Examenstunt Amersfoortse Berg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Examenstunt Amersfoortse Berg

Gisteren examenstunt gehad. Het idee was het festival-gevoel creeren op het schoolterrein. Waren 3 podia:

- Aula: R&B/Hiphop/Rap/Breakdance live optredens, en breakdance-les aan de docenten
    - Klein buitenveld: DJ met dance-muziek
    - Mainstage op het sportveld: 2 live-bands in Rock 'n' Roll en gewone rock-stijl.

Ik was verantwoordelijk voor de complete technische realisatie van het evenement. Daarvoor heb ik lichtontwerp gedaan voor de aula (renders), en dat vervolgens voor het grootste deel eergisteren gebouwd samen met een collega.

Belangrijkste was voor mij de Mainstage, waar ik de bandjes mixte, en ook het ontwerp en bouwwerk voor deed.

Foto's van de Mainstage:

Alle foto's

Wat er stond:

- Podium 6m bij 3,5m bij 1,1m
    - Teveel om op te noemen aan bekabeling, microfoons, DI's, etc.
    - 6 meter truss op 2 wind-ups, met 3 fourbarren par-56 en een zwarte backdrop
    - Martin Pro 2000 roker
    - LSC Maxim lichttafel, waarvan wel 1 kanaal werd gebruikt (Pro-2000)
    - Botex/Showtec DC-4P voor de parren (Mooi blauw is niet lelijk!)
    - Geluidsset met 4 subs en 2 toppen (subs zelfbouw, toppen Community XLT)
    - Amps: 2xDap-P2000, 1 per 2 subs, en V3000 op de XLT's, IMG-Stageline crossover
    - 2x Behringer actieve speaker als monitor
    - MX3282A mengtafel (Mijn nieuwe speelgoed )
    - CDJ-100
    - En alles wat ik ben vergeten.

Materiaal deels ingehuurd/gesponsord bij/door een collega-bedrijf, deels van mezelf, en deels van school. Foto's van de aula hoop ik z.s.m. te krijgen, daarvan is het licht behoorlijk mooi geworden. Die zal ik in een nieuwe post plaatsen, met daarbij een apparatuurlijstje.
    Creating shows beyond Imagination
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

citaat:Geplaatst door jeroenvdv
    - Amps: 2xP2000, 1 per 2 subs, en V3000 op de XLT's, IMG-Stageline crossover]
    Die amp P2000 was die van je zelf of gehuurt? Hoe bevalt die amp??

Verder het ziet er netjes uit, dat licht binnen ziet er op de tekening mooi uit indd, ben benieuwd.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

We hadden 2 P2000's staan om de 4 subs aan te sturen. Deze kwamen van een collega. Ik heb erg goede ervaringen met de P2000, en de collega ook. Hij is betrouwbaar, wordt niet extreem warm, stuurt goed geluid uit, en kost bijna niets.

Is wel 1 raar probleem mee, dat is de combinatie Community XLT, met 4-polige speakon-bekabeling, aan een P2000. Dat gaat mis, dan kan de versterker naar de reparatie-afdeling van de leverancier (geloof dat dan het kanaal compleet weigert). Is bij de collega gebeurd, en we weten nog niet waar het aan ligt. Blijft een apart verhaal. Maargoed, P2000's op de subs klinkt goed, heeft veel vermogen, en de V3000 gewoon op de XLT-toppen. Werkt goed!

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Snatchin Jenny... ahaa

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

Zozo, das mijn oude school !

Eindelijk eens de moeite genomen om wat meer budget uit te trekken voor licht en geluid op de examen stunt. (Normaal wordt alles zelf daar gedaan en het liefst met geen budget).

Maar hoorde dat het een geslaagde examen stunt was.

Maar zit jij op de berg ? Of hoe ben je er dan gekomen, via via ?

Mvg,

Michel
          Is weer terug !

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

We hadden 2 P2000's staan om de 4 subs aan te sturen. Deze kwamen van een collega. Ik heb erg goede ervaringen met de P2000, en de collega ook. Hij is betrouwbaar, wordt niet extreem warm, stuurt goed geluid uit, en kost bijna niets.
            Allemaal mee eens, alleen het laatste niet[:I] Hij kost 2000 eurotjes. Ik denk eigenlijk dat we het allebei over een andere amp hebben Ik had het over de P2000 van Electro Voice, jij ook?
            M.v.g. Sander

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Nee, ik had het over de Dap P2000

En daarbij vind ik mijn omschrijving best kloppen, en ik ben echt niet kapot van elk china-versterkertje

Comment

• daantje
                • Aug 2004
                • 265

hey das de school waar mijn oom les geeft.
                persoonlijk vind ik het een beetje veel licht voor weinig publiek en vooral voor overdag.
                wat me opvalt is dat de trus totaal nie thoog hangt --> bijna ooghoogte!
                iedereen zijn smaak maar dit vind ik niet mooi.
                en over de aula mooie plaatjes maar zijn er ook pics van de uitvoering of zijn dit de plannen. idd geval beter dan de afgelopen kerst musical. nogal slecht licht.

grtz daniël
                can you feel the light [:)]

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

Nee, ik had het over de Dap P2000
                  Kijk dan hebben we het over een hele ander prijs, kwaliteits klasseIk zie dat jet het ook in je materiaal lijst heb veranderd
                  M.v.g. Sander

Comment

• Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

Wie is jou oom dan daantje ? (misschien dat ik nog wel les van hem heb gehad).

