U-Night Dance Event Badhoevedorp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

U-Night Dance Event Badhoevedorp

Hierbij wat foto's van de opbouw van een evenement voor 400 jongeren in een sporthal in Badhoevedorp. Foto's van het feest zelf volgen.

Foto van de zaal (21 X 28 mtr)

DJ stage (12 mtr. RGB aangelicht (kleurmixage)) en daarachter
    een truss van 10 mtr. op 2 X TE-074 (nog niet geheel omhoog

View vanuit steiger: truss met daarin licht + geluid

Topview van de zaal

Spiegelbol 150 cm

Mijn speelgoed (Deels om de "DJ" daar waar nodig te corrigeren)

Wat er stond / hing:

Licht
    4 X MAC 500 (Inhuur)
    2 X Roboscan 812
    2 X Teatro P.C. 500W
    2 X Teatro Fresnel 500 W
    6 X PAR 64 VNSP
    2 X Teatro Cyclorama
    6 X TriLite (RGB Armatuur om podium aan te lichten
    1 X Zero 88 Contour 12 X 3.5 kW
    1 X Behringer LC 2412 + Scancontroller
    1 X Spiegelbol 150 cm
    1 X LDR Canto 250 MSD Volgspot
    1 X JEM Magnum Pro 2000 rookmachine

Geluid
    1 X Complete geluidsset 2 X 18" SUB + 4 X 15" TOP
    1 X DJ Set Gemini BPM 1000 + Denon 2600F
    1 X Backup Set Numark CDN 10S
    1 X Behringer MX8000A mengtafel
    1 X Effectrack
    1 X Monitor wedge Dynacord powermax

Rigging
    10 + 4 mtr. Prolyte X30D
    2 X VMB TE-074
    2 X handtakel 0.5t
    1 X Spiegelbolmotor 0.5t + runner
    2 X Steiger 5 mtr. met daarin MAC 500s
    Lid van het Front tegen zijlicht
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

citaat:1 X Complete geluidsset 2 X 18" SUB + 4 X 15" TOP
    van?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Dit was een wharfedale setje. Voor het budget wat beschikbaar was had ik geen zin om in te huren. (Er moet ook geld worden verdiend....). Toch nog 100 dBA continu op 20 meter. Hard zat, want de gemeente had een vergunning afgegeven voor 60 dBA aan de eerste gevel.... Er zijn toch klachten gekomen, ondanks dat buiten vrij weinig te horen was.

Comment

• Klaaske
        • Jun 2003
        • 571

Heb je ook nog grotere/duidelijkere foto's van wat er stond/hing [?]
        <font size=\"1\">
        Groeten,
        Jaap
        <b>
        -[GSXke :)]-
        </font id=\"size1\"></b>

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

citaat:Heb je ook nog grotere/duidelijkere foto's van wat er stond/hing
          Hi hi... Ja, we mopperen wel eens als er foto's gepost worden in een formaat van 2560 x 2048 maar dit is wel het andere extreme hé!

Moet bijna m'n vergrootglas erbij pakken om te zien wat er op de foto's staat.
          Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

De foto's zijn aangepast. Omdat het op de foto's niet echt duidelijk is: in de steigers stonden macjes en op de tribune (boven de bar)

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

Hey... bedankt voor de duidelijkere foto's. Mooi formaat zo!

Hangt de truss een beetje scheef, of is dat gezochtsbedrig... ik bedoel gezichts-bedrog? [)]
              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

De truss op de VMB's werd op dat moment net opgedraaid. Het 4 meter trussje voor de spiegelbol hing. idd. scheef, maar ook dat is verholpen... (alleen jammer dat toen de ketting al in de zak zat....)

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Okee noem mij maar de zeikerd van het stel, maar ik vind dat je voor een feest van 400 jongeren dat je dan ook nog "dance event" wil noemen een erg karig lijstje licht hebt staan. Vind het zo jammer dat er dan altijd meteen maar weer om maccen geschreeuwd wordt. Die dingen heb je in de steiger staan, wat zo'n beetje wil betekenen dat het halve bereik al verloren gaat (of stond er achter de steiger ook nog publiek?). Had je niet veel beter voor hetzelfde geld 2x zoveel scans kunnen huren? Kosten een pak minder, en waren waarschijnlijk beter tot hun recht gekomen.
                  Ik ken het probleem hoor; org. heeft headjes gezien op een ander feest: en wil dus per se headjes. Headjes hang ik in mijn plannen altijd alleen maar in de zaal, of een kwartslag gedraaid verticaal, zoals je ze nu hebt toegepast had je er net zo mooi scans kunnen neerhangen.

