Het Grote Carnavalswagen Topic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

MD acoustics is het huismerk van MHS. Deze kasten zijn eigenlijk niet te koop. Het bestaat uit knutsel projecten en zelfbouw.

Dit wordt verhuurd en zo nu en dan aan goede klanten verkocht. In De MD TS-118HA zit een RCF LF18G401 woofer aangestuurd door de originele DAP eindtrap alleen hier en daar wat aangepast.

MAX continuous SPL gemeten op 1M is 133 DB (dBc). Dat vindt ik al erg netjes voor deze kast. 139dB is gewoon niet mogelijk aangezien de versterker strak gelimit wordt en dus gewoon geen pieken doorlaat (beperkt). Mischien een db'tje of 1-2 maar ook echt niet meer. De sensitivity van de LF18G401 is 98DB en deze kast verricht nou ook geen wonderen. De versterker levert effectief 1285W. Sensitivity zal rond de 103 DB liggen.

Een volledig omgebouwde MD TS-118HA is bekleed met soundprojects stoffering, uitgerust met een RCF LF18G401 woofer, heeft (betere) SANKEN
    transistors op de eindtrap, dubbele limiters (in en uitgang), wordt gecrossed op 30Hz 48dB - 140Hz 24dB en heeft wat extra bracing gekgregen (bovenkant). Resultaat is een krachtige bas welke lekker zuiver en strak klinkt. Nadeel is dat dit basje na een metertje of 20 als een puddingbroodje in elkaar zakt. Binnen is hij gewoon perfect. Voor in Tenten en grote zalen ook.

Ik heb deze kast in elkaar geknutseld omdat er onder de 2000 euro (powered) geen baskast te krijgen was welke naar mijn mening voldoende laag leverde voor de middelgrote feesten en live. Ik zie vaak een hoop DB's op de spec sheets verschijnen van menig speaker merk. Maar in de realiteit schieten ze vaak toch tekort of gaan ze rommelen als je op de staart trapt.

By the way licht de pijngrens niet bij 150dB?

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by Michael
      MD acoustics is het huismerk van MHS. Deze kasten zijn eigenlijk niet te koop. Het bestaat uit knutsel projecten en zelfbouw.

Dit wordt verhuurd en zo nu en dan aan goede klanten verkocht. In De MD TS-118HA zit een RCF LF18G401 woofer aangestuurd door de originele DAP eindtrap alleen hier en daar wat aangepast.

MAX continuous SPL gemeten op 1M is 133 DB (dBc). Dat vindt ik al erg netjes voor deze kast. 139dB is gewoon niet mogelijk aangezien de versterker strak gelimit wordt en dus gewoon geen pieken doorlaat (beperkt). Mischien een db'tje of 1-2 maar ook echt niet meer. De sensitivity van de LF18G401 is 98DB en deze kast verricht nou ook geen wonderen. De versterker levert effectief 1285W. Sensitivity zal rond de 103 DB liggen.

Een volledig omgebouwde MD TS-118HA is bekleed met soundprojects stoffering, uitgerust met een RCF LF18G401 woofer, heeft (betere) SANKEN
      transistors op de eindtrap, dubbele limiters (in en uitgang), wordt gecrossed op 30Hz 48dB - 140Hz 24dB en heeft wat extra bracing gekgregen (bovenkant). Resultaat is een krachtige bas welke lekker zuiver en strak klinkt. Nadeel is dat dit basje na een metertje of 20 als een puddingbroodje in elkaar zakt. Binnen is hij gewoon perfect. Voor in Tenten en grote zalen ook.

Ik heb deze kast in elkaar geknutseld omdat er onder de 2000 euro (powered) geen baskast te krijgen was welke naar mijn mening voldoende laag leverde voor de middelgrote feesten en live. Ik zie vaak een hoop DB's op de spec sheets verschijnen van menig speaker merk. Maar in de realiteit schieten ze vaak toch tekort of gaan ze rommelen als je op de staart trapt.

komt de naam MHS toevallig van Michael Huizenga Sound? :P
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by Michael

Allez jongens, de pijngrens ligt vanaf nu op 255 dB!
        Mooi getal nietwaar?!

Laat je nakijken man met je 150 dB.
        Dat zou betekenen dat er geen luidspreker/weergever bestaat die op een meter afstand de pijngrens zou halen.
        Reken maar na: een heel goede hoornkast heeft een rendement van ca. 104-106 dB (fullrange top).
        Om tot 150 dB te komen heb je 46dB boven 1 watt nodig oftewel 40.000 watt. Power compressie niet meegerekend. Ik ken zo'n top niet hoor

150dB is een F16 straaljager op 1 meter! Met naverbrander aan...

