First Impression Beheer- en Audiovisueel B.V. failliet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Je kan beter dit topic sluiten en een algemeen topic openen want als je voor elk bedrijf een topic opent over zijn faillissement blijf je nieuwe topics aanmaken.

Ik hou hierover op want alles wordt weer weggehaald als je je neutraal opstelt over de realiteit.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Wanneer je een on-topic bijdrage plaatst dan is er geen enkele aanleiding voor het moderating team om iets te editen en/of te deleten.
      Wanneer je moeite hebt met het reageren op en over het onderwerp dan doe je er goed aan om je bijdrages aan dit forum te beperken tot lezen en het plaatsen van reacties over te laten aan deelnemers die wel wat te melden hebben.

Mochten er dus mensen zijn die bijvoorbeeld gedupeerd zijn, of die betrokken zijn geraakt bij het faillissement van First Impression....
      Daarvoor is dit onderwerp.
      Last edited by moderator; 29-10-10, 18:31. Reason: zpelling
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Net bericht gekregen dat het definitief is dat ze failliet zijn. Alle losse verhuur is vandaag afgebeld en ze mogen niets meer aannemen van afhaal.

De klussen die nog staan mogen uitgevoerd worden maar er worden geen nieuwe aangenomen.

Ze mogen gedurende 1 jaar wel produktief blijven met vaste klussen. fakturen moeten rechtstreeks aan curators betaald worden.

Naar het schijnen zeggen staat er een hoop geld open aan onbetaalde rekeningen van inventaris en voorraad.

Komt er binnen een jaar geen nwe investeerder dan wordt FI voorgoed gesloten.

Al het personeel ( geloof rond de 30 ) wordt vanaf heden via UWV betaald.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by Rolandino

Ze mogen gedurende 1 jaar wel produktief blijven met vaste klussen. fakturen moeten rechtstreeks aan curators betaald worden.

Dat is vreemd, op die manier kan een curator het faillissement niet afronden door de inventaris te veilen en blijven er veel kosten doorlopen (onderhoud, huur, etc.).
          Daarbij lijkt het me ook vrij onmogelijk voor het personeel, neem aan dat die niet een jaar gaan wachten met werk zoeken naast dat het niet heel motiverend is op die manier je werk te doen.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Kan het ook verkeerd begrepen hebben.

Maar zoals ************** al schreef :

Volgens mij komt de curator op één, daarna de rest.
            Het is mij gebleken dat dit soort doorstarts vaak " goed voor de concurrentiepositie" zijn.
            - opschonen van de schuld aan concurrente crediteuren
            - opschonen van diverse leasecontracten
            - opschonen van personeelsbestand
            - opschonen van huur van panden etc..

kostenplaatje is ineens heel anders weer.......

Met dit systeem hebben ze een heel stuk minder vaste lasten !

Ik heb het alleen gehoord via via bronnen die betrouwbaar zijn.

Het komend jaar worden alleen de klussen / produkties die ze hebben staan uitgevoerd en afhaal wordt afgestoten.

Kennissen hadden ook voor het weekend spullen gehuurd bij hun en dat is afgebeld door FI.

Dus als er nog mensen hier zijn die geld teveel hebben kunnen FI mss redden maar ik denk na te horen wat er aan schulden openstaat dat er geen mensen zijn die hierin nog willen investeren.

Wat ik niet snap is dat de schuld zo hoog op kan lopen ( ik kan een maximum bedrag lenen na mijn inkomen ).

Weet natuurlijk niet wat de echte oorzaak is dat ze zo een schuls hebben opgelopen maar ik denk dat een van de redenen is dat een financier hun te hoge lasten heeft aangesmeerd plus natuurlijk veel openstaande posten.

Aan hun kwaliteit kan het niet liggen want projecten die hun gedaan hebben zagen er goed uit.
            Last edited by Rolandino; 29-10-10, 18:58.

Comment

• geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

Originally posted by Rolandino
              Kan het ook verkeerd begrepen hebben.

Ik heb het alleen gehoord via via bronnen die betrouwbaar zijn.

Het komend jaar worden alleen de klussen / produkties die ze hebben staan uitgevoerd en afhaal wordt afgestoten.

Kennissen hadden ook voor het weekend spullen gehuurd bij hun en dat is afgebeld door FI.

Dus als er nog mensen hier zijn die geld teveel hebben kunnen FI mss redden maar ik denk na te horen wat er aan schulden openstaat dat er geen mensen zijn die hierin nog willen investeren.

Wat ik niet snap is dat de schuld zo hoog op kan lopen ( ik kan een maximum bedrag lenen na mijn inkomen ).

Weet natuurlijk niet wat de echte oorzaak is dat ze zo een schuls hebben opgelopen maar ik denk dat een van de redenen is dat een financier hun te hoge lasten heeft aangesmeerd plus natuurlijk veel openstaande posten.

Aan hun kwaliteit kan het niet liggen want projecten die hun gedaan hebben zagen er goed uit.
              Pas op Ronaldino! Voor dat ontzettende bord voor je KOP!
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• maikelpal
                • Nov 2003
                • 61

Stukje Brabants Dagblad:

Doorstart voor First Impression zit in het vat

door Wouter ter Haar. zaterdag 30 oktober 2010 | 07:52
                Tekstgrootte
                TILBURG - Er bestaat reële hoop op een doorstart voor het failliete bedrijf First Impression.
                Dat schat curator Toine van den Wildenberg in. Hij spreekt erover met de huidige eigenaren en enkele andere geïnteresseerden. Van den Wildenberg zegt niet aan te kunnen geven, wanneer de gesprekken tot een afronding kunnen komen.

First Impression (verkoop, installatie en verhuur van professionele apparatuur voor licht, geluid en beeld) werd dinsdag failliet verklaard door de rechtbank in Breda. Van den Wildenberg werd aangesteld tot curator. Hij heeft de bijna dertig werknemers ontslag aangezegd. De curator weet niet hoeveel mensen bij een doorstart weer in dienst genomen kunnen worden. "Dat kunnen er tien of twintig worden. Maar ook minder, daar is nu nog niks over te zeggen."

Ook over de oorzaak van het faillissement kan de curator nog niks meedelen. "Of het ligt aan omzetverlies of aan de hoge overheadkosten is nog onduidelijk. Eerste prioriteit is nu om de werkgelegenheid te behouden en de schade voor de schuldeisers zoveel mogelijk te beperken."

First Impression huist sinds september 2009 op industrieterrein T58.
                Last edited by maikelpal; 30-10-10, 08:39.
                mvg Maikel

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

Krijg ik geen mail?

:-(

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...