Het word tegenwoordig veel te veel een trend om maar grote feesten (of neeee: we geven geen feesten meer; we houden events!) te plannen waar er helemaal geen budget is voor een groot feest. Grotere party's hebben voor mij altijd de charme die bijvoorbeeld ID&T feesten erg hebben: lekker met geld smijten: een vette show neerhangen, en iedereen het pand doodop laten verlaten. Dit soort dingen kan veel leuker door het intiem te houden in een niet te grote zaal, waar een "wat stond / hing er" lijstje als bovenstaand veel beter tot z'n recht komt.

Wat vind de rest van de forumbezoekers hier eigenlijk van? Is de hype "events" en festivals niet een beetje uit de hand aan het lopen?

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

Jasper,

Je zal het niet geloven: maar ik ben het helemaal met je eens. De organisatie wilde per sé MACjes, terwijl ik had voorgesteld om voor het dubbele aantal HES Technobeams te gaan. Maar goed, klant is koning (tot op zekere hoogte).Er viel hierdoor ook weinig te wapperen.
                    Een voordeel was wel dat het 575W spots zijn. Ik kon nergens in het dak riggen (behalve die 2 puntjes voor de spiegelbol).

Wat betreft het budget: voor het bedrag zou je t eigenlijk geen event mogen noemen. Maar goed, dit was de eerste keer dat er uberhaupt iets werd georganiseerd voor jeugd in Badhoevedorp, dus moest het wel een "flitsende" naam hebben.
                    De zaal stond wel erg vol met mensen, dus dat viel mij 100% mee. Organisatie was ook tevreden mbt. licht & geluid, dus volgende keer krijgen we ongetwijfeld meer speelruimte.

Wat wel erg mooi naar voren kwam (wat het ook een beetje evenement maakte) was het podium. We hadden vloeiende kleurwashes ingeprogrammeerd en dat gaf een erg mooi effect. Het podium was eigenlijk te veel eer voor de "DJ": geen enkele mix liep goed, gain had ie niet van gehoord (dan weer te zacht, dan weer te hard) etc.....

Hou met het lijstje ook even rekening met de opbouwtijd: 17:00 konden we eindelijk lossen en 21:00 uur moest het draaien.....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Dan zijn we het helemaal met elkaar eens . Natuurlijk gaat niemand de kans laten lopen om geld te verdienen, maar eigenlijk zouden dit soort organisaties verplicht moeten worden om wat simpeler te beginnen, en eerst eens een kas op te bouwen: om vervolgens eens een keertje vet te kunnen uitpakken!

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

Het idee voor een volgend feest ligt er al:

Waarschijnlijk zal dit feest midden in de winter vallen, dus een DJ podium in het midden,
                        rondom een decor van ijsschotsen (blauw aangelicht), sneeuwmachines en een truss carré boven het DJ podium met daarin het licht: klaar! Op het podium hadden we nu al een dansgroep, dus als die als pinguin gaan komt het helemaal goed

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

citaat:Waarschijnlijk zal dit feest midden in de winter vallen, dus een DJ podium in het midden
                          lol die gaat in mn uitspraken lijstje als je het niet erg vind

Zo'n feestje heb ik ook een keer gedaan, is niet moeilijk: koop een hoop wit zeil op, bouw wat steigers; zeil eropheen; inspuiten met brandvertrager en dan in de weer met spuitbussen blauw / grijs en je decor is klaar Geeft een gave sfeer als je je licht er een beetje op aan past!!!

Comment

• LJ Chris
                            • Jul 2002
                            • 477

Fotograaf precies hoogtevrees, bibberde nogal op die hoogte []
                            Voor de rest heel netjes!
                            Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Pieter Huijgen
                              • Sep 2003
                              • 766

Jasper,

Ik denk dat ik m ook wel in mijn eigen uitspraken lijstje mag plaatsen Zo had ik m dus niet bedoeld.....

Ik heb een decor staan bestaande uit 8 ijsschotsen van 3 meter breed, 1 meter hoog. Geheel uit hout gemaakt, dus mooier kan bijna niet.
                              Waarmee impregneer jij stoffen e.d.? Wij gebruiken ESF 12 van paraat. werkt erg goed: 15 sec een vlam op 4 cm. afstand, en dan dooft t binnen 15 sec.

Comment

Working...