Paul
        Last edited by SPS; 21-05-09, 20:27.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Roelande
          • Jan 2009
          • 140

120dB= de pijngrens bij de meeste mensen

150dB= op 1 meter van de speakers staan op Rock Werchter

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Was maar een vraag . Ik wist niet dat de pijngrens zo laag lag. Zijn we dan allemaal SM aangelegd in dit vak? Toch even de vraag. Ik weet niet hoe ik op de 150dB ben gekomen maar ik meen hier ooit iets over gelezen of gezien te hebben op dit forum lang geleden.
            Last edited by Michael; 21-05-09, 22:36.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

De pijngrens is afhankelijk van individuele factoren.
              Meestal is dat bij de mens 120dB (20 pascal), maar er zijn mensen die bij 140dB pas 'pijn' voelen.
              Als je bijvoorbeeld verkouden bent verlaagd dat je pijngrens, en zo zijn er meerdere factoren.

We begrijpen allemaal dat het exact vaststellen van de pijngrens heel lastig is, want dat zou betekenen dat proefpersonen mogelijk gehoorschade oplopen...

Pijngrens is ook weer helder... terug naar carnavalswagens (naja... ook een pijngrens... )?
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Back on Track
                • Jun 2009
                • 227

Jah het is weer bijna zover

iemand iets te melden?
                Merk
                Wattage
                Db;s
                BACK ON TRACK DJ

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

Vandaag weer het een en ander verhuurd, onder andere een wagen. 2 TT25 toppen van RCF.. Mijn *** die dingen gaat echt loeihard!

Voor carnaval zelf hebben we wat SP3, RCF , QSC en last but not least Stage Accompany..

De precieze setups zijn nog niet bekend, maar na de carnaval verschijnen absoluut foto's hier!
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dieketoelie
                    • Feb 2010
                    • 2

wat krijgen wij op de wagen...
                    allereerst een set van dap, is van een vriend en hij is er zo trots op dat we het hem niet konden weigeren (soundmate 3 mkii)
                    om het nog een beetje op te schroeven (of het gaat helemaal niet klinken samen) 2 topjes crf art 315a en twee subjes rcf 4pro 8002as.

Heeft dit kans van slagen? of is het veel te weinig voor de buitenlucht?

de crfjes zijn (nog) niet van mij maar als ze bevallen blijven ze waarschijnlijk wel aan mijn vingers plakken

Comment

• T_Sound
                      • Sep 2009
                      • 267

Als je een Soundmate 3 en een setje rcf hebt, wat je noemde, heb je zat voor buiten lucht, de mensen langs de kant zullen echt wel dreunen van de bas in hun buik krijgen. Wanneer je op elke hoek een bas (2x bas)-Top combi neer zet, dan zul je niet echt problemen hebben met klank verschil, wanneer je ze naar elkaar toe gaat richten, dan kun je meer problemen verwachten.
                      Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• 4wd
                        • Feb 2008
                        • 28

Eastern Acoustic Works - Albergen

geluidset van een collega van mij op een tractor (tijdens optocht)

YouTube - Maximaal EAW kabaal met carnavalsoptocht Albergen 2010

Eastern Acoustic Works maximaal met de Carnavalsoptocht Albergen 2010!! 8x EAW KF750 (top) 8x EAW SB750 (sub) Powered by Lab Gruppen!!

Eigenlijk te gek voor woorden dat dit allemaal maar mag/kan
                        Sjoerd.

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

In de praktijk mag het niet, maar het kan... :P

We maken wel allemaal wat foto's dit jaar?

Zal er straks wat foto's bijgooien.
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• goldsound
                            • Jan 2003
                            • 429

Dit soort wagens mogen ze wat mij betreft weigeren in een optocht, heeft helemaal niets met carnaval te maken
                            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

Originally posted by goldsound
                              Dit soort wagens mogen ze wat mij betreft weigeren in een optocht, heeft helemaal niets met carnaval te maken
                              Nou, en die (brandweer) loopgroep erachter heeft er ook zin in...

Je ziet de mensen langs de kant hun oren dichthouden op het moment dat de tractor voorbijkomt/is.

Dat je er geen hifi setje opzet okee, maar dit gaat nergens over!
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1086

Wat een idioterie! Dit gaat echt helemaal nergens over. En dat van de brandweer... (toch?). Mag zo'n ladderwagen wel uitgeschoven rondrijden? Volgens mij moet zo'n ding gewoon gestempeld staan...

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...