Carnavalswagens met geluid!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Originally posted by Starlight light and sound
    Oke, oke om 136 decibel te zeggen was natuurlijk ook overdreven, maar dat het geluid knalhard stond overdrijf ik niet mee; dat mensen met vingers in hun oren langs de weg stond dat zegt genoeg denk ik..

Ooh @ Theo, dat je ons nu gelijk moet afzeiken om onze geluidset; we zijn er gewoon trots op dat we dit op jonge leeftijd al kunnen doen..
    starlight... jouw setje kan mits goed afgesteld inderdaad verschrikkelijk hard doordrukken. hoeveel db laat ik even in het midden..

dat je begint dat de verantwoording bij de huurders ligt is niet geheel waar, jij bent degene die de limiter kan instellen. Zodat mens en dier veilig langs de weg kunnen staan.

Je setje doet het echt niet meer hard en zuiver op 100 meter... het is hoorbaar, klaar!
    Dat jij je brood ermee moet verdienen is volkomen ONZIN.... Ik heb je setje tot 2 weken voor de carnaval nog op marktplaats zien staan voor iets van 125 euro de dag!! Dikke LUL jij moet hiermee jouw geld verdienen.

Verdien je echt je geld met het verhuren van je spulletjes dan zul je genoeg andere klussen moeten hebben.. zeker in deze tijd.

Ben je goed bezig dan zul je NEE moeten kunnen zeggen... dan weet je zeker dat je er geld mee verdient..
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Originally posted by Turboke
      Het lijkt me meer een organisatie probleem te zijn, deze mensen bepalen dacht ik toch wie er mag meedoen aan een stoet of vergis ik me hierin.
      En meestal zijn dit naar mijn denken toch wel allemaal volwassen mensen die eigenlijk enkel iedereen tegen een opzetten door dit toe te laten, want dit jaar heeft die groep het meeste volgend jaar moeten we enkele kw meer zetten, zo gaat dat.
      Te lang in Amerika gezeten of zo???
      Heeft meer met gezond verstand te maken van de deelnemers!
      Als je een feestje geeft in een flatgebouw dan sjouw je toch ook geen A-set in je woonkamer en ga je lekker tot diep in de nacht door op vol vermogen?

Maar goed, volgens jou moet de organisatie maar bij iedere wagen nog iemand regelen die met een dB-meter gaat babysitten en daarna met dronken jongelui in discussie moet dat het zachter moet. Leuk baantje, vind daar maar ff 30 vrijwilligers voor.

Gelukkig werkt het bij ons door zelfregulering. Als je stapels boxen ziet staan, dan rij je gewoon voor lul en staat er een niet versierde tractor of ander groot lelijk voertuig voor, dan gaat iedereen er vanuit dat dit een groep van buiten de plaats is.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Oke, oke om 136 decibel te zeggen was natuurlijk ook overdreven, maar dat het geluid knalhard stond overdrijf ik niet mee; dat mensen met vingers in hun oren langs de weg stond dat zegt genoeg denk ik..

Ooh @ Theo, dat je ons nu gelijk moet afzeiken om onze geluidset; we zijn er gewoon trots op dat we dit op jonge leeftijd al kunnen doen..
        De vraag is gewoon simpel : ben je nu trots of wat moet ik of wij ons daar bij voorstellen ?
        Je zegt nu zelf dat de mensen met hun vingers in de oren zitten langs de weg ...
        Denk je nu dat je op deze manier reclame maakt voor jou eigen zaak , hmmmm, ik denk het niet , in tegendeel, dit is het einde .... !!!!
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Op Aruba draait het juist om de t*r*ng herrie afkomstig van de Carnavals trailers, ik denk dat Dr.dB daar wel over mee kan praten.....
          Ik vindt dit zeer belachelijk en ieder jaar vragen ze mij ook deze f*ck*ing herrie te plaatsen maar ik doe hier lekker niet aan mee!

Doe gelukkig alleen serieuze zaken....

Zal binnenkort ff wat foto's plaatsen van diverse trailers met trekkers, echt niet normaal man!

Zucht...

Dave.
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Starlight light and sound
            • Feb 2007
            • 26

@ Sis: wij wouden gewoon ff een reactie laten horen hoe het was gegaan bij ons en wij zijn hier ook totaal niet trots op; dat hebben we later ook tegen die carnavalsgroep gezegd..

Wij hadden er ook een limiter opgezet..

Maar we zijn hier op het forum om te leren en we moeten ook nog een hoop leren maar van deze dingen leer je iig weer en daar gaat het uiteindelijk om..

Comment

• pimpert
              • Mar 2007
              • 9

Jammer jammer,

Dan ben ik toch blij dat ik in oeteldonk woon. Electronische muziek is verboden in de in en optocht. Gewoon een skon blaaskapelleke er vooruit gelopen. Precies zoals het hoort. Hoewel de ene toeterkapel nog harder blaast als de andere, toch heeft dit vele malen meer charme. Heerlijk, die rillingen over je rug als er zo'n carnavals clubje voorbij komt. Live blijft het beste voor zowel de sfeer als de muziek!

Carnaval moet blijven zoals het bedoeld is!

De hartelijkste,

Comment

• Jorg
                • Oct 2007
                • 28

Originally posted by pimpert
                Jammer jammer,

Dan ben ik toch blij dat ik in oeteldonk woon. Electronische muziek is verboden in de in en optocht. Gewoon een skon blaaskapelleke er vooruit gelopen. Precies zoals het hoort. Hoewel de ene toeterkapel nog harder blaast als de andere, toch heeft dit vele malen meer charme. Heerlijk, die rillingen over je rug als er zo'n carnavals clubje voorbij komt. Live blijft het beste voor zowel de sfeer als de muziek!

