan zo'n klus als er een budget tekort is, maar jongens zoals er hier worden genoemd die op hobbymatige manier beginnen doen dit wel en ookal gaat het met weinig spullen hoeft er natuurlijk niets mis mee te zijn het is tenslotte geen van der ende productie

grz Ron
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Ik verwacht ook zeker geen hoogwaardige productie ! Maar een medium lens, en kruislings stellen zou al veel helpen... Zoals Jochem al aangaf heeft men de truss ook naar achteren verplaatst; zeker handig (als je dan ook hoger kunt althans). Houd bij frontlicht voor het gemak altijd een hoek van 45 graden aan, t.o.p. het object/de persoon die je gaat belichten. Halen zul je dat op dergelijke locaties nooit, maar je kunt een middenweg zoeken aldaar.

Arvid Buit

Comment

• rene.derksen
                          • Feb 2004
                          • 649

Ik heb niet 1 keer gezegd dat ze niet als frontlicht kunnen functioneren maar IK zal dat gewoon NIET doen dat is alles wat ik zeg, wat jullie ervan vinden boeit me niet zoveel. Ieder zo zijn eigen smaak/mening. En ruud ken ik niet dus hij zal mij ook wel niet kennen. Ik werk maar op een zaterdag in het magazijn dus ik snap niet wat je bazelt over hoge hoogtes, en lange uren en teveel tillen. Bovendien hoop ik in de toekomst ook veel te leren, en dat zal beslist gebeuren. En wat je nouweer begint met drive-in werk snap ik al helemaal niet...
                          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Friso Stubbe
                            • Feb 2004
                            • 13

rene, ik meen me te herinneren dat je op een ander forum ook al teruggefloten was. misschien niet zo'n gek idee om je houding iets te wijzigen ten opzichte van andere forummers.
                            maar dat was vroeger, toen wasbenzine nog isbenzine was!

Comment

• rene.derksen
                              • Feb 2004
                              • 649

ik denk dat je je vergist dan...

Maar goed ik zal me verder gewoon gedragen zolang jullie je ook tegenover newbie's gedragen, want zodra er een newbie iets negatiefs zegt over iets dan gaan de "profs" dat maar ff verbeteren zie ik andersom nooit gebeuren...

(met "profs" bedoel ik de mensen die langer op het forum zitten, niet degene die er meer verstand van hebben)

Dus dan zullen we nu maar weer on-topic gaan??!
                              Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...