hoe is het in limburg??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

hoe is het in limburg??

ik kan het organisatiefoum niet meer vinden...

Hoe gaat het nu in Limburg?
    Wij spelen, terecht, als randstadband niet vaak in limburg. Eenvoudig wegens kilometers x grote band = duur.

Maar als we daar spelen...
    Ik huur voor een faire prijs altijd locaal een frontset in. Max 30 km, meestal <10 Km (zelfde regio). En dat gaat overal goed behalve in limburg.
    (met faire prijs bedoel ik echt alleen 3 tbar en een set speakers+amp+submixertje om DJ en band in te prikken)
    Voor de verhuur is de klus dus : een set uit de bus neerplempen, een vent achterlaten en op naar de vaste klus. Budget orde grote 300 tot 600 euro. Dat is boven AED / purple enz prijsniveau.
    Ik laat er ook altijd een "babysitter" bijzitten. Dus betaal nog uurtarief voor een technisch contactpersoon die normaliter op zijn reet kan zitten voor 6 tot 8 uur.

allemaal overkomen op limburg klussen:
    -mengtafel met kapotte subgroepen.
    -submixer "vergeten" en geen vervanging.
    -babysitter te laat. Maar nog geen stroompunt voor de band.
    -t-bar bespaard.

Ik huur bij bedrijven die aantoonbaar en al jaren behoorlijk serieuze coveracts en grote drive in op wekelijkse basis doen. Bij serieuze boekingsbureaus. De mixer neem ik zelf mee+man.

Maar ik verbaas mij over het niveau. In heel nederland kun je geluid huren op een serieuze manier. Maar in limburg lukt dit niet.
    Het is makkelijk te zeggen "moet je professionals huren" maar zonder namen te noemen, zit ik toch bij de bedrijven waar je naartoe gezonden wordt als je in die regio aanbevelingen zoekt.

Overigens moet ik ook wel lachen om bedrijven die voor de vraag "een nette set frontspeakers+amp voor 200 man privefeest"+babysitter rustig een offerte van bijna 800eur indienen. (dus ex kilometers!) "ja maar het is merk xxx"

inmiddels denk ik dat ik beter gewoon hobby DJ bedrijfjes kan huren in limburg. Huur ik er gewoon twee, en dan heb ik een complete setup als backup... dat is zoals de kaarten nu staan goedkoper en bedrijfszekerder dan de professionals in limburg. WTF!

moest ik even kwijt....
    Last edited by showband; 31-05-11, 08:11.
    lekker belangrijk!
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Mail me maar effe Chris... kom er vandaan... kan je nog wel van goede adressen voorzien... het is inderdaad soms huilen met de pet op...
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Geen garantie dat die in limburg blijven hoor.
      Wel eens mee gemaakt optreden ergens bij utrecht. En het verhuur bedrijf kwam onder maastricht vandaan.
      Ging bij mij nog redelijk goed, maar een andere geluidstech van de band die na mij kwam werd gewoon weggestuurd, omdat het niet vantevoren aangemeld was... Wie daar precies verantwoordelijk voor was is me nooit duidelijk geworden, feit was wel dat de verhuurder het liever zelf deed.

Comment

• rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

Ik ben dan toch bang dat je de verkeerde bedrijven gebelt hebt.

Wat jij opnoemt moet niet zo moeilijk zijn.

Nogmaals, ook ik kan je in de regio sittard, maastricht en heerlen aan de juiste adressen helpen.

Richard

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Je huurt aan de verkeerde kant van de Maas
          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

En ik weet niet bij wie je dan huurt, maar er zijn goede en helaas ook heel veel slechte in Limburg. En dan met de nadruk op heel veel slechte. Ik denk dat er in limburg misschien 5 bedrijven zijn die het netjes voor elkaar hebben.

@woody Je zult Belgie bedoelen, dat is al helemaal crap.
            Last edited by Lala; 31-05-11, 08:59. Reason: Showband heeft aangepast, dus ik ook!

Comment

• stainz
              • Sep 2009
              • 609

Heb in limburg ook veel verschillende dingen meegemaakt, meeste toch nog wel redelijk/goed genoeg maar ook wel wat dramatische dingen.
              Moving Heads waar delen van de behuizing misten etc.

Het is nog altijd wachten op een "review" website voor verhuurbedrijven die zal er alleen bij J&H wel nooit komen gezien je dan in feite concurrentie zou promoten.