Maar bevalt de MX3283A ?
                    Is weer terug !

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

citaat:Geplaatst door Michel_G

Zozo, das mijn oude school !

Eindelijk eens de moeite genomen om wat meer budget uit te trekken voor licht en geluid op de examen stunt. (Normaal wordt alles zelf daar gedaan en het liefst met geen budget).

Maar hoorde dat het een geslaagde examen stunt was.

Maar zit jij op de berg ? Of hoe ben je er dan gekomen, via via ?
                      Wanneer heb jij op de Berg gezeten?

Ik ben midden vorig jaar op de Berg gekomen. Vrij snel gevraagd om mee te werken bij de theatertechniek-groep. Ook het Bergfestival (voorheen talentenjacht) dit jaar flink uitgepakt met MH's, extra geluid, etc.

Materiaal kwam deels gesponsord van mijn bedrijf, deels van een goede collega, en deels van de school. Budget doet de school inderdaad vaak moeilijk over, maar dit was helemaal door leerlingen georganiseerd, met stapels sponsors, en een flink examenfeest gisteravond waar kaarten voor waren verkocht. Budget was d'r dus wel

Stunt was enorm geslaagd, alleen maar complimenten van alle leerlingen en leraren, tot en met Verheijen en Hoek aan toe (Beste stunt in heel veel jaren, zonder rotzooi en vooral helemaal georganiseerd en gedisciplineerd verlopen, geen vernielingen/rotzooi/verveling)

MX3282A bevalt me prima, echt een hele fijne tafel (en dat ZONDER de toevoeging "voor het geld").

Band was inderdaad Snatchin' Jenny, 2e band was Glennister.

Truss hing laag ja, omdat de wind-ups niet hoger gingen, en andere wind-ups niet voorradig waren bij de collega die spullen leverde. En om nou extra hoge wind-ups te gaan huren, ZOveel budget hadden we ook weer niet Ging prima zo, zag d'r best aardig uit. Zoveel blik met persglas in de truss was om het festivalgevoel te creeren, anders houd je toch een sportveld met een podiumpje, zo krijg je toch wat meer sfeer

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Filmpje:

(Copyright Omroep Amersfoort, blabla )

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

Van ergens in '99 tot '03 op de berg gezeten.

Nou als Hoek (en vooral verheijen, heb een keer echt ruzie met hem gehad, pfoe, als er iemand arrogant is...) en Verheijen tevreden zijn, dan is het echt goed verlopen ja (ook al van mijn zusje gehoord, die zit daar nog op school).

Geinig om te horen dat er nu wel eens wat meer kan. Lijkt me inderdaad de beste examenstunt sinds jaren (paar jaar terug hadden ze echter kameel rijden erbij, die was ook wel leuk bedacht).

Maar ik zag Koen ook op één van de foto's staan, hoe is het om met hem te werken ? (Ik weet dat hij meer licht doet, maar ok)
                          Is weer terug !

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

citaat:Geplaatst door Michel_G

Van ergens in '99 tot '03 op de berg gezeten.

Nou als Hoek (en vooral verheijen, heb een keer echt ruzie met hem gehad, pfoe, als er iemand arrogant is...) en Verheijen tevreden zijn, dan is het echt goed verlopen ja (ook al van mijn zusje gehoord, die zit daar nog op school).

Geinig om te horen dat er nu wel eens wat meer kan. Lijkt me inderdaad de beste examenstunt sinds jaren (paar jaar terug hadden ze echter kameel rijden erbij, die was ook wel leuk bedacht).

Maar ik zag Koen ook op één van de foto's staan, hoe is het om met hem te werken ? (Ik weet dat hij meer licht doet, maar ok)
                            Ik stuur je even een mailtje

Comment

• BvE
                              • Oct 2004
                              • 385

Ik ga binnenkort ook de examenstunt op onze school regelen, waarbij ik zelf hoop op te treden met mijn band. Het is de bedoeling dat dit optreden een soort verrassing wordt, hebben jullie nog tips voor mij?

Wat betreft het geluid, tja, wordt waarschijnlijk met mijn eigen spullen, en dus niet zo groot als dit. Is het mogelijk om een geluidsbedrijf in te huren (1 man desnoods) voor rond de 300 euro om dit optreden, dat 50 minuten zal duren, te versterken?

Verder, een examenstunt deed je toch altijd na het eindexamen???

Verder erg puike shit daar in amersfoort![8D]

Comment

Working...