Freelancers Vacature Bank?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PeterZwart
    • Jan 2008
    • 402

Freelancers Vacature Bank?

Ik ben momenteel aan het onderzoeken of het misschien leuk / interessant zou zijn om een grote freelance vacaturebank te maken.
    Ik vroeg mij af, wat zouden eisen moeten zijn en zou er belangstelling voor zijn.

Ik hoor graag een mening, a.u.b. niet op de manier van nee is geen goed idee.. maar dan ook meteen een reden erbij.

mocht het trouwens interessant zijn en goeie positieve reactie's dan word het hoogst waarschijnlijk wel uitgevoerd.
    Groeten fan 'n gek ut Fryslan
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

Hallo Peter, Ik weet dat er wel soort van zo iets bestaat en dat is showlinks.nl waar je verschillende dingen kunt berekenen, opzoeken een heel erg handige site. Daar kun je volgens mij ook aanmelden en dan bij "verhuur personen". Ik denk dat het wel een leuk idee is om zo iets op te zetten. Er wordt nu aan een nieuwe site gemaakt showlinks.eu waar bedrijven van heel europa op komen te staan en belangrijke weetjes in het buitenland bijv. rigging in het buitenland. Ik vind het persoonlijk wel een handige site.

Mocht je plannetje door gaan dan wens ik je in iedersgeval veel succes!!
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Daar zijn al tig alternatieven voor. De meest recente die ik ben tegengekomen is Crewfinder.

Mocht je om werk verlegen zitten, kun je altijd nog naar DOP.

Comment

• J.S. Coolen
        • May 2008
        • 254

Er zijn al heel wat sites waar freelancers zich kunnen aanmelden.

Maar ik denkn iet dat veel opdrachtgevers daar zullen zoeken. De beste manier is toch nog steeds mond op mond reclame of gewoon de stoute schoenen aantrekken en een ebdrijf bellen.

Er is altijd een groot tekort aan freelancers (tenminste in deze regio)
        Account niet meer actief.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Jouw relatie met je opdrachtgevers is wel een hele bijzondere....
          Bij mij komt het niet verder dan mond tot mond reclame, das maar goed ook!

Onderwerp even verhuisd van de lounge naar organisatieforum.
          Erg actueel dit vraagstuk, houdt het forum in de gaten!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

Originally posted by jurjen_barel
            Daar zijn al tig alternatieven voor. De meest recente die ik ben tegengekomen is Crewfinder.

Mocht je om werk verlegen zitten, kun je altijd nog naar DOP.
            Het is meer omdat ik me ook nog wel eens bezig hou met webdesign

Ik zag overigens dat Crewfinder voor de contact gegevens, geld vraagt.
            Ik wil het echter opzetten op volledige vrije basis

Comment

• J.S. Coolen
              • May 2008
              • 254

Originally posted by moderator
              Jouw relatie met je opdrachtgevers is wel een hele bijzondere....
              Bij mij komt het niet verder dan mond tot mond reclame, das maar goed ook!

Onderwerp even verhuisd van de lounge naar organisatieforum.
              Erg actueel dit vraagstuk, houdt het forum in de gaten!
              Hoe bedoel je? bijzonder?

Ik heb in het verleden een aantal grote bedrijven gebeld om te vragen of zij freelancers nodig hebben, tot nu toe is daar altijd werk uitgekomen.

Ik vind dat je niet moet wachten tot de klanten naar jou toe komen, maar dat je ook moet proberen naar je klanten toe te gaan.

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Coolen, ff goed lezen, mond op mond is vrij intiem, mond tot mond is de gebruikelijke gang van zaken.

Comment

• J.S. Coolen
                  • May 2008
                  • 254

schaam.

Maar als ik echt kopppig wil zijn:

Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat Wolters' Koenen (1996) het vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame en mondreclame. Wie kritiek wil vermijden, kan echter nog steeds het best voor mond-tot-mondreclame kiezen.
                  Last edited by J.S. Coolen; 27-10-08, 22:14.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Geen slecht idee, maar er is wel een hele belangrijk voorwaarde: Bedrijven moeten ook gebruik maken van het systeem. Het mooiste zou zijn als je afspraken kan maken met bedrijven. Zoeken ze (extra) freelancers, dan kijken ze in jouw bestand of ze iemand kunnen vinden die aan de vraag kan voldoen.

Ik zou me in ieder geval inschrijven

Btw: DOP
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Dat blijft inderdaad een heikel punt. Feit blijft dat alle grote bedrijven eigenlijk al wel een hele lange bellijst aan freelancers klaar hebben liggen. Mochten ze toch nog mensen nodig hebben, blijft het altijd heel erg afwachten wat voor persoon er achter zo'n internetprofiel ziet.

En ik heb gezien dat sommige mensen doorrollen via bedrijven zoals DOP. Verder is de mond-tot-mondreclame inderdaad nog één van de grootste recruiters, voor zover ik zelf heb gezien.

Comment

• PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

Mijn idee was echter meer om een Freelance databank op te zetten.

Maar ik vraag mij ook inderdaad af tot in hoe verre het de bedrijven zal bereiken die freelancers zoeken?

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Ik weet een ding.

Voor bands zoals de mijne die gewoon een avond een goede betaalbare vent erbij willen huren.

leeftijd (wegens minimumleeftijd), uurtarief, dagtarief, wel/niet sjouwen (het barst van de technici die weigeren te sjouwen), aansluiten, ervaring met blazers j/n, ervaring met complexe toetsensetups j/n, ervaring met digitaal mixen j/n, ervaring met meerstemmige zang j/n, kan monitoren vanaf de zaaltafel j/n, kan/wil mixen van de zijkant toneel j/n, rijbewijs+type, woon/vertreklocatie enz

En al die enthousiaste onervaren figuren die op dit soort fora staan die een begin willen maken....zijn in werkelijkheid ook nergens te vinden. Ook studenten van techniekopleidingen zijn met een lampje te zoeken.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Shark
                            • Aug 2007
                            • 208

altijd welkom!

ik help nu vooral mee bij studentefeesten, enkele lokale fuiven.
                            opstellen en afbouwe doe ik vaak nog liever dan het weggaan zelf (ofwel ben ik mij te oud aan het voelen om mij nog tussen de 16-18 jarigen te begeven )
                            krijg ook wel is de vraag voor een lichtplan op te stellen en beetje advies te geven aan sommige.
                            en in de meeste situaties doe ik ook nog de belichting met mijn chamsys.

het enige nadeel aan dit alles is.. de DJ is bekend, maar een LJ net niet.
                            Last edited by Shark; 03-11-08, 23:43.

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

Dan zou ik graag een lijst willen hebben van functies die men erin verwacht / wat handig zou zijn.

Comment

Working...