Het Grote Carnavalswagen Topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Het Grote Carnavalswagen Topic

Hallo medeleden,

Misschien is het wel een leuk idee om in dit topic allemaal wat foto's te maken van jullie carnavalswagen! En dan uiteraard de nadruk op de techniek leggen.. Het zou ook leuk zijn om een materialen lijstje erbij te posten en aan te geven hoeveel personen er meedoen. (Budget) En hoeveel dagen jullie ermee zullen "toeren".

Ik zal direct het spits maar afbijten!
    Foto's zal ik met de carnaval wel posten.
    Ons thema word "Met carnaval zijn wij de sigaar", met betrekking op het rookverbod.
    Qua techniek hebben we dit jaar:
    2*MD acoustics TS118HA
    2*RCF ART 715A
    2*dB technologies sub 05
    2*American Audio DLS 15P

Bovenop staat een mixer en controller voor de laptop van Numark en natuurlijk de laptop.(Acer)
    Deze word verbonden met de mixer die op de begane grond staat.(Soundcraft/Spirit) Van hieruit worden de boxen van hun input voorzien. De boel word namelijk op 2 losse groepen aangesloten. (masteruitgang naar de grote set, kleinere speakers op een subgroep)
    We zijn met een groep met +/- 30 personen. We zullen ermee rond gaan van zaterdag tot dinsdag. Halfvasten is er nog een lichtstoet waar we ook mee zullen gaan..

Groeten Jasper
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Misschien een stomme vraag... Hoe plaats ik enkele foto's van onze trailer?

Dave

6x Nexo LS500 subs
    4x Dv-Dosc
    Crown versterkers
    Last edited by salsa; 02-02-09, 14:25. Reason: Info toch maar plaatsen..
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Hier een link naar de muziekvoorziening van CV de Banaonblussers in het Banaonblussersrijk voor 2009:

oh ja; verder hebben we nog 2 topjes en een mp3speler op de prinsenwagen!

Comment

• dj luuk cobus
        • Mar 2007
        • 50

We hebben dit jaar nog niet echt foto's gemaakt maar er staat wel wat op onze site. cvdoemaarwa.tk
        Nou wij zijn een carnavalsgroep met ongeveer 15 man en we rijden alleen op zaterdag en zondag mee.

De techniek:
        2x American Audio VLP 1500
        2x American Audio DLS 15
        2x Mid/hoog kasten met Eminence speaker erin
        2x Wharfedale EVP-X18B (eentje hebben we er en een is er besteld nog niet binnen)
        2x 15'' Zelfbouw sub (zijn besteld maar hebben we ook nog niet binnen)
        En nu maar hopen dat de muziekwinkel op tijd is met de bestellingen het duurt nog maar een week en dan moeten we ze hebben. We hopen het maar!!

Groeten, Luuk

Oh ik zit net ff op de site te kijken en de allerlaatste foto in het fotoboek is de wagen van dit jaar!!
        Last edited by dj luuk cobus; 14-02-09, 11:54.

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

DFB met 4 stacks floodlight, zal wel goed gaan denk ik.

Comment

• Mark-LED
            • May 2004
            • 822

Wagentje met wat HL218 en wat KS T12, blaast lekker

Comment

• Draad
              • Apr 2001
              • 122

Productie Forum Foto's?????????

Comment

• B. Goos
                • Feb 2006
                • 2

Dit jaar bij ons een her-uitgave van het door Ralph verzonne concept: 'Nie goed, wel hard!' een beyma setje met toppen waar hoorns in zitten van voor de oorlog en 2 18'' sub's uit de gauw-klaar-serie.

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Bij ons gaat mooi toch voor hard. Maar een combinatie is helemaal goed.

En waarom het op het productieforum staan? Eigenlijk omdat het de bedoeling is dat men met de carnaval foto's maakt voor hier op het forum. Ik zal vrijdagavond mijn eerste foto's posten dan zet ik namelijk mijn geluidsset op de wagen en zaterdag de rest...

Groeten Jasper

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Edit: aangezien ik heb gezien dat het gaat om producties waar JIJ aan hebt meegewerkt, heb ik mijn reactie even verwijdert.
                    Last edited by 4AC; 17-02-09, 19:38.
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Owjah, helemaal vergeten.
                      Ik zou nog wat foto's plaatsen van het geluid van onze carnavalswagen. Heb helaas niet de tijd/mogelijkheid gevonden om fatsoenlijke foto's te maken. Maar onderstaand is in ieder geval een begin.

