Braderie Hengelose es in Hengelo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4wd
    • Feb 2008
    • 28

Braderie Hengelose es in Hengelo

normaal gesproken doe ik dit soort dingen niet meer,maar besloot toch de mensen te helpen.
    het ging hier over het uitversterken van "Tape Acts"

geluid:
    Mixer:Behringer XenYX 2442FX
    Microfoons 2x Draadloos Shure SLX series met SM58kop
    Compressie: 2x Behringer DX 2600 Composer pro XL
    Effecten: Behringer virtulizer en een Studiotwin.
    cd: DENON DN 2800
    MD: 2x SONY MDSJE510

X-Over: Behringer

Amps:
    2x Crest V1100 (Sub/Bridge).
    Crest V1500 (top).
    Crown CT-410 (Monitor).

Speakers:
    4x Behringer 1800s (Sub)
    2x ?? 2x 12" + 1,5" (Top)
    2x Behringer 1520 (Monitor)

Kort om .... puinhoop.

(Trouwens er staan ook nog subs om de monitors op hoogte te hebben)
    Sjoerd.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Hoe doe je eigenlijk de mix en hoe regel je de verhouding tussen de zanger en de MD ?
    Je staat namelijk achter de P.A. daar hoor je toch alleen maar laag , geen mid en hoog
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 377

Originally posted by sis
      Hoe doe je eigenlijk de mix en hoe regel je de verhouding tussen de zanger en de MD ?
      Je staat namelijk achter de P.A. daar hoor je toch alleen maar laag , geen mid en hoog
      sis
      Enerzijds: Goeie vraag...

Anderzijds: Ik heb amper tape-acts gezien die het anders doen...

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Met een koptelefoon je mix meeluisteren...

Is natuurlijk nog niet alles, maar wel iets meer dan enkel het laag...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Is dat belangrijk bij dit soort artiesten?.... Als ik tapeshows doe sta ik ook altijd achter P.A., alleen loop ik een paar keer op en neer en de rest mix ik op de koptelefoon...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Rieske
            • Aug 2002
            • 544

Waarom heb je de sidefills niet verder uit elkaar geplaatst ? Nu is de bewegingsruimte van de artiest erg beperkt. En waarom deze keuze en geen floormonitoren ? De PA stacks staan pal tegen de podiumwagen aangeplakt en hadden ook wel 1 meter naar voren gemogen.
            Life is what you make it

Comment

• keenoncoolstuff
              • May 2003
              • 695

Originally posted by Rieske
              Waarom heb je de sidefills niet verder uit elkaar geplaatst ? Nu is de bewegingsruimte van de artiest erg beperkt. En waarom deze keuze en geen floormonitoren ? De PA stacks staan pal tegen de podiumwagen aangeplakt en hadden ook wel 1 meter naar voren gemogen.
              Als ik de eerste post goed interpreteer heeft de TS niet met zijn eigen spul gewerkt, maar op een vreemde set. Dit leid ik af uit het feit dat hij niet precies weet wat er stond en het materiaal dat er stond zelf als "puinhoop" beschrijft.
              En in dat geval heb je het vaak niet voor het kiezen...

Groet, Rob.
              All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
              If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

indd die monitors had je makkelijk op de grond kunnen leggen op z'n zijkant. dan had de artiest prima geluid.

wat de tops betreft. je weet niet wat het voor iets zijn, maar dat zijn de speakers die je van ieder merk hebt:P..... de macies lijken drop... maar dat zallen ze niet zijn. jbl heeft deze fullrangers ook. en behringer en nog uber veel merken hebben deze. Ik zelf heb deze ook..... zelfbouw. ofjeh... zelfbouw..... het is een bedrijf die ze in elkaar zet en met hun naam verkoopt
                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by dj-wojcik
                  indd die monitors had je makkelijk op de grond kunnen leggen op z'n zijkant. dan had de artiest prima geluid.

en dan keihard via het zeil achter het podium weer de mike inblazen... goh, het zing rond...

Comment

• 4wd
                    • Feb 2008
                    • 28

tja, eigenlijk is het helemaal niks.. die subs die er stonden waren voorzien van een riant vermogen van 1400w RMS uit de Amp,ik heb nog nooit een speaker meegemaakt waar zo weinig rendement in zit.

anyway de monitor links meer naar de hoek kon niet ivm kabel lengte
                    (Puinhoop)

voor de rest,ik heb s'morgens geprobeerd de X-over goed in te stellen. en kwam er al direct achter dat er geen fatsoenlijk laag uit de 4 kastjes met 18" Zat heb ze dus rond de 85hz laten ophouden.

je hoort inderdaad niks op het podoium mic/md verhouding.. maar je ik heb nog een koptelefoon.

het enigste wat van me zelf is is de Crown CT-410
                    Sjoerd.

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

@4wd> Hoe ben jij dan bij dit festijn verzeild geraakt? Lijkt erop dat iemand uitgevallen is, en jij bent ingesprongen. Klopt dat?

Groet, Rob.
                      Last edited by keenoncoolstuff; 19-08-08, 10:20.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• 4wd
                        • Feb 2008
                        • 28

tja. lang verhaal, we hadden een keer een straatfeestje daar stond ik muziek te draaien (Met spul v/d zaak) en er kwam iemand voorbij en kwam een praatje maken.bla bla bla hij is een Tapeact figuur,hij liet een keer z'n installatie zien en dat was 1 grote puinhoop kwa bekabeling en logica zat er al helemaal niet in op de manier hoe het aangesloten was. ben er een paar avonden mee bezig geweest met z'n AMP-rack en mixer-case.
                        en sinds dien zit ik er een beetje aanvast zodra hij iets groters doet.
                        hij scharreld overal wat spul weg en ik sluit het dan aan. (probeer er echt wat van te maken met de middelen die ik heb).

btw over mezelf. Ik werk Bij Hecla Professional Audio & video Systems in Hengelo en ik ontwerp en teken daar systemen van een klaslokaal tot theater,van boardroom tot voetbalstadion. etc. het zelf 5 jaar een drive in show gehad ben er een tijd mee gestopt en nu doe ik voor de gein af en toe zoiets.
                        Sjoerd.

Comment

• keenoncoolstuff
                          • May 2003
                          • 695

Respect dat je het op zo'n moment dan toch maar weer voor elkaar krijgt de situatie enigszins te redden. En hij mag in zijn handjes klappen.
                          Ik moet wel eerlijk zeggen: jij liever dan ik

Groet, Rob.

Comment

Working...