Het Grote Carnavalswagen Topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

Ik heb mij dit jaar ook schuldig gemaakt aan het verhuren van onbenullig grote PA installaties voor carnavalswagens.

Echter wel aan de mensen die nog een wagen bouwen, en niet gaan voor de Meeste DB's! Speakers waren dus ook grotendeels of zelfs volledig weggewerkt.

wagen Didam: 8*JBL18 2241 Laagkast, 4*JBL210 Hoorngeladen topkast, zie ook zelfbouw topic. Aangestuurt met 2maal amprack, 2*synq 3K6 en Lab1300 met xilica processor.

Wagen Haaksbergen: 4*JBL18 2241 Laagkast, 2*W152 topkast met BMS waveguide, Aangestuurt met 1maal amprack, 2*synq 3K6 en Lab1300 met xilica processor.

Wagen Groenlo, 2*B215 basskast, dubbel 15" en 2* dubbel 12" topkast, aangestuurt met TSA5000 systeem amp.

Zowel ik als ook de klanten waren erg te spreken over geluidskwaliteit. Knop is grotendeels niet verder als de helft gekomen van wat ik als maximaal had ingeregeld voor de set.

Didam en Haaksbergen zijn weer heelhuids terug gekomen, groenlo komt morgen terug. Foto wat ik heb gemaakt zal ik een deze dagen posten.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Originally posted by Watt Xtra
      Ik heb mij dit jaar ook schuldig gemaakt aan het verhuren van onbenullig grote PA installaties voor carnavalswagens.

Echter wel aan de mensen die nog een wagen bouwen, en niet gaan voor de Meeste DB's! Speakers waren dus ook grotendeels of zelfs volledig weggewerkt.

wagen Didam: 8*JBL18 2241 Laagkast, 4*JBL210 Hoorngeladen topkast, zie ook zelfbouw topic. Aangestuurt met 2maal amprack, 2*synq 3K6 en Lab1300 met xilica processor.

Wagen Haaksbergen: 4*JBL18 2241 Laagkast, 2*W152 topkast met BMS waveguide, Aangestuurt met 1maal amprack, 2*synq 3K6 en Lab1300 met xilica processor.

Wagen Groenlo, 2*B215 basskast, dubbel 15" en 2* dubbel 12" topkast, aangestuurt met TSA5000 systeem amp.

Zowel ik als ook de klanten waren erg te spreken over geluidskwaliteit. Knop is grotendeels niet verder als de helft gekomen van wat ik als maximaal had ingeregeld voor de set.

Didam en Haaksbergen zijn weer heelhuids terug gekomen, groenlo komt morgen terug. Foto wat ik heb gemaakt zal ik een deze dagen posten.
      Hoe heet die groep uit didam(woon zelf ook in de buurt en heb ook meegedaan met die optocht)

Comment

• daveyb
        • Aug 2009
        • 150

Zo, ik heb ook het beheer van een wagen (het geluid). Dit jaar heb ik een nieuw setje aangeschaft voor de wagen en klonk perfect. Dacht eerst dat het nog wat te weinig was. Helaas vond ik het jammer dat er een mindere versterker bij zit.

2x Peavey PV118 (Subwoofers) elk 400 watt programm.
        2x Peavey PV115 (Toppen) elk 400 watt programm.
        Beide zijn 800 watt peak.

2x DB Opera 412 (450 watt ongeveer)
        Deze 2 als extra versterking achter op.
        1x Darkshade DSA-1000 (DAP)
        Jammer, maar moesten ergens zuiniger zijn, en hij klonk zo slecht nog niet, alleen jammer dat hij bij 37 graden echt moeilijk doet. Nu is dat in de winter niet zo'n probleem...
        We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

De naam van de vereniging even kwijt, maare het is de wagen die eerste is geworden!

Edit: het betreft, nieuw-dijk optocht... vereniging De Kachelholtjes
          Last edited by Watt Xtra; 19-02-10, 19:30. Reason: even wat toevoegen
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by Beckers Entertainment
            Deel van de wagens waar wij geluid voor geleverd hebben.
            Meer foto's zullen volgen.

Laatste set is toch wel mijn favoriet.
            2x RCF TT25
            2x MD Concert bassen. (1500 watt, 136 dB)
            Sorry hoor, maar onder carnavals wagens verstaan we hier in het zuiden toch wat anders.De eerste foto heeft meer weg van een geluidsboer die een te kleine auto gehuurd heeft om de spullen mee te nemen. De derde foto is dan een bus met een zeiltje erover.
            Toch eens meer naar omroep Brabant en omroep Limburg kijken tijdens de carnavals periode.
            In Bergen op Zoom is een serieuze klacht ingediend tegen een geluidswagen, die zoveel decibels produceerde, dat twee loopgroepen voor en een muziekgroep die volgde volledig met hun act de mist in gingen.
            Hard geluid kan voor de muziekman dan het summum van genot zijn, maar het publiek met carnaval vermaken is toch wat anders.

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• sleepy
              • Mar 2009
              • 7

Ken Net Kar

Wij hebben de afgelopen jaren ook geluid aangeschaft voor in de wagen, ik zeg inderaad IN. Nadeel is natuurlijk wel dat er veel minder geluid naar buiten komt als de speakers binnen achter dikke lagen papier staan. Voor het laag heb je daar natuurlijk geen last van, maar de rest wel.

