BBQ-fuif kasteel van Beersel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Lefke,

het geheel ziet er strak uit. En voor zo'n buiten feestje altijd leuk. Wat die BBQ betreft, breng je me op een goed idee, ik weet al wat het volgende gaat worden wat ik ga incasen, maar dat terzijde...

Ik ben bekend met het feit dat deze torens bestaan, toch vraag ik me af, of het qua wind en regen wel goed zit. Ik twijfel niet zo zeer aan Prolyte, maar, hoe hou je deze dingen overeind met regen en wind ?
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• lefke
      • Apr 2005
      • 39

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ
      Ik ben bekend met het feit dat deze torens bestaan, toch vraag ik me af, of het qua wind en regen wel goed zit. Ik twijfel niet zo zeer aan Prolyte, maar, hoe hou je deze dingen overeind met regen en wind ?
      om eerlijk te zijn vrees ik dat ik je het antwoord schuldig zal moeten blijven, we zijn de towers zelf gaan huren en zijn op de ervaring van de firma die ze verhuurt afgegaan (ze hebben zelf 18 van deze towers en deze worden blijkbaar regelmatig verhuurt, weekend dat wij deze 4 torentjes huurden waren al hun overige mpt-towers ook verhuurd), de torens op zich hebben (in hun kleinste vorm) een gewicht van ongeveer 115 kilo (zie link naar PDF in een van men vorige posts) en dit 4 keer + de rest van de truss en het materiaal dat er in hangt maakt dat de volledige constructie toch vrij zwaar is, wij hebben allesinds geen problemen ondervonden qua stabiliteit maar meer weet ik dus ook niet.
      moet zeggen dat ik eigenlijk ook wel benieuwd ben naar een antwoord op sommige van de vragen
      misschien hierover is een topicje starten (op het rigging forum??) (of prolyte zelf contacteren, natuurlijk )
      And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

citaat:Geplaatst door lefke
        effe een MPT-roofje mogen neerplanten:
        Niet om het een of ander, maar wat jij hier op de foto zet is misschien wel opgebouwd uit onderdelen voor een MPT systeem van Prolyte, maar het is ABSOLUUT geen MPT-roof.
        Dez wijze van gordingen rangschikken en afsteunen vraagt om een ramp.
        Dus ga door met niet geinformeerd te zijn over het opbouwen van outdoor roofs en Murphy zal jou als eerste bezoeken.
        Voor meer en complete informatie verwijs ik je naar Prolyte.

Suc6
        (en blijf vooral bidden en hopen!)

Rinus Bakker
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Vind het uberhaubt tricky om dit soort systemen zonder ervaring te plaatsen op een on-effen ondergrond... Dan die verhogingen (lees;verzwakkingen van de stabiliteit) en het enorme zeil... Asking for trouble...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

Ik vind het verbazingwekkend naiëef van lefke om eerst dit soort dingen te gaan bouwen
            - een volkomen eigen ontwerp en dus ook geen idee waar ie aan begonnen is -
            en dan verbazingwekkend genoeg niet weten wat er aan mag/kon en daarvoor verwijzen naar de Prolyte-website,
            waar ie zelf dus kennelijk nog nooit geweest is.
            Ooke een fijne dealer die dit soort dingen zo maar verhuurt.
            Maar ja de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid liggen toch bij de 'lefkes' van de wereld.
            En die maken dat deze business nog steeds een flink 'cowboy-imago' heeft.
            En wat hebben die mensen die daar hebben gedanst weer een geluk gehad.
            Ik zie potentieel 4 'waterzakken' van ca 20 a 30 kN per stuk boven hun hoofd ontstaan,
            en er is geen 30-er truss in de wereld die dat soort lasten bij deze overspanningen kan houden.
            Maar Wodan en Donar waren de fuifgangers weer goedgezind.

Comment

• lefke
              • Apr 2005
              • 39

moet eerlijk zijn dat ik sinds de reactie van SpaceyDeej en Sparky ook met vragen zit wat betreft draagkracht en stevigheid, iets waar ik me eigenlijk niet direct vragen over stelde tijdens de opbouw.
              ik kan natuurlijk het proberen het (flauwe) excuus te gebruiken dat we de mpt-towers hebben gehuurd van een andere firma en dat we alles hebben opgesteld zoals zij ons hebben uitgetekend en uitgelegd (wat ook wel het geval is) maar daar mee leer ik niks bij, dus:

@ Rinus: kan je me eens uitleggen wat je bedoelt met
              citaatez wijze van gordingen rangschikken en afsteunen vraagt om een ramp.
              wat bedoel je met "gordingen"?

@ AJB: welke verhogingen bedoel je?
              And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Een gording is in de bouwkunde een ligger (zeg maar een soort 'secundair' spant) die de dakhuid draagt.
                In de bouw is de dakhuid vaak een laag 'tengels' (ofzo) met daarop de dakpannen, of een laag
                betoncasseteplaten, of een laag
                hout met daarover 'rubberoid' (ofzo) en grind, of een laag
                stalen profielplaten in damwandvorm, enz enz,
                en in jouw geval is de dakhuid gewoon en zeil.
                Als je naar de Prolyte-site gaat zie je dat een MPT-dak in de hoofddraagliggers een grote driehoekvorm heeft, die het buigend moment - dat in het midden het grootste - is kan opnemen.
                Tussen de nokligger en de randliggers lopen de gordingen dan van boven naar beneden.
                Daardoor is de kans op wateraccumulaties veel kleiner dan in het geval van jullie voorbeeld. Dat ziet er in mijn ogen behoorlijk griezelig uit.
                En daarnaast bestaat de hoofddraaglugger bij jullie uit maar 1 enkele 30-er of 40-er truss.
                En je kan zelf wel uitrekenen wat de trussen zelf + het zeil + de lampen allemaal bij elkaar wegen.
                Een die rusten dan in hoofdzaak op de twee trussen voor en achter.
                Ik ga dat niet allemaal uitzoeken, maar dat mag je zelf een keer doen.
                En zoek dan de tabellen van Prolyte er maar bij.
                En neem dan nog even een wind en/of regenbelasting mee
                en schrik je vervolgens de pleuris!
                En dank Onze-Lieve-Heer, Allah, Jaweh, Boedha, Wodan, Zeus, Mammon ($ of € naar keuze), Oerknal, Buyrokrâht of welke andere 'Hogere Macht' je ook erkent, dan maar op je beide blote kniëen.

En offer aan Hem/Haar/Het een beetje meer van jouw tijd voor persoonlijke ontwikkeling op het vlak van technische kennis.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

He lefke,

je hebt nu een weekje de tijd gehad.
                  al iets verder met jouw onderzoek over de MPT-outdoor-daken
                  kwa veiligheid en stabiliteit?
                  Of zit je nog in een shock met een posttraumatische stress?

keep us posted!

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Hoop niet dat dit hem fataal is geworden.
                    Is dat anders dood door schuld Rinus

Comment

Working...