Bas met topje

Kleinere bas met topje

Eerste foto staat de gehuurde set op de 2e staat mijn eigen. Per kant hadden we staan:

american audio DLS 15P
                      RCF art 715A
                      dB Technologies Sub 05
                      md acoustics sub.

De md acoustics is inderdaad een onbekend merk. Dit komt door het feit dat het door de groothandel zelf in elkaar word ' geknutseld '. De bekistingen zijn van DAP hun concert serie. Hierin zitten RCF speakers en RCF versterkers.
                      Al met al en mooi set dus. Ik zal met half vasten nog wat meer foto's maken. Dan hebben we hopelijk nog 2 subs erbij, voor het echte werk. (En nee, van mij hoeft het niet, maar de jeugd he.. Je bent jong en je wilt wat.)

Groeten Jasper

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
                        Owjah, helemaal vergeten.
                        Ik zou nog wat foto's plaatsen van het geluid van onze carnavalswagen. Heb helaas niet de tijd/mogelijkheid gevonden om fatsoenlijke foto's te maken. Maar onderstaand is in ieder geval een begin.

Bas met topje

Kleinere bas met topje

Eerste foto staat de gehuurde set op de 2e staat mijn eigen. Per kant hadden we staan:

american audio DLS 15P
                        RCF art 715A
                        dB Technologies Sub 05
                        md acoustics sub.

De md acoustics is inderdaad een onbekend merk. Dit komt door het feit dat het door de groothandel zelf in elkaar word ' geknutseld '. De bekistingen zijn van DAP hun concert serie. Hierin zitten RCF speakers en RCF versterkers.
                        Al met al en mooi set dus. Ik zal met half vasten nog wat meer foto's maken. Dan hebben we hopelijk nog 2 subs erbij, voor het echte werk. (En nee, van mij hoeft het niet, maar de jeugd he.. Je bent jong en je wilt wat.)

Groeten Jasper
                        hoe is het trouwens nog afgelopen met je tops?
                        nog iets geregeld voor lichtstoet Eijsden?
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Alles is goed gelopen, in principe. Maandag begaf een van de 2 gehuurde bassen het. Waarschijnlijk iets mis geweest met de koeling (fan afgedekt) waardoor de spoel krom is getrokken. De bas maakt nu dus een schrapend geluid. Bij zwaardere bassen loopt de spoel vast en springt de zekering kapot. We hebben dus 1,5 dag op 1 gehuurde bas moeten draaien. Dit ging ook prima hoor.
                          Wat zou er mis moeten zijn met de topjes dan?

Groeten Jasper

PS. Met de lichtstoet hebben we als het goed is de dubbele set.

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
                            Alles is goed gelopen, in principe. Maandag begaf een van de 2 gehuurde bassen het. Waarschijnlijk iets mis geweest met de koeling (fan afgedekt) waardoor de spoel krom is getrokken. De bas maakt nu dus een schrapend geluid. Bij zwaardere bassen loopt de spoel vast en springt de zekering kapot. We hebben dus 1,5 dag op 1 gehuurde bas moeten draaien. Dit ging ook prima hoor.
                            Wat zou er mis moeten zijn met de topjes dan?

Groeten Jasper

PS. Met de lichtstoet hebben we als het goed is de dubbele set.
                            o sorry dan had ik het verkeerd gehoort. Want ik dacht dat iets mis was met je tops ofzo.
                            Last edited by dj-wojcik; 01-03-09, 23:19.
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Had ik vast de muziek weer te hard staan.. :P
                              Nee, met de topjes en die andere bas was niets aan de hand. Alleen jammer van die ene bas. Ik hoorde trouwens dat je wou gaan huren met lichtstoet, bij het bekende noorbeekse bedrijf? Misschien dat ik je nog wel 2 subjes kan regelen die we ook hadden. En 2 bijpassende topjes. Maar daar hebben we het nog wel over, tijd zat.

Nu weer on-topic. Wanneer komt de rest van de foto's van andere wagens? Wil wel wat vergelijkingsmateriaal zien.

Groeten Jasper

Comment

Working...