20 jaar jubileum gospel groep

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeTAR
    • Jul 2005
    • 151

20 jaar jubileum gospel groep

Gisteren hadden we in een kerk een concert van het koor waar ik geluidtechnicus bij ben.

Het opbouwen was een ware rampvanwege het constant op de neus zitten van de beheerder.

Op een gegeven moment werd zelfs zonder toestemming de stoppenkast opengemaakt van de licht jongen om te kijken of daarin alles correct was.

Tevens werd bij ons een verlangkabel afgekeurd vanwege het feit dat daar een wandcontact (4 punts) doos op zat... met een NETTE achterkant. Dus niet eentje die openlagof met plakband. Gewoon eentje die netjes achtergewerkt is.
    Mag een beheerder van een pand dit verbieden? En wie kan mij meer vertellen hier over? Want ik stond echt verbouwereerd er van...

Verder hierbij wat foto's:

Helaas heb ik geen oplossing kunnen vinden voor het hengel probleem zoals eerder al eens is aangekaart bij een andere topic van musical Groep 8.

Wel hadden we nu een andere set geluid, namelijk de Actor set van HK.
    Deze is mij erg goed bevallen.

Verder gebruik gemaakt van een draadloze handmic. van Senheiser uit de G2 serie.

Het licht werd gedaan door een goede kennis van me. Gebruik gemaakt van:
    - 12 par long
    - 8 pinspots
    - 6 colorchancers
    - 8 onbekende lampen voor mij voor frontlicht
    - en een rookmachine
    - 2soort van blinders
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

Zie ik het nou verkeerd of buigt die truss erg door? beetje rechts van het midden?

En die pinspots waren die echt nodig?

groeten

floris

Comment

• PeTAR
      • Jul 2005
      • 151

truss boog idd door... zat er helaas al in. Hij kon niet aan een andere komen helaas.

De werking van de pinspots kwam er helaasniet goed uit vanwege de limiet die we haddne voor rook gebruik. Eerst waren we van plan 2 te gebruiken om het podium goed te kunnen vullen.

Maar van de beheerder mocht er maar minimaal gebruik gemaakt worden, vanwege de brandmelders...

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Waarom heb je de sunstrips verschoven van de T4's ingehangen? Het ziet er zo... 'willekeurig' uit.

En je horizon zou wel wat strakker kunnen door een buis oid onderaan de bevestigen.

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

citaat:Geplaatst door PeTAR

1) truss boog idd door... zat er helaas al in.
          2) Hij kon niet aan een andere komen helaas.
          1) Dat heb je al gauw bij dit soort van interne-buisjes koppelingen:
          de gaten lubberen uit tot ovaal.
          Maar als je dan ook nog veel 1m en 2m deeltjes [8D] in een overspanning gebruikt is de doorbuiging eigenlijk al aanwezig voordat er één spotje aangehangen wordt! (Dit is leuke truss voor in een autoshowroon of een winkeletalage, maar voor dit soort werk eigenlijk foute - maar wel goedkope - tr**p.[V])
          2) Dat geloof ik niet. In Nederland liggen vele vele kilometers van echte (conische koppelingen) truss in de verhuur.
          Ik denk eerder dat "hij" niet meer budget had dan om dit te huren... [:I]
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• PeTAR
            • Jul 2005
            • 151

Ik laat me niet uit over de prijs waarvoor wij hem hebben ingehuurd, maar deze was laag.

Hij is een beginnende persoon in dit segment met eigen apparatuur. Uit de hand gelopen hobby om het zo te noemen.
            Ben allang blij dat we het zo hebben kunnen doen.

Wat betreft die sunstrips, die hingen in het midden van de truss... zodat ze het geheel pakte:

Maar graag zou ik op de vragen in mijn openinspost nog antwoord krijgen. Zijn mensen hier met ervaring in dat segment?

Comment

• SpaceyDeeJ
              • Sep 2001
              • 876

Hallo,

grappige foto reportage, maar daar blijft het dan ook bij.

Jij vraagt of een beheerder het recht heeft om dingen af te keuren ?

JA !

Hij is immers beheerder van het pand en heeft dus de eind verantwoording. Of zijn beslissingen altijd stavigen met eventuele wetgeving ? Tja, hij is en blijft de beheerder, dus heb je naar hem te luisteren.

Je truss ? deco truss die NIET gebruikt zou mogen worden in deze branche ! En of hij nu goedkoop was bij het inhuren ? Bull ! Als die deco truss omlaag dondert op je koor, heb je alsnog een wettelijk probleem ! En dan is het geen beheerder meer die komt zeuren, maar een Arbo inspecteur gevolgd door een rechter ! Met als verwijt, laksigheid !

