Die zgn. ene oprit is wel goed breed, misschien kan ik zorgen voor extra bouwhekken die dan looppad en pad voor hulpdiensten afscheid, is die weg altijd vrij. Kan gelijk even de breedte testen door er een vrachtwagen doorheen te laten rijden, dan moet hij wel breed genoeg zijn, zou dit voldoende zijn?
Gesprek vergunning / subsidie
Collapse
X
-
een uitgang is geen nooduitgang he, je moet een terrein altijd aan meerdere zijden kunnen ontvluchten, stel bijv. dat er paniek uitbreekt bij de ene uitgang....waar laat je dan de rest van het volk dat begint te duwen om weg te komen?
lijkt me een punt om te overwegen..
maar hoe was je gesprek met de burgemeester trouwens?
RalphComment
-
Wat nooduitgangen en veiligheid betreft, ga eens praten met de commandant van de plaatselijke brandweer, dat is iemand met veel kennis van zaken die je ongetwijfeld op een aantal punten kan wijzen waar je normaal nooit aan zou denken. Bovendien werkt het altijd in je voordeel om een beetje good-will te tonen richting de hulpdiensten en de gemeente, zeker als je laat zien dat je als "non-commerciele" instelling veiligheid hoog in je vaandel hebt staan [^]Goed plan! ...doen we niet!Comment
-
Heej, ben ik weer.
Gesprek was niet met de burgemeester maar met een wethouder Ralph.
We hebben nog een uitgang gevonden die dus echt als nooduitgang kan dienen.
Die wethouder had al met de plaatselijke instanties gepraat en zij waren van te voren zeg maar neutraal maar wel iets naar de negatieve kant gestemd, vooral omdat wij dit als groepje van 3 jongens van 16-17 jaar wilden gaan doen.
Daar is inmiddels 1 persoon van 18 jaar bijgekomen die ervaring heeft met het organiseren van festivals, dat vond de wethouder erg fijn om te horen.
Uit dat eerste gesprek is verder niet echt veel gekomen, eigenlijk alleen de eisen waaraan wij zouden moeten voldoen.
Dat is natuurlijk al heel belangrijk om te weten, im in een goed daglicht te komen hadden wij bedacht om het hele draaiboek aan de wethouder te overhandigen om te laten zien dat we aan alles gedacht hebben. Aan het einde van het gesprek, na al haar vragen, heeft ze wel een aantal keer gezegd dat ze trots op ons was dat we er al zo goed over nagedacht hadden.
Het draaiboek is bijna af en gaan we morgen waarschijnlijk inleveren.
Is er nog iemand met ervaring met dit soort dingen die het draaiboek nog even wilt keuren?We're ready to party, are you?Comment
-
ik zou zeggen, mail het even, heb in het verleden bij een gemeente gewerkt en kwam vaak in aanraking met evenementenvergunninghen en dergelijke, misschien heb ik wat op- of aanmerkingen
RalphComment
-
En DJ.T
moeten we ook nog enige waarde toekennen aan het woord "subsidie"
dat in de topic-titel staat?
of is het al mooi dat je nu waarschijnlijk toestemming krijgt?een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
Subsidie is de volgende stap, we dachten laten we eerst maar eens bewijzen dat we ook weten wat we doen, dan zijn de kansen een stuk groter. Ik zou niet weten hoe groot de kans daarop zal zijn, we zijn natuurlijk een cultureel popfestival en aangezien er in Leusden vrij weinig te doen is op Puddingpop na, lijkt het mij dat de gemeente denkt dat ze wel eens wat voor de jongeren mogen gaan doen.
Met Amstel wordt er ook nog even een afspraak gemaakt, die vonden het wel leuk om te sponsoren, dus daar moeten we nadat we weten of we een vergunning krijgen of niet heen.
