Freelancers Vacature Bank?
Collapse
X
-
Plaats jouw oproep op UurtjeOver.nl
De vraag die jullie stellen heb ik mijzelf ook gesteld. Ik ben toen begonnen aan een website voor tijdelijk werk, met name voor freelancers, Uurtjeover.nl - De website voor een opdracht, oproep, vacature of bijbaan.
Het is hier mogelijk om geheel gratis jouw oproepen te plaatsen. zowel als opdrachtgever als werknemer / freelancer.
Je kunt als opdrachtgever meerdere vacatures / opdrachten plaatsen.
Hierbij geef je aan in welke branche(s) je de oproep wilt tonen en voor welke periode of dag.
Als freelancer geef je jouw profiel weer en in welke branche(s) je wilt werken. Daarbij geef je ook jouw beschikbaarheid aan.
Deze site is geheel gratis te gebruiken en biedt hopelijk wat weerstand tegen de grote dure (vacature) sites.
Misschien is dit ook een bruikbare site voor jullie, Ik hoop uiteraard van wel
Comment
-
Met stom toeval heb ik deze week, (en eigenlijk eerder al) een mail gestuurd naar de forum operators, of het een idee was om een onderwerp te maken met Personeel/Freelancers gezocht.
Dit omdat het gewoon vaak voorkomt dat ik of mijn collega bedrijven op het laatste moment nog mensen tekort komen.
Dan zou je in dit grote forum dus een oproep kunnen plaatsten.
En kan je zelf kiezen uit de reageerders welke je het meest aanspreekt, door bijvoorbeeld even het profiel te lezen en eventueel de website te bekijken.
Als je concreet aangeeft wat je dan op korte termijn zoekt, vind je hier zeker je redder in nood voor het weekend.
Het voorbeeld is een DJ forum, waarbij elke donderdag vele oproepen worden gedaan omdat collegas ziek zijn of dubbele boekingen hebben... etc etc.
En het resultaat is dat het ontzettend effectief is!
Dus ik zou zeggen, waarom niet hier op het forum!Don't give me that shit!!Comment
-
Inhakend op het bericht van Brinky:
Wanneer we iets doen, dan willen we het goed en gedegen doen. gevraagd/gezocht personeelsrubriek binnen het J&H forum is niet iets wat van de ene op de andere dag gerealiseerd is met de functionaliteiten die wij er graag bij willen aanbieden.
Kortom: het heeft onze aandacht, de uitwerking loopt, waar we uitkomen zal de tijd uitwijzen. Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat er zaken zijn met een hogere prioriteit en die gaan toch echt voor.
oftewel; wordt vervolgd!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Ik vind dat absoluut niet iets wat je moet samen doen IN een forum, maar zeker wel in samenwerking MET het forum zou een goeie keuze zijn.
Is het misschien een idee om hier het concept/idee te ontwikkelen?
Ik beschik zelf over html kennis en lichtelijke php, ontwikkelingen van scripts laat ik altijd doen door een goeie vriend welke zeer actief is in de webdesign.
Uiteraard heb ik al een tal van idee'tjes maar uiteraard hoor ik graag ook van de freelancers binnen dit vak, uiteraard ook van opdrachtgevers.Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Ik volg deze discussie een tijdje en weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden.
Aan de ene kant weet ik zeker dat voor 'belangrijke' plekken (FOH, MON, prik, systeem, etc) op de klussen waar ik werk opdrachtgevers nooit en te nimmer mensen in zullen huren die zij niet kennen. Een enkele extreme situatie daargelaten, maar zelfs daar zal er alleen iemand worden ingehuurd als een techneut uit het bestaande netwerk die invaller aanbeveelt. 'Koude acquisitie' voor dit soort posten komt vrijwel nooit voor, in ieder geval niet bij de opdrachtgevers en bandjes in het segment waar ik meestal voor werk.
Aan de andere kant zijn er ook wel vaak genoeg minder belangrijke plekken (bouw/ breek/ podium assistentie/ whatever), waar er soms mensen te kort zijn en daar zou ik me wel voor kunnen stellen dat de opdrachtgevers waarvoor ik werk in gevallen van UITERSTE NOOD wel eens een beroep zouden kunnen doen op een dergelijke database... hoewel ook nu altijd wel mensen te vinden zijn uit (of op zijn minst VIA) het bestaande freelancers netwerk.
Zoals ik altijd al roep zijn de mensen die aan het werk zijn vele malen belangrijker dan de spullen die ingezet worden. Uiteraard stelt bepaalde apparatuur je in staat om dingen wel of niet op een bepaalde manier te doen... maar mijn boodschap is denk ik wel duidelijk. De opdrachtgevers die goed begrijpen waar ze mee bezig zijn, snappen heel erg goed dat de mensen de uiteindelijke kwaliteit bepalen en niet de spullen. Vanuit die redenatie zou ik dan ook niet snel als opdrachtgever (PA-bedrijf, band, gezelschap, whatever) gebruik maken van een database als hierboven beschreven... maar afgaande op enkele reacties hier zou dat voor het kleinere segment misschien wel anders kunnen liggen.