Carnaval moet blijven zoals het bedoeld is!

De hartelijkste,
                In iedergeval nog ƩƩn iemand die begrijpt waar carnavalsoptochten voor bedoelt zijn; Mensen die zin hebben in een gezellige middag zonder doof thuis te komen!
                Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Ik zet zelf ook een setje op een carnavalswagen, en dit gaat af e toe ook echt wel iets te hard, maar ik loop zelf mee in de dweilband die voor de wagen loopt. Bij ons in de omgeving is de tendens toch wel om "echte" wagens te gaan bouwen, de zuipkarren worden in steeds meer optochten geweerd, en ook de politie controleert deze karren strikter op meerijden tussen optochten enzo.

men heeft het er zelf naar gemaakt, dus ik kan er niet rouwig om zijn. Ik heb een column geschreven over geluid in en op bloemencorsowagens, deze zal ik binnenkort posten, aangezien het blad waar hij in staat nog moet verschijnen.
                  Heel die editie gaat trouwens over "geluid" rond het corso, maar is dus ook best intressant voor carnavalsbouwers en **kels die denken dat hard goed is in een optocht: openingspagina

Comment

• keenoncoolstuff
                    • May 2003
                    • 695

EDIT: had de post van Sis nog niet gelezen
                    Last edited by keenoncoolstuff; 10-02-08, 11:02. Reason: Sis was me voor...
                    All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                    If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by keenoncoolstuff
                      EDIT: had de post van Sis nog niet gelezen
                      En vind je mijn mening terecht ?
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Starlight light and sound
                        • Feb 2007
                        • 26

Geluid carnaval

Hey,
                        Heel even om alles recht te trekken hier in het forum. Ik en een vriend van mij zijn de eigenaar van de apparatuur die binnen ons gebeuren gebruikt word. Aangezien wij zelf zelden op pad gaan met dit spul zijn er een aantal jongeren die dit met zeer veel motivatie doen. Helaas las ik zonet dit forum door en kwam ik een aantal plaatsingen van berichten tegen. Onze gebruikers naam was tot op de dag van vandaag voor iedereen binnen ons team te gebruiken. na al deze onzin wat er op het forum gezet is, is dit nu ook afgelopen. Bij carnaval mag je max 90 dB hebben. Stel je zou 136dB draaien dan word je direct uit de optocht verwijderd. Onze excuses voor deze plaatsingen en nog een prettige dag verder.
                        mvg

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Kijk ik vind dat het er niet over gaat wat een bedrijf verhuurd voor op een carnavalwagen, maar wat de vereniging hier voor inhuurd.
                          Als je een geluidsset kan verhuren aan een normale prijs zal het je indien dit ook nog proper en goed behandeld word niet uitmaken waar dat zal komen staan, dat is vind ik niet onze zorg dan.
                          En zoals ik al zei in voorgaande reactie vind ik het meer een opdracht van een organisatie om dit in goede banen te houden.
                          En het zijn normaal niet de verhuurbedrijven die ook als dj staan op die wagens maar mensen van die vereniging zelf.

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Originally posted by Turboke
                            Als je een geluidsset kan verhuren aan een normale prijs zal het je indien dit ook nog proper en goed behandeld word niet uitmaken waar dat zal komen staan, dat is vind ik niet onze zorg dan.
                            En zoals ik al zei in voorgaande reactie vind ik het meer een opdracht van een organisatie om dit in goede banen te houden.
                            De organisatie weet in 8 van de 10 gevallen helemaal niks van geluidstechniek. Ik vind dat je als verhuurder ook de service kan verlenen om een passend advies te geven, en mensen erop moet wijzen als het overkill is.
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco

• Oct 2003
                              • 2568

...we hebben gemeten onderweg tijdens de optocht; 136 decibel...
                              en
                              Oke, oke om 136 decibel te zeggen was natuurlijk ook overdreven...
                              Gemeten en vervolgens was het overdreven. Wat stond er dan wel op het display van die meter of had je voor het gemak eigenlijk ook geen meter. Sterk verhaal dat van geen kanten klopt. Als ik dit topic zo lees ben ik geloof ik toch wel blij dat ik in het westen woon waar carnaval niet zo in is. Kan ik klussen draaien op normaal niveau waarbij mensen een leuke avond hebben en niet met bloed uit de oren wegrennen.

Daarnaast zeg je ook nog dat het de verantwoording is van de opdrachtgever. Dus als de opdrachtgever jou iets wil laten doen wat je je naam kost dan doe je dat gewoon?
                              Last edited by vasco; 15-02-08, 13:42.

Comment

• kevinos91
                                • Jul 2007
                                • 12

Carnavalsoptocht Sittard

hey,

Wij zijn voor het eerst mee gegaan in een optocht, en wel in Sittard met de Fortuna wagen Ik heb vrij veel foto's.... een aantal geüpload en een aantal op onze album.

wat er op de wagen stond

2x JBL SF25
                                2x Peavey Ul 118
                                2x VDST12

Aangestuurd door :

Crown versterker
                                Peavey versterker
                                Dap palladium700

Veel kijkplezier :

PartyPics 3Xperience
                                ( optocht sittard links boven )

Vuurtje ? Jammer genoeg kregen de speakers ook een vuurtje

Last edited by kevinos91; 15-02-08, 22:51.

Comment

Working...