Wij hebben momenteel:
              - 2 oude EV baskasten met dubbel 18" erin
              - 4 oude EV topkasten met ieder 15" en hoorn erin.
              Dit setje wordt versterkt met 2 x Stage Accompany PPA1200 (laag en mid) en een QSC850 (geloof ik) voor het hoog. Met een cross over ertussen natuurlijk.
              Helft van deze set staat voor op de traktor (naarbuiten gebouwd, mar wel mooi weggewerkt) andere helft staat voor in de wagen.

Verder in het midden van de wagen een EV Gladiator set, versterkt met een American Audio V4000 versterker, waar we wel een Aphex bottom kick voor hebben zitten.

Tenslotte achter in de wagen nog een paar geleende Yamaha speakers, zodat de mensen achter de wagen ook nog wat muziek hebben.

Al met al een leuk geheel, alleen zou ik er persoonlijk wat meer bas bij willen hebben. Zit te denken om voor volgend jaar een paar zelfbouw bassen te maken.

Wat denken jullie ervan ?

Gr.
              CV 't Ken Net uit Oss
              www.tkennet.nl

Comment

• som
                • Nov 2002
                • 787

Mijn c.v. uit Heino,filmpje is van lemelerveld 2009, 2010 komt asap.

Themawagen; 1x dubbel 15'' subje ingebouwd en 2 e.v zx5 topjes op een stokje naar achter voor de loopgroep.

Grote wagen;
                4 eaw sm155 monitoren (2 per kant helemaal ingebouwd)

rodec met een i-podje en een sennheiser zender voor de link.

3x 6 kanaalsdimmer met een echte behringer lc2412 :-) voor het licht, de lampies zijn van hunzelf

Dit is voor gezellig een optocht kijken en beleven meer dan voldoende,
                krijg je i.i.g. meer respect mee dan kinderen in de stress jagen met een boel db's

In die buurt is naast het aanzien het geluid ook punten waard

YouTube - Verlichte optocht Lemelerveld 2009 (Gruspollen)
                Last edited by som; 22-02-10, 17:32.
                Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by speakertech
                  Sorry hoor, maar onder carnavals wagens verstaan we hier in het zuiden toch wat anders.De eerste foto heeft meer weg van een geluidsboer die een te kleine auto gehuurd heeft om de spullen mee te nemen. De derde foto is dan een bus met een zeiltje erover.
                  Toch eens meer naar omroep Brabant en omroep Limburg kijken tijdens de carnavals periode.
                  In Bergen op Zoom is een serieuze klacht ingediend tegen een geluidswagen, die zoveel decibels produceerde, dat twee loopgroepen voor en een muziekgroep die volgde volledig met hun act de mist in gingen.
                  Hard geluid kan voor de muziekman dan het summum van genot zijn, maar het publiek met carnaval vermaken is toch wat anders.

Speakertech

grapjas, als jij toch eijsden en mesch toch niet het zuiden vind dan weet ik het ook niet meer
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

deze hadden jullie nog tegoed.

achterste wagen bezat een breedenoord aggegraat 35KVa clustertje van 4 bassen 18" en 2 hoorngeladen topkasten/
                    middelste gedeelte voorzien van 2 bassen en 2 hoorngeladen topkasten.
                    totaal 2 maal amprack met 2*3K6 synq, labgruppen en Xilica processor.

Komend weekend rijdt deze wagen weer mee in een optocht met dezelfde geluidset.

Comment

• rick1993
                      • Nov 2007
                      • 209

Originally posted by Watt Xtra
                      Komend weekend rijdt deze wagen weer mee in een optocht met dezelfde geluidset.
                      ?? Wanneer vier jij carnaval daar??
                      licht dat licht mij wel

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by rick1993
                        Op diverse plaatsen (met name in Belgie overigens) rijden stoeten tot paasmaandag...
                        Gewoon net een iets andere traditie. Op Wikipedia staat een leuk artikel over diverse soorten carnaval.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

Iets met Halfvasten...
                          All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                          If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Ik vier helemaal geen carnaval... Ik lever alleen geluid voor deze wagen.
                            Er schijnen een aantal optochten ook later in het jaar te rijden, waarvan deze er eentje is.

Heb je ook nog eens wat aan je wagen! een 3/4 jaar bouwen en slechts een weekend rijden.. en nu een X aantal weken later nog een keertje rijden.

Comment

• twanhubers
                              • Jul 2008
                              • 22

cv wagen

wij hadden een setje met:
                              2x18''w-bin jbl2241 (crest 4601)
                              2x15''w-bin ev eleminarors met fane speakers (craaft ca500)
                              2xtop met jbl k120 en stageline driver(dap club 500)
                              en nog een dap setje met 2 subjes en 2 topjes (crown xls 402)

foto:

volgende week nog een half vasten optocht en dan zit het er weer op
                              Last edited by twanhubers; 05-03-10, 17:00.
                              ...

Comment

• bluesky
                                • Jul 2002
                                • 102

cv wagen

Hallo,

Ik heb hier een link van onze kar ( YouTube - Carnaval 2010 Zooitje Ongeregeld Heerewaarden Dagobert duck en de Kredietcrisis. )

Wij hadden dit jaar een system one systeem op onze kar ( System One Audio | Professionele Audio Systemen )

4x top1
                                4x sub1

Verder hadden wij aan verlichting:

2x 12 kanaals switchpack
                                5x 4 kanaals dimmerpack
                                1x daslight controller

mvg

Erwin

Comment

Working...