kerstboomverbranding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

kerstboomverbranding

MVG,
    Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light
  • Pulse
    • Oct 2001
    • 666

Eens es wat anders als een standaard feestje.
    Achtergrondmuziek verzorgen, beetje ambiance brengen en optreden van achtergrondgroepje verzorgen.

Er was naar schatting zo'n 1000 man aanwezig en veeel brandende kerstbomen [8D]
    De wei waar dit gebeurde was ongeveer 100*50m groot.

Installatie voldeet juist om vanachter nog een achtergrondniveau te behalen. En de eerste 10 meter voor de speakers een fuifvolume
    Wat stond/hing er:
    2* hoorngeladen 10/1inch beyma toppen
    4* frontloaded eminence kappa 15LF baskasten
    1*crown MA601
    1*qsc rmx 2450
    dj set
    4m deco truss op windups
    8par56
    2futurelight dj scan 200 (250watt msd/2)

wat lowbudget PA spul van't groepje
    MVG,

Comment

• Pulse
      • Oct 2001
      • 666

Het optreden van het groepje is wel niet echt geslaagd. Ze gingen zelf voor de microfoons en PA tafel enz zorgen.
      Waren paar goedkope behringer microfoons (zangmicrofoons voor bijv een fluit en een hoorn) en een klein behringer tafeltje wat als resultaat gaf al op -20db feedback waar niks aan te doen was want geen eq of niets.
      Was wel leuke (klassieke) achtergrond muziek, jammer dat bijna niemand ze gehoord heeft [xx(]

Maarja dat was maar 20minuten van de hele avond en rest van de avond is prima verlopen.
      Ik kan er niet aan doen als iemand anders met ongeschikt materiaal afkomt...
      MVG,

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

we zijn dieter even goeienavond gaan zeggen. Was wel leuk daar, veel sfeer bij de borreltentjes[].

pa was een beetje mislukt door het te lage volume ja. Maarja daar kan je niets aan doen als ze voor eigen materiaal zorgen[}].

Voor de rest was het wel heel goed dus. lekker warm bij het vuurke[^].

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

[:I] Goh.... waarom zou je geen 2 fourbars en 2 scans aan een decotruss kunnen hangen [?]

Misschien omdat ie daar niet geschikt voor is [?][?][?][V]

Tip: gebruik volgende keer dan ook opblaasbare wind-ups
          Life is what you make it

Comment

• CyberNBD
            • Aug 2000
            • 1318

Rieske kent de specificaties van die deco truss?!! zo nee wordt het tijd om die eerst es op te zoeken vooraleer hier wat te gaan roepen dat deco truss ongeschikt is om wat aan te hangen.
            3mtr: 260kg
            6mtr: 80 kg
            aangezien dit 4 meter is zie ik het probleem niet!
            Bron: site van mobil-tech
            CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• LJ Chris
              • Jul 2002
              • 477

citaat:Geplaatst door Rieske
              Tip: gebruik volgende keer dan ook een opblaasbare wind-up
              Je kan beter een berg freefloats op elkaar leggen, deze zijn namelijk niet zo duur [}][}]

Twas gezellig daar, en heel warm [8D]
              En liepen ook eigenwijze ettertjes rond, he dieter (niet op jouw bedoeld he

groetjes
              chris
              Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Op het materiaaloverzicht staat geen merk (dus ook niet Mobil Tech) vermeld maar misschien heb ik voor mijn beurt gesproken maar geef nou toe; dit staat toch niet echt professioneel hè ?

Daarbij; hoe wil je gezien de dunne buizen een standaard clamp of g-haak fatsoenlijk vastmaken ?
                Life is what you make it

Comment

• DJ_Robin
                  • Jul 2001
                  • 610

oke een normale Ghaar op andere haar voor 50 mm trus zal lastig worden , maar dan koop je toch haken voor deco truss ? die mogen ook aan een scan gemonteerd worden.

En dat het onprofessioneel staat vind ik persoonlijk niet , het staat al een stuk profier dan zo'n showtech laddertrussje met normale statieven die je met de hand omhoog moet schuiven [xx(].
                  Tevens heeft hij nu al 2 mooie wind up statieven , en is de overstap naar "echte" truss makkelijk gemaakt waneer daar behoefte aan is.

Ik zou zeggen keep up the good work Dieter, het ziet er netjes uit

M.V.G
                  EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Pulse
                    • Oct 2001
                    • 666

Voor dit soort truss die tevens van staal is en dus voor z'n formaat stukken steviger is dan aluminium moet je natuurlijk geen 50mm haken nemen want dat past er niet mooi op.
                    Ik gebruik zwaar uitgevoerde 30mm haken voor de lampen op te hangen, tevens allemaal uitgerust met een safety.

Maaar, na een 2jaar deze truss te hebben gebruikt ben ik van plan naar normale triangle 30cm over te schakelen binnen enkele weken. Dit omdat de deze niet geschikt is om langer dan 6m te overspannen en maar een geringe belastbaarheid heeft bij 6m. En ja de normale truss staat iets beter, dat geef ik toe, maar voor kleine klussen is dit een perfecte oplossing.
                    Overschakelen naar normale truss gaat het vervoer wel nog vervelender maken...

Iemand trouwens interesse in binnenkort een partij 15cm triangle deco truss over te kopen []

Dus in't vervolg eerst een vraag stellen of goed informeren alvorens materiaal af te breken zou 'k zeggen
                    MVG,

Comment

• Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

Hey,

Wat voor wind-upjes staan er eigenlijk op de foto ?
                      kan het namelijk net niet zien.

Mvg,
                      Michel
                      Is weer terug !

Comment

• Pulse
                        • Oct 2001
                        • 666

Mobiltech sp1-ta
                        70kg max, en ongev 3.5meter hoog dacht ik.

Antwoord op nog een andere vraag ivm. de scans:

Die futurelight dj scan 200's bevallen me tot nu toe prima.
                        Veel lichtopbrengst en weinig geld voor een msd250/2 scan.
                        Ze zijn wel vrij simpel kwa mogelijkheden 4 chans dmx, gobo en kleurenwiel apart maar geen rotogobo en geen aparte shutter.
                        Maarja wil je meer functies koop je gewoon een ander model...
                        MVG,

Comment

Working...