Comment

• w00Dy
                • May 2006
                • 257

Originally posted by Lala
                @woody Je zult Belgie bedoelen, dat is al helemaal crap.
                Blijkbaar ken je ze allemaal

Je had de nuances gerust door mogen trekken. Je hebt altijd bedrijfjes die met hun materiaal smijten maar je hebt er ook die weten waarmee ze bezig zijn.
                Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

wat is er tegen je eigen set, eigen tech, en je eigen vervoer, steeds bij een vast bedrijf ingehuurd?

ik weet : vaste bands is vaste armoe, maar als je je vaste kluppie hebt spaar je alleen maar een paar kilometers uit, maar je verrassingseffecten blijven dan uit.

Comment

• Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

Originally posted by w00Dy
                    Blijkbaar ken je ze allemaal

Je had de nuances gerust door mogen trekken. Je hebt altijd bedrijfjes die met hun materiaal smijten maar je hebt er ook die weten waarmee ze bezig zijn.
                    Tientallen belgische bedrijven.

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

"hoe is het in limburg??"

Nou prima hoor, en bij jou ??
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Hier in het zuiderlijkste puntje van limburg is het trouwens ook prima hoor
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

Ik vind het nogal flauw om de hele verhuursector in Limburg op deze manier over één kam te scheren. Het lijkt me eerder sprake van domme pech want ook op Ampco/Purple niveau heb ik in de loop der jaren zaken meegemaakt die je daar niet zou mogen verwachten. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en of dat nou Limburg, Friesland of jouw Randstad is, dat maakt niet uit. Het gebeurd overal. Wat belangrijker is, is de vraag hoe het betreffende bedrijf haar fouten met jullie heeft goed gemaakt. Daar zit het stukje professionaliteit namelijk ook in; goede, nette after-sales.

Het valt me wel op dat er met name in Zuid-Limburg enorm veel bedrijven dicht op elkaar zitten maar dit kan voor de klant alleen maar goed zijn.
                          Life is what you make it

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Chris heb je wel je klachten besproken met de concullega. Of eens feedback gegeven naar de verhuurder. Ik weet toevallig met welk bedrijf dat je hebt samen gewerkt, in kasteel elsloo. Heb je bijvoorbeeld met dit bedrijf aan "tafel" gezeten, over wat er goed ging en wat er niet zo goed ging? Of heb je na je optreden geen behoefte meer voor zo iets? En denk je, volgende keer beter en misschien een ander bedrijf? Ik denk persoonlijk dat er niet veel bands zijn die na een goede samen werking of juist slechte ervaring, nog een reactie geven naar het bedrijf toe.

Gr kevin
                            Ps. no offence
                            Last edited by dj-wojcik; 03-06-11, 10:45.
                            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

allereerst de merknaam verwijderd. Ik wil helemaal geen bedrijfsnamen noemen. Ieder moet zijn brood verdienen.

MAC je hebt deels gelijk. Maar je moet wel je zeilen naar de wind zetten.
                              Onze band bestaat uit muziekleraren, arrangeurs, medewerkers van poporganisaties e.d. Die verdienen gewoon daarmee een basisinkomen en onze band speelt dus geen 160x per jaar. (daar zijn we sinds 2009 wel enorm blij mee)
                              De gelegenheden beginnen bij 60 man en eindigen bij een paar duizend. En we doen veel lokaties met aanwezig PA en meerdaagse festivals.

Wij hebben dus over een jaar hooguit 20x een inhuurklus. En dan nog in allerlei maten/specificaties. We zitten midden in het nucleaire centrum van files en spelen net zo veel in het noorden als in het oosten van het land. Een deal is voor geen enkel PA bedrijf een "overkoepelende" deal te noemen. Wij maken wel degelijk van ervaren jongens in de sector gebruik. Meestal bedrijven waar we eerder tegenaangelopen zijn. Applaus voor PV, Muss en ook met purple altijd prettig gewerkt ja. enz. En we betalen op eenmalige offerte omdat we zeer incidenteel huren. Zo is het leven.

Ik mag met veel plezier constateren dat je bij vrijwel alle bedrijven waar je een eenmalige klus uitbesteed zeer serieus behandeld wordt. Op dat gebied is er echt een enorme professionalisering geweest ten opzichten van 15 jaar terug.

Ik wilde alleen even stoom afblazen.... ben het weer kwijt hahaha

Overigens, ja. Reguliere feedback geef ik. Bij defecten of niet geleverde apparatuur ga ik er een beetje van uit dat de verhuurder dit zelf ook wel doorheeft....
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...