BBQ-fuif kasteel van Beersel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lefke
    • Apr 2005
    • 39

BBQ-fuif kasteel van Beersel

dit weekend een openlucht-fuifje gedaan (zoals elk jaar maar dit jaar wat meer budget beschikbaar wegens 25ste editie)
    dus:
    effe een MPT-roofje mogen neerplanten:

en dan wat sfeer beeldjes:

materiaal lijstje:

licht:
    2x Mac250+
    4x Mac Entour
    4x Mac600
    2x Atomic met detonator
    10x LEDtubes
    een groot aantal pars en parcans
    1x Martin Lightjockey voor MH's
    1x Jands event tafel (denk ik)voor de pars

geluid:
    3x technics SL 1200 MKII
    1x numark CDN-88
    1x rodec MX 240 MK III
    en de rest weet ik niet zo direct, ben nl een poging lichtnicht

overige:
    MPT-roof van 10m op 12m
    2x ZR33 rookdoos
    1x spiegelbol van 1m diameter
    And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born
  • tuurKE
    • Jan 2005
    • 252

Hey Iefke,

ziet er netjes uit! Maar dit is al geen "fuifke" meer. Toch ff een vraag, waarvoor diende dr truss tussen het podium en het roof-system?

greetz Tuur
    Maar wij hebben.......
    .......chamsys!!

Comment

• Rookie
      • Nov 2004
      • 104

Hoi, Ik denk dat het wss zal zijn om de bekabeling aan te bevestigingen. Een ander nut zou ik me niet kunnen inbeelden.
      Greetz
      Er is altijd iets wat je kan bij leren

Comment

• lefke
        • Apr 2005
        • 39

citaat:Geplaatst door tuurKE

Toch ff een vraag, waarvoor diende dr truss tussen het podium en het roof-system?
        afstand tussen het podium en het roof-systeem was ongeveer 5m en die truss deed dienst om die afstand te overbruggen zodat de kabels niet zouden doorhangen

ps: 't is eigenlijk Lefke en ni Iefke []

Comment

• tuurKE
          • Jan 2005
          • 252

citaat:
          ps: 't is eigenlijk Lefke en ni Iefke []
          zal er aan denken Lefke.

greetz tuur
          Maar wij hebben.......
          .......chamsys!!

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Ziet er goed uit Klefke uhm.. Lefke [:P]

aardig uitgebreide BBQ
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

Ziet er zeker netjes uit, maar waar staat de BBQ ??
              M.v.g. Sander
              Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
              Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• lefke
                • Apr 2005
                • 39

@ speakertje: als je op de eerste foto van sfeerbeelden kijkt dan zie je hem achteraan op de foto naast de grote witte tent maar hier is ie dan nog eens []

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Er werdt dus toch nog stevig gegeten en niet alleen gezopen.

Op de laatste foto zie ik volgens mij een complete fly-case op de trus staan?? Wat zit hierin? Versterkers?
                  M.v.g. Sander
                  Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                  Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• lefke
                    • Apr 2005
                    • 39

@ speakertje: daar is inderdaad stevig gezopen en gegeten (en spijtig genoeg ook gevochten [B)][xx(]) geweest

de flightcase die je ziet staan is een kleine stroomkast (snap niet goed waarom we trouwens versterkers in de brug zouden steken[?])
                    al het licht dat in de roof hing, was verdeeld over verschillende lijnen:
                    de 2 atomic-en hingen op 1 lijn, de 4 mac600-en hadden ook een afzonderlijke lijn, en dan waren er nog eens 2 aparte lijnen met telkens 2 entours en een mac250+ op
                    de kast was netjes afgedekt zodat er geen water in kon en stevig vastgemaakt met tir-fors (zoals wij dat noemen, spanbanden in het mooi nederlands, denk ik) en vanuit die kast vertrok dan een grote kabel naar de hoofdverdeelkast
                    de parren en het geluid staken ook nog eens elk op een aparte stroomkast

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Leutig, ik heb nog nooit met zo'n dak systeem gewerkt... Is dat een kwestie van opbouwen, op werkhoogte hangen, voltassen en dan helemaal naar de top toe trekken... ? Zo ja: wat mag je er dan zoal aan lading inhangen voordat ie omhooggaat, ik neem aan dat dat deels afhankelijk is van het takelsysteem dat in je torens zit.

Ziet er verder netjes uit, die stroomkast bovenin... is dat niet lastig wanneer er eens een automaat uitschiet, wat buiten best eens een keer kan gebeuren?

Ah en je apparatuurlijstje is niet compleet: wat lag er zoal op de BBQ? Ik meen worsten en drumsticks te herkennen?