Je speakers staan VOOR het podium, VOOR de artiesten,dus publiek moet OM de speakers heenkijken ???
              Had ze naar weerzijde van het podium geschoven en iedereen had vrij zicht gehad !~

Qua uitstraling van het podium vind ik het een zooitje, hobbybob uitstraling, witte bekabeling, geen moeite genomen om het een rustige uitstraling te geven in een pand dat dat normaal gesproken verdient !
              cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Ik zie op de foto's ook geen Actor setje staan eigenlijk, of heb je het met maar één subwoofer per kant opgesteld ?

Comment

• PeTAR
                  • Jul 2005
                  • 151

Ja het is een HOBBY koor ja... en als je wist hoeveel moeite ik heb moeite doen om dit alvoor elkaar te krijgen.

En laten we aub niet meer praten over witte bekabeling. Ik vind die discussie voor niks waard. Dat is ieder zijn smaak. Tevens is wit wel beter wat betreft veiligheid.

Die box set mocht VANWEGE de veiligheid niet aan de zijkant van het podium neer zetten. Dus vandaar dat hij voor het podium staat.

En idd het was een zooitje omdat ik totaal geen tijd heb gehad om alles netjes neer te leggen. Dit allemaal door al dat gedoe met de beheerder wat in totaal meer dan 2 uur van de opbouw tijd had gekost!! Terwijl ik veel dingen van te voren had aangekaart wat er ging gebeuren.

Ik geloof dat ik beter niet meer met dit soort dingen hier kan aankomen omdat hier proffesionele dingen blijkbaar meer worden gewaardeerd dan hobby kip dingen. Ik vind dat er meer respect moet zijn voor dit soort dingen.

Wij kunnen ons niet veroorloven dat we voor 1500 euro een goede proffesionele licht-geluid show gaan inhuren. Das is echt geen doen in onze sector. Ik ben er trots op wat ik heb bereikt, maar ging wel met een kater weg omdat ik niet tevreden was hoe het was gelopen.

Proffesioneel of niet, maar iedereen van het koor en het publiek ging met een goed gevoel die zaal uit.

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Het valt wel mee,

Op het podium zelf is een zooitje misschien, maar dat zie je vaak. Witte kabels is ieder zijn smaak (ik liever alleen zwart).

Hoezo mocht dat speakersetje niet naast het podium? Ik vind het echt een hele vreemde zaak waarom dat voor de veiligheid niet zou mogen :s

En die truss; dat kan VIND IK echt niet; zeker bij zo'n koor,het hoeft maar te gaan breken, dan heb je echt een probleem.. Ik vraag me ook een beetje af of de statieven het zooitje ruim houden konden?

Hoelang hadden jullie om op te bouwen? In principe zou dit toch wel binnen een uurtje of 2 staan moeten, als je ruim van te voor komt heb je genoeg tijd om de puntjes op de i te zetten.

Zo'n show kan altijd eens voorkomen uit o.a. tijdgebrek, maar bij elke show probeer ik het toch steeds beter te doen en te leren van mijn fouten. Kabels, zeker op zo'n druk podium, lekker aftapen b.v. Ik zag foto's van een eerdere show van je, en vond ik ook niet helemaal super.. Next time misschien wat meer aandacht besteden?
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• test12
                      • Jan 2003
                      • 901

Ik heb ook nog wel een mening:
                      Wij verhuren / verzorgen zelf ook wel eens show's waar we ook de nodige vraagtekens bij zetten of het zo wel moet.
                      Maar als de klant dan alles afgerond heeft en tevreden is. Wie zijn wij dan om voor hem de lat hoger te leggen.

citaat:
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Proffesioneel of niet, maar iedereen van het koor en het publiek ging met een goed gevoel
                      die zaal uit.
                      --------------------------------------------------------------------------------

Behoorlijk mee eens. Het is al wel vaker gezegd: "veel mensen op dit forum zijn vergeten hoe zij zijn begonnen".
                      En wij techneuten, schow makers vergeten ook maar al te vaak dat niemand naar het strand gaat om te schaatsen.

gr. Herman

Comment

• vasco

• Oct 2003
                        • 2568

Beste Petar,

Ben het met jou eens dat wanneer het publiek en de artiest weggaan met een goed gevoel de show is geslaagd. Echter je kan commentaar op twee manieren tot je nemen. Ik zou zelf kiezen voor de opbouwende waar je de volgende show weer wat mee kan doen. Door te plaatsen kunnen andere mensen tips en ideeën aan jou geven wat beter en/of mooier kan (zijn) maar smaken verschillen.