Eigenlijk het grootste gedeelte is nu al geregeld zelfs 50% korting bij heuff, zodra we een vergunning hebben komt het hele proces in gang van installatie en security regelen tot de flyers en posters laten drukken want daar hebben we ook weer iemand voor.We're ready to party, are you?Comment
-
Ik zou sowieso een nood brug aanleggen, de branweer/ambulance vinden het niet leuk als ze door 500 in paniek wegvluchtende mensen moeten rijden. Instrueer bij voorbaat ook al (let op al, dus ook de Band, LJ, barpersoneel, iedereen)je personeel over hoe te handelen bij problemen.
MAW, wie zorgt waarvoor, wie begleiden de bezoeker naar de juiste plaats, wie vangt de brandweer op om uitleg te geven over het terrein, wie zorgt ervoor dat overal de spanning vanaf gaat.
Ovrigens kan jullie lokate brandweer voorlichter hier bij helpen.
Denk ook aan megafoons, dat is wel zo handig als er de stroom afklapt, dan ben je tenminste nog verstaanbaar (of je moet heeel hard kunnen roepen
)
greetz
jeroen\"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"Comment
-
We hebben het terrein nog eens goed bekeken en zijn erachter gekomen dat we 2 stukken als nooduitgang gaan gebruiken en dus de oprit voor de nooddiensten vrij houden, 1 van die nooduitgangen kunnen we zelfs opslpitsen zo dat de helft het water over gaat (over de brug die zo'n 4m breed gaat worden met een overspanning van maar iets van 3m) en de andere helft kan gwoon aan de kant van het terrein langs het water weg komen, klein stukje lopen en dan sta je op een groot open veld.
Alle personeel instrueren is natuurlijk allang geregeld wie wat moet doen, moeten alleen nog ter plaatse even bands inlichten en de mensen van de drank.
We're ready to party, are you?Comment
-
Moet zeggen dat het klinkt alsof je er goed mee bezig bent. Niemand kan alles voorkomen, maar je bent jezelf lekker aan het indekken. Ik denk dat de gemeente op deze manier het minste probleem is. Zorg voor een goede line-up, en maak onzettend veel/flitsende reclame. Je festival moet gesprek van de dag zijn; alleen dan ben je 100% zeker van inkomsten.
Heel veel succes en plezier bij het organiseren !
grtz. AJB
Ps heb je nog vragen over licht; mail me gerustIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Bedankt dat je topic even kickt AJB, was helemaal vergeten om jullie op de hoogte te houden.
Het ziet er naar uit dat het dit jaar net zoiets wordt als vorig jaar maar dan een flink limiet op het aantal personen dat naar binnen komt om het wel veilig te houden.
De reden dat dit maar weer een jaartje zo moet is omdat degene die ons verzoek voor een vergunning zou regelen overspannen is geworden en je weet hoe het bij de gemeente gaat, niemand neemt het werk van een ander over dus het is 2 maanden stil blijven liggen totdat wij wel een beetje zenuwachtig werden, tig keer gebeld en uiteindelijk ging een secretaresse van deze overspannen wethouder er even naar kijken.
Of er nou een vergunning komt is dus niet zeker, ze zegt dat ze denkt van wel omdat het draaiboek er erg goed uitziet.
Het probleem is nu dat we dan dus misschien wel de vergunning hebben maar lang geen tijd meer om sponsors enz te zoeken, wij vonden het zelf zo raar om al sponsors te gaan zoeken terwijl het nog niet zeker was of het doorging, stel dat ze dan instemden om te sponsoren en het ging niet door dan wisten we natuurlijk al zeker dat we de volgende keer niet meer op hen hoeven te rekenen.
Daarom dit jaar kleinschalig (helaas moet het nog maar een keer) en dan volgend jaar gewoon dubbel zo groot aanpakken, gaan nu meteen als we de editie van 2004 gehad hebben werken aan 2005, een half jaar eerder dan dat we dit jaar hebben gedaan.
Ik denk dat het in een jaar tijd toch wel moet lukken om wat moois neer te zetten, de basis hebben we al zoals een draaiboek en dat soort dingen. Dat kunnen we waarschijnlijk met een paar aanpassingen zo kopieren.
Dit draaiboek gaan we wel dit jaar uitproberen, we zien dit maar als een soort van oefening voor het jaar erop.We're ready to party, are you?Comment

Comment