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Mooi! Wat is dit precies voor feest? (muziek)
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Ha Leffe!![8D] (Sorry, kon het niet laten)

Ziet er dik uit joh! Ik vind dat dakje echt leuk! Atomics aan daar aan de binnenkant en dan die ZR33's erbij, geeft echt een "big" effect, me likes![^]

Maar wat dat dakje betreft, hoe hoog mag dat, en hoeveel gewicht moet er in, hoeveel gewicht beneden hoeveel boven en tot welke windkracht is het dan veilig? Even globaal dan he [8)]
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• lefke
                            • Apr 2005
                            • 39

citaat:Geplaatst door (iCe)

Leutig, ik heb nog nooit met zo'n dak systeem gewerkt... Is dat een kwestie van opbouwen, op werkhoogte hangen, voltassen en dan helemaal naar de top toe trekken... ? Zo ja: wat mag je er dan zoal aan lading inhangen voordat ie omhooggaat, ik neem aan dat dat deels afhankelijk is van het takelsysteem dat in je torens zit.
                            de torentjes zijn mpt-towers van prolyte en zijn eigenlijk gewoon een truss op poten

op de plaat die rond de truss zit wordt dan de horizontale truss bevestigd (kan zowel met driehoek als vierkant zijn) en dan doormiddel van een katrol-systeem omhoog getrokken (dus 4 torens, 4 man nodig om omhoog te gaan)
                            wordt inderdaad eerst tot op werkhoogte gebracht en dan eenmaal volgehangen gaat ie volledig naar boven
                            wat er mag ingehangen worden weet ik eerlijk gezegd niet, we zijn de torens zelf gaan huren, hebben een materiaallijstje binnen gegeven (groot deel van het licht komt trouwens van dezelfde firma) en hebben gezegd hoe groot de oppervlakte tussen de torens moest zijn en zij hebben de berekening voor ons gedaan (voor meer info over de mogelijke belasting best is bij prolyte checken, dus)

Ziet er verder netjes uit, die stroomkast bovenin... is dat niet lastig wanneer er eens een automaat uitschiet, wat buiten best eens een keer kan gebeuren?
                            alles is netjes blijven draaien, geen enkele automaat uitgeschoten, was wel berekend dat de kast meer kon verdragen dan wat er op aangesloten was, en waarschijnlijk een beetje geluk gehad ook

Ah en je apparatuurlijstje is niet compleet: wat lag er zoal op de BBQ? Ik meen worsten en drumsticks te herkennen?
                            bijna correct: worsten en brochettes (satés voor de nederlanders, als ik mij niet vergis [])
                            en dit met groenten en saus, in een stuk stokbrood of op een bord
                            en na een dagje opstellen smaakt dat dus enorm

Comment

• lefke
                              • Apr 2005
                              • 39

@ Drive inn tnt: jaarlijkse fuif van de plaatselijke chiro, muziek moet gewoon zijn wat de jeugd in beweging brengt en dit is bij ons (spijtig genoeg, maar dat is mijn mening natuurlijk) voorlopig nog steeds de commercielere radio-muziek (hiphop, r&b, trance, ... zolang het maar bekend is)
                              voor hun 25ste editie hadden ze het dj-duo Freres deluxe ingehuurd (redelijk bekend bij ons in belgie, zijn na de fuif doorgereden naar werchter waar ze moesten optreden) en die brachten een mix van muziek van de jaren 60 tot nu (weliswaar met een stevige bass onder)

citaat:Geplaatst door sparky

Ha Leffe!![8D] (Sorry, kon het niet laten)

Ziet er dik uit joh! Ik vind dat dakje echt leuk! Atomics aan daar aan de binnenkant en dan die ZR33's erbij, geeft echt een "big" effect, me likes![^]

Maar wat dat dakje betreft, hoe hoog mag dat, en hoeveel gewicht moet er in, hoeveel gewicht beneden hoeveel boven en tot welke windkracht is het dan veilig? Even globaal dan he [8)]
                              wat betreft die "Leffe" no problem, dat heb ik mezelf aangedaan (Leffe is trouwens het bier waaraan ik mijn bijnaam heb te danken )
                              blij dat je het lichtplan weet te apprecieren, die atomics geven inderdaad een BIG effect, enige jammere was dat de wind met momenten redelijk slecht stond waardoor de rook soms wat snel wegtrok
                              wat dat dak betreft; ik heb mij laten vertellen dat prolyte verschillende types heeft en dat de een al wat hoger dan de andere mag maar meer weet ik er spijtig genoeg ook niet van, als ik er aan denk zal ik zien of ik aan die info kan geraken
                              [edit]
                              link naar de manual van de tower:

[/edit]

Comment

Working...