Sta wel achter de mening beter geen truss dan deze truss. Ik ben blij voor jou dat het is blijven staan anders had dit jou nog heel veel geld kunnen gaan kosten in de vorm van letselschade. Hobby is prima maar het moet wel altijd veilig zijn want een rechter neemt geen genoegen met; "Het is maar een hobby", je blijft verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat je doet.

Kleur van de kabels; Wat zit iedereen daar toch over te zeuren. Goed ik gebruik ook zwart omdat dat in het theater gewoon zo onzichtbaar mogelijk moet zijn tijdens een musical. Zwart oogt profi maar is geen must, zeker niet als het je hobby is.

Speakersetje niet op de hoek; Vindt het vreemd dat dat vanwege veiligheid niet mocht want nu staat het alleen maar in de weg als ze mensen van het podium moeten vluchten in een noodsituatie. Natuurlijk kunnen ze er omheen maar het is een extra obstakel dat aan de kant niet in de weg had gestaan. Of was daar een andere vluchtweg die je dan blokkeerde misschien omdat ik een deur zie in de achtergrond met noodverlichting er boven?

Comment

• PeTAR
                          • Jul 2005
                          • 151

ja daarom... die nooddeur zat daar idd...alleen er was genoeg ruimte, maar het mocht gewoon niet.

Ik stelde eerst ook twijfels bij die truss alleen ik heb zelf nog gekeken naar de windups en de truss en die zaten goed en degelijk in elkaar.

We zijn ongeveer vanaf 11 uur bezig gegaan met opbouwen. Zou 10 uur zijn maar de jongen van het licht van vertraagd door de mist.

Tot 16.00 uur toen begonnen de repertitie's.

Ik vond hetzelf gewoon jammer hoe het allemaal gegaan is, omdat ik ht van te voren zo goed mogelijk heb geregeld, maar dat je tijdens het opbouwen zo erg word tegen gewerkt is gewoon niet leuk.

In iedergeval ga ik in die kerk niet weer een concert organiseren, want die heeft het afgedaan voor mij. Zelfs in een streng theater mag er nog meer.

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

Misschien iets meer communiceren met die beheerder de volgende keer. Ik zie het probleem niet waarom jullie stackje niet naar de hoek kon, want die nooduitgang was toch al geblokkeerd door het statief van de puntspotjes (weet je zeker dat je witte bekabeling niet lelijk vind en als je ja zegt, kijk nog eens naar dat puntspotstatief op de overzichtsfoto die je later geplaatst hebt), dus door het plaatsen van het stackje had je alleen maar problemen voorkomen van een omvallend statief en struikelende mensen als er paniek was uitgebroken. Maar al had de beheerder daar 8 stoelen weggehaald op die toch al zo slechte plaatsen had de nooduitgang gewoon weer vrij geweest, misschien had hij het te druk met jullie op de vingers kijken.
                            Verder had je misschien meer een keuze moeten maken tussen of alles op 1 podium of bandje en koor apart. Nu stopt je witte doekje halverwege het bandje en zie je licht er niet symmetrisch uit. Dus of het achterdoek over de volledige breedte of alleen achter het koor (gewoon een stukje terugknopen dus). Bij doek over de volledige breedte kan je kiezen of gewoon een symmetrisch lichtplan voor koor en band samen of een symmetrisch lichtsetje voor het koor en het bandje apart uitlichten. Als je het doek alleen achter het koor doet geldt voor het licht alleen optie twee.
                            Voor je mic kabels, als je de slack gewoon netjes oprolt en onder het statief legt, dan scheelt dat al de helft. Daar moet echt wel tijd voor zijn en een laatste detail, dat knijpspotje of kabeltje wat de hele show op dat stackje lag dat toch al midden in de zaal stond. Dat is geen porum en nou zal jij wel zeggen dat het van een muzikant was, maar muzikanten moet je opvoeden!!!!!!!!!!!!!!!! Deze mensen komen niet in de zaal en kijken niet even naar het podium, leer ze hun zooi op te ruimen, koffers weg, zo min mogelijk flesjes en zeker geen eten op het podium.

Oh ja, het zijn maar tips, je hoeft er natuurlijk niets mee te doen.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• test12
                              • Jan 2003
                              • 901

Nu we toch aan het reorganiseren gaan dan ook maar meteen de de discussie hoe de volgende keer.
                              Mijn voorstel:
                              Podium iets smaller muziek voor het koor en koor wat hoger dan de muziek. De speakers naast de muziek.
                              Evt. nog doekje cm of 70 hoog om de muziek.

gr. Herman

Comment

Working...