Roparun 2003: Shaky Ground in Parijs!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Roparun 2003: Shaky Ground in Parijs!

Heh heh, het duurde nogal even voordat ik eindelijk de DVD van "ons" optreden in Parijs heb kunnen krijgen, maar daar istie dan eindelijk. Uiteraard meteen voor jullie wat leuke screenshots gemaakt: okee de kwaliteit laat wat te wensen over hier en daar maar het idee lijkt me toch wel redelijk duidelijk .

Sorry voor de modem gebruikers maar het is in totaal 2.1mb!!

Omdat het dus al eventjes geleden is weet ik echt niet meer precies wanneer het was enzo: van de zomer iig en het was WARM!

Wat er ging / stond:
    Geluid:
    Master MD4 voor het geluid, met bijbehordende versterking. Uhmm en dan van die tafels met schuiven en knopjes, ik zou niet weten welke precies, daar ben ik niet van. Ik meen een Yahama maar goed, dat is een gokje.

Licht:
    Frontje van 110Volt set, aangevuld met wat theater belichting
    Achterkantje van 6x 4bar raylights, en sides van 1 4bar per kant
    Zelf gefabriceerde blindbakken, met 8x 500 watt pure kracht per kast (en het zijn er 8 in totaal!)
    4x ACL
    1x DMX strobo
    6x Futurelight MH 640
    4x Futurelight MH 660
    10x Martin roboscan 518
    2x Martin robocolor 400
    2x pro2000 + blowers
    stuk of 8 losse floorspots
    dit alles aangestuurd door een Zero88 Leap Frog

En dat was het wel zo'n beetje denk ik, zou even zo snel niet iets kunnen bedenken dat ik vergeet... OHJA! 2 belleblaasmachines

Dit was echt een klusje waardoor je van je vak gaat houden: een heerlijk publiek (zelfs na zolang wandelen / rennen / wat dan ook nog vol energie!), een heerlijke band, heerlijk weer, heerlijk bier, het was allemaal heerlijk daar! Helaas lopen ze dit jaar andersom; dwz richting Rotterdam vanuit Parijs, maar goed... de show voor komend jaar staat dus al gepland in Ahoy, ik hoop alleen wel dat al die mensen dan niet vermoeid verlangen naar hun bed en gewoon komen feesten!
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

waar gebruikte je die robocollors voor?

Juce

Comment

• Stinger
      • Jun 2001
      • 52

Ik zal na lang weggeweest te zijn ook weer eens reageren hier

Zeer mooie startpost van iCe met mooie foto's. (Alleen allemaal een beetje gebold? Hoe komt dat?)

Ik was er ook bij :

Maargoed even een uitgebreide aanvulling op het geluid.

Voor Monitormix en Zaalmix allebei dezelfde Mackie SR40-8-2 Mixingconsoles. 40 Kanaals met 8 Subgroepen. Zeer productieve combinatie.

Hiervan ging alles via een dikke multi ook nog naar een Studiowagen van Radio Rijnmond die alles Rec'te, en uitzond op het terrein.

PA was Master MD4 set bestaande uit de de 8 MD 218 Subs (2,8kW) met daarop 8 MD222F (1,4kW) Topkasten, aangestuurd door de 8 DPU 3K6 versterkers.
      Deze versterkers hebben een crossover-processorkaart en alles werd ook nog computergestuurd ge-EQ'ed en afgeregeld.
      Als Delaystack hadden we een Master MD6 set bestaande uit 4 MD181BP Subs (1,4kW) en 2 MD2K (700W) Topkasten, aangestuurd door 2 DPU 3K6 eindtrappen. [8)]
      Deze combinatie leverde meer dan genoeg heerlijke Decibellen op terwijl het niet eens vol vermogen heeft moeten staan pompen voor die 7500 man in die snikhete tent.

- Veel monitoring.
      - Shure Mic's
      - Hoop Gate's, EQ's, Compressors, Lexicon en TC Effect bakken
      - Een grote berg (125A) stroom

Kleine aanvulling op het licht:

- Die 4x ACL is 4 4-Bars ACL
      - En het hing in een leuke carré, maar dat konden jullie natuurlijk
      zelf wel zien [:P]
      - 2 Volgspots

Mooi eerste reactie van Juce trouwens [B)]

Ik denk om een mooier plaatje of kleurstelling te bereiken. Maar dat mag iCe verder toe'lichten'. [8D]
      < Make it sound >

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

citaat:Geplaatst door Juce

waar gebruikte je die robocollors voor?