Ik heb zelf ook wel vaker nagedacht een soort 'poule' op te zetten voor ervaren geluidstechneuten. Maar dan wel met de gedachte dat iedereen in die poule een bepaalde kwaliteit moet kunnen leveren, zodat opdrachtgevers ook weten dat ze geen prutsers in huis halen. Een paar jaar lang hebben bevriende collega's een soortgelijk bureau gedraaid, alleen dan op het gebied van licht. Een ander voorbeeld is TenFeet... een bekend bureau waar erg goede licht-operators in verzameld zitten.
Tsja... dan zie ik hier aan de andere kant dan wel weer een paar reacties van mensen die er wellicht WEL gebruik van zouden willen maken... Nu kun je je natuurlijk afvragen in hoeverre dat dit daadwerkelijk tot aanvragen gaat leiden... want als ze een keer een paar mensen hebben gevonden via die data-base zitten die weer in hun eigen netwerk, wat de kans op een volgend gebruik van de database weer kleiner maakt.
Al met al zet ik dus grote vraagtekens bij de haalbaarheid van dit plan... niet omdat het moeilijk te maken is... maar vooral omdat ik er sterk aan twijfel of opdrachtgevers uit het hogere segment (maar ook uit het lagere/ midden segment) daadwerkelijk gebruik hiervan zouden willen maken. Ik kan me voorstellen dat je als onervaren techneut graag jezelf wilt profileren en elke kans op klussen bij professionele spelers wilt benutten (ik denk dat ik een aantal reacties in deze thread ook onder deze noemer moet voegen)... maar de basis van zo'n data-base is natuurlijk wel twee-richtings-verkeer. Eigenlijk is de groep serieuze techneuten in NL namelijk niet zo heel erg groot en via via kent ondertussen iedereen elkaar wel...
My four centsEinstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."Comment
-
Comment
-
Heren,
De implementatie van een vraag-aanbod site is een wens die samen met de andere wensen van J&H gepaard gaat.
Wanneer de admin hier hulp bij nodig heeft ( bijvoorbeeld voor het testen van een nieuwe omgeving) dan zal hij ongetwijfeld een oproep plaatsen.
Eerder al aangegeven, morgen zal het niet af zijn maar het heeft de bijzondere aandacht!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Heren,
De implementatie van een vraag-aanbod site is een wens die samen met de andere wensen van J&H gepaard gaat.
Wanneer de admin hier hulp bij nodig heeft ( bijvoorbeeld voor het testen van een nieuwe omgeving) dan zal hij ongetwijfeld een oproep plaatsen.
Eerder al aangegeven, morgen zal het niet af zijn maar het heeft de bijzondere aandacht!
Overigens geloof ik ook niet zo heel erg in het nut van zo'n site. De jongens op de grotere danwel belangrijkere klussen kennen m'kaar wel (en hebben een telefoon bomvol nummers van collega's die ze werk gunnen als ze zelf niet kunnen of extra handjes nodig hebben).Creating shows beyond ImaginationComment
-
Heren,
Eerder al aangegeven, morgen zal het niet af zijn maar het heeft de bijzondere aandacht!
Hiermee bedoel je dus dat jullie het in een pot gooien met ideeen waar wij vervolgens niets mee te maken hebben?Groeten fan 'n gek ut FryslanComment
-
Daarnaast is J&H - los van het forum - niet bepaald het soort bedrijf dat in contact staat met de grotere opdrachtgevers en zich bevindt in het segment waar dit soort mensen nodig zijn..Creating shows beyond ImaginationComment
-
Heren,
Hoe het komt weet ik niet, maar ik merk dat Peter, en Jeroen in mindere mate ook, zich aangevallen en geschoffeerd voelen door mijn opmerking.
Daar is geen enkele aanleiding toe!
Langs deze weg de uitnodiging voor een telefonische toelichting, wat ik hier plaats kan klaarblijkelijk verkeerd worden uitgelegd en dat is geenszins de bedoeling!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
-
Even voor de volledigheid;
Het is op geen enkele wijze dat J&H het idee wat Peter oppert " inpikt".
Door Brinky werd eerder in het onderwerp aangedragen dat er reeds over gesproken werd om binnen de J&H site ruimte hiervoor te maken.
Uitsluitend hierop hebben mijn reacties betrekking!
Alle initiatieven voor een database worden een warm hart toegedragen!Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
Comment