Het Grote Carnavalswagen Topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Ik ben blij dat bij ons die lelijke groene trekker en de stapels hout afzonderlijk van elkaar al reden genoeg zijn om niet in de prijzen te vallen.
    Geen prijs voor dit idiote gedoe dus.
    Waarom niet een paar leuke kastjes in de ladderwagen verwerkt?
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Originally posted by 4wd
      geluidset van een collega van mij op een tractor (tijdens optocht)

YouTube - Maximaal EAW kabaal met carnavalsoptocht Albergen 2010

Eastern Acoustic Works maximaal met de Carnavalsoptocht Albergen 2010!! 8x EAW KF750 (top) 8x EAW SB750 (sub) Powered by Lab Gruppen!!

Eigenlijk te gek voor woorden dat dit allemaal maar mag/kan
      Ah, daar was ik ook van de partij! Wat een ge-wel-dige set. Het geluid droeg enorm ver. Zo ver zelfs dat het de geluidssetjes van de 5 (!) wagens erachter in het niet zette. De geluidskwaliteit was echter niet écht denderend. Vorig jaar hadden ze een vergelijkbare EAW set staan, heb ik geloof ik nog wel een filmpje van ergens. Identieke resultaten.

Toen zag ik nog een laptoppie tussen de stack staan... Was dat dit jaar ook de geluidsbron? (en de reden van de mindere geluidskwaliteit...)
      Jammer dat ze niet gewoon een DJ laten draaien. Wat is de naam van de CV? Zal ik eens contact met ze opnemen

Mvg,

Teun

Ps. Wat dit vervolgens voor resultaten oplevert voor het -voornamelijk jonge- publiek qua gehoorschade laat ik even achterwege. Hier word/werd al voldoende over geschreven.
      Maar bekijk het eens vanuit de andere kant: met deze set komen eerder de voetjes van de vloer

Originally posted by kokkie
      Ik ben blij dat bij ons die lelijke groene trekker en de stapels hout afzonderlijk van elkaar al reden genoeg zijn om niet in de prijzen te vallen.
      Geen prijs voor dit idiote gedoe dus.
      Waarom niet een paar leuke kastjes in de ladderwagen verwerkt?
      Een boer met fatsoen, rijd geel en groen.
      Pas op met wat je zegt...
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

Wij hebben ooit voor een wagen gestaan die 4 stacks Eaw 850 staan had, die hadden zo een droevige gezichten van ons geluid ervoor dat ze meer dan 100m achterbleven op onze wagen.
        Eaw kan goed zijn maar moet dan ook in orde zijn.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Originally posted by 4AC
          Een boer met fatsoen, rijd geel en groen.
          Pas op met wat je zegt...
          Maakt niet uit of die trekker geel, groen, rood of blauw is. Topic gaat toch over carnavals optochten? Waarom maken mensen er dan een landbouwvoertuigen optocht van???

En ja, een lelijk trekkend voertuig waar geen aandacht aan is besteed zie je idd opvallend vaak in combinatie met veel te veel speakers. Gevolg, onafgewerkte uitstraling en zere oren. Zo jammer.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Back on Track
            • Jun 2009
            • 227

Originally posted by goldsound
            Dit soort wagens mogen ze wat mij betreft weigeren in een optocht, heeft helemaal niets met carnaval te maken
            maar het is zoo leuk...
            BACK ON TRACK DJ

Comment

• hardstyle
              • Jan 2010
              • 427

Zo ziet het er bij ons af en toe met 1, max 3 groepen ook uit, het is gwn een wedstrijd wie het meeste aantal Wattjes bij elkaar sprokkelt en SPL, beetje overdreven, maar echt vet, had ik maar zulke huiskamerspeakers
              Hiermee heb je tenminste goed geluid, hebben ze goed dat ze een muur van kistjes neerzetten, hoe harder, hoe beter (wel als de kwaliteit goed blijft)

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by hardstyle
                Zo ziet het er bij ons af en toe met 1, max 3 groepen ook uit, het is gwn een wedstrijd wie het meeste aantal Wattjes bij elkaar sprokkelt en SPL, beetje overdreven, maar echt vet, had ik maar zulke huiskamerspeakers
                Hiermee heb je tenminste goed geluid, hebben ze goed dat ze een muur van kistjes neerzetten, hoe harder, hoe beter (wel als de kwaliteit goed blijft)

Met 2 subs en 2 toppen hadden ze ook prima geluid gehad....

En met die stack staat jou huiskamer waarschijnlijk helemaal vol (als de amps etc. er ook nog bij moeten...)

Morgen bouwen bij de muziekvereniging, zal ff kijken of ik wat foto's kan schieten, Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• goldsound
                  • Jan 2003
                  • 429

Originally posted by 4AC
                  Het geluid droeg enorm ver. Zo ver zelfs dat het de geluidssetjes van de 5 (!) wagens erachter in het niet zette.
                  maar het is zoo leuk...
                  Is ook zoo leuk... voor groepen die wel een ECHT mooie wagen hebben gebouwd hebben en een leuke optocht willen hebben.