Juce
        Die hingen op front om af en toe ook langs die kant wat geknipper / kleur te kunnen weergeven, moet zeggen dat dat erg goed bevalt; dat 110 spul is zo ontzeeeeettend traaaag . Het carré was in totaal 16x8 meen ik; waarbij er aan de beide achterkanten nog een "oortje" naar buiten stak (hoe dat precies zat moet je me echt niet meer vragen). Tevens lagen er nog 2 stukken truss op het carré; van midden zijkant naar midden achterkant, daar hingen dan vervolgens die MH koppen aan. Dat van die ACL's is een leuk puntje; ik zie dat die helemaal niet op de foto staan, zal er vanavond ofzo nog eentje bijplaatsen.

En op reactie op het "bollen" van de foto's; het was me nog niet opgevallen maar inderdaad wel goed te zien. Geen idee hoe dat komt eigenlijk: misschien door de camera of door het knippen uit de DVD, het was live iig niet

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

Grrr mag ik wat meer reacties aub? Commentaar is fijn, zeker als ik er wat aan heb!

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Vind het geheel er keurig uitzien ! Enige dat ik kan opmerken, is dat er iets meer aandacht mag worden besteed aan het nauwkeurig programmeren van position-pallets... Af en toe niet helemaal strak namelijk... Parretjes erg goed gesteld, kleurtjes mooi !

keep going

greetz AJB
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Hmmm een deel van de plaatjes zijn gemaakt tijdens move's van het intelli spul, dus dan wil het er wel eens raar uitzien

Comment

• DjJeroen
                • Oct 2000
                • 288

Het ziet er zo zeker mooi uit maar ehh frontlicht?[?]

Groeten Jeroen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

citaat:Geplaatst door DjJeroen

Groeten Jeroen
                  Hangt er genoeg? Kijk ik ga geen screenshots plaatsen van de wat rustigere momenten, als je die per se wilt hebben moet je maar roepen... Als je het specs lijstje bekijkt: meer dan genoeg front aanwezig.

Comment

• lifesound
                    • Apr 2003
                    • 1052

citaat:Geplaatst door (iCe)

Grrr mag ik wat meer reacties aub? Commentaar is fijn, zeker als ik er wat aan heb!
                    sorry, 'k heb het niet tot hier kunnen horen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Nee dat geloof ik graag, die ***ambtenaren in Frankrijk moesten weer langskomen met metertjes. Gelukkig eens een keertje geen roze ruis, nee dit keer was het een of ander raar orgelstukje ofzo; heel maf. Jammer alleen dat dat dan weer 5 sencoden duurde en in een eindeloze loop stond, en dat voor 45 minuten... aaaaaaaaaaaaaaaah ik heb er nog trauma's aan; dat je dan je lichtshow moet programmeren: niet te doen!

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

Nee dat geloof ik graag, die ***ambtenaren in Frankrijk moesten weer langskomen met metertjes. Gelukkig eens een keertje geen roze ruis, nee dit keer was het een of ander raar orgelstukje ofzo; heel maf. Jammer alleen dat dat dan weer 5 sencoden duurde en in een eindeloze loop stond, en dat voor 45 minuten... aaaaaaaaaaaaaaaah ik heb er nog trauma's aan; dat je dan je lichtshow moet programmeren: niet te doen!
                        AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRR RRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!
                        Pijnlijk, hoe overleef je zoiets, of had je oordoppen bij [^]
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Doppen uiteraard, anders had ik hier niet meer gezeten denk ik.

Comment

• DjJeroen
                            • Oct 2000
                            • 288

citaat:Geplaatst door DjJeroen

Groeten Jeroen
                            Hangt er genoeg? Kijk ik ga geen screenshots plaatsen van de wat rustigere momenten, als je die per se wilt hebben moet je maar roepen... Als je het specs lijstje bekijkt: meer dan genoeg front aanwezig.
                            Ja dat zag ik ja dat er genoeg van hing, er was alleen niks van te zien op de foto's! Dus daarom vroeg ik het me af.
                            Naar die foto's ben ik dan ook wel benieuwd!
                            Maar nogmaals het ziet er wel ok uit hoor!!

Wat voor filter groen had je erin zitten btw?

Groeten Jeroen

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Wat je op de foto's ziet is 115 meen ik, beetje turqoise achtig maar wel erg mooi; zeker in combi met 343

Comment

Working...