Maar we hebben het hier nu wel lang genoeg over gehad!
                  Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Inderdaad, ander onderwerp.

Hoeveel wagens hebben jullie dit jaar van geluid voorzien?

Onze tussenstand is 7, maar er zijn nog 2 wagens die twijfelen...
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• maikelpal
                      • Nov 2003
                      • 61

Carnavalswagen 2010

Hoi allemaal,

Ik mag dit jaar ook weer een carnavalswagen voorzien van geluid.
                      Het lijstje is:

8x Rcf art 300a topjes
                      2x Mackie srm 450 (communicatie Tracktor carnavalswagen)
                      2x Mackie swa 18 sub
                      1x aggregaat 6,5 kva (muziek)
                      1x aggregaat 5 kva (div)

Nou zie ik mensen al denken "communicatie Tracktor carnavalswagen"
                      deze carnavals wagen werkt met het principe de carnavalswagen duwen, dus dan is communicatie tussen de 2 chauffeurs wel gewenst.
                      Ook worden bijna alle speakers in de praalwagen verwerkt, dus zal er weinig van te zien zijn. ik zal na de carnaval wel foto's posten, nu alvast een paar van de wagen in aanbouw.

Foto 1
                      Voorkant wagen met 2x rcf achter de doeken

Foto2
                      Achterkant wagen met in de "wekker" 4x rcf en 2x Mackie sub

En foto's van vorig jaar voor het idee van het duwen.

mvg Maikel

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Nette wagen/ lijst met apparatuur, wij hebben het supersimpel, ik ben net 15 en ben begonnen bij 0, aankomende zondag/maandag neem ik het volgende kleine lijstje mee op de wagen(we hebben ook een kleine wagen, net 5 meter lang, 2-2,5 breed en iets van 4,5-5 meter hoog (incl. kop)

2x DAP K-115
                        1x DAP Palladium P-1200
                        een walkman

Comment

• arie
                          • Feb 2003
                          • 550

Ik hou men mond maar dicht over wie de eaw stack geleverd heeft.

Had het zelf nog niet gezien men kamaraad heeft het opgebouwd. Er liggen 4x labgruppen fp10000q op en 4x fp7000 voor de subs. Alles wordt aangestuurd met 2x eaw ux8800, op zich zou het setje wel moeten kunnen klinken als een klokje, wat was het probleem kwa geluid dat (mid hoog zeker van de mp3's)

Wat ik hoorde van men kamaraad was dat het eerst de bedoeling was om via zenders ook 2 subs en toppen op de brandweer wagen neer te zetten, maar dit is wegens ruimte gebrek niet door gegaan.Hij heeft toen alles op de voorste tracker gepakt. groeten Arjan

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by arie
                            Ik hou men mond maar dicht over wie de eaw stack geleverd heeft.

Had het zelf nog niet gezien men kamaraad heeft het opgebouwd. Er liggen 4x labgruppen fp10000q op en 4x fp7000 voor de subs. Alles wordt aangestuurd met 2x eaw ux8800, op zich zou het setje wel moeten kunnen klinken als een klokje, wat was het probleem kwa geluid dat (mid hoog zeker van de mp3's)

Wat ik hoorde van men kamaraad was dat het eerst de bedoeling was om via zenders ook 2 subs en toppen op de brandweer wagen neer te zetten, maar dit is wegens ruimte gebrek niet door gegaan.Hij heeft toen alles op de voorste tracker gepakt. groeten Arjan
                            You've got mail...

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

Tja als noorderling uit een niet-carnaval vierend dorp begrijp ik het hele gebeuren allemaal niet zo geloof ik, maar hoe dan ook, ook wij hebben vandaag de nodige setjes afgeleverd...

Toppunt was toch wel een omgebouwde bus/touringcar waar wij op het dak het volgende hebben geplaatst:

-4x Renkus-Heinz CE3 top
                              -4x Renkus-Heinz C3 sub
                              -2x Renkus-Heinz/Synco CE3-TSB-18 sub

draaiende op 2x 8001 voor de subs en een rackje CA6/CA6/CA9 op de tops, alle systemen werden met dedicated RH processors aangestuurd met een XTA DP226 om alles op tijd te zetten en om de limiting te regelen.

Tja zo'n systeem is ook ruim voldoende om 1500 personen van geluid te voorzien, maar nu draait het in een optocht mee...

Verder ook nog wat kleiner spul (RH SR5, EV SX300) op verschillende wagens gemonteerd.

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Beckers Entertainment
                                • Dec 2008
                                • 650

Deel van de wagens waar wij geluid voor geleverd hebben.
                                Meer foto's zullen volgen.

Laatste set is toch wel mijn favoriet.
                                2x RCF TT25
                                2x MD Concert bassen. (1500 watt, 136 dB)
                                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...