Nen 3140

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by jurjen_barel
    Dat is nou juist wat McGyver uit probeert te leggen, waarom dit niet zal gebeuren. Het gedeelte waar de aarde aan vast is geknoopt is ook het gedeelte waar de spanning op komt te staan als het misgaat in de schijnwerper. Zoals we allemaal weten kiest de stroom altijd de weg van de minste weerstand. Gestelsluiting vloeit dus direct weg via de aarde. Ik kan mij niet voorstellen dan de 230V liever door de coating slaat dan naar de aarde stroomt.
    Waarschijnlijk, kunnen hier nog hele boeken over volgeschreven worden.
    Er is bijvoorbeeld gewoon een regel, dat bij klasse I apparatuur, alle aanraakbare delen, die door een defect onder spanning kunnen komen, geaard moeten zijn.
    Zo moeten bijvoorbeeld de panelen van een stalen 19" rek allemaal met aarde verbonden worden.
    Volgens mij zouden de alu profielen van flightcases met apparatuur ook geaard moeten zijn. Het feit dat er geaarde apparaten in gemonteerd worden en dat daardoor de aarding tot stand zou komen niet voldoende.
    Wat in theorie praktisch onmogelijk lijkt te zijn, komt in de praktijk gewoon voor.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by speakertech
      Er is bijvoorbeeld gewoon een regel, dat bij klasse I apparatuur, alle aanraakbare delen, die door een defect onder spanning kunnen komen, geaard moeten zijn.
      Zo moeten bijvoorbeeld de panelen van een stalen 19" rek allemaal met aarde verbonden worden.
      Volgens mij zouden de alu profielen van flightcases met apparatuur ook geaard moeten zijn. Het feit dat er geaarde apparaten in gemonteerd worden en dat daardoor de aarding tot stand zou komen niet voldoende.
      Wat in theorie praktisch onmogelijk lijkt te zijn, komt in de praktijk gewoon voor.

Speakertech
      En dat is nou precies wat ik bedoel met 'roomser dan de paus' , zie jij het al voor je, een 19" rack met aan ieder onderdeel van metaal een aarddraad?
      En hoe wil je dat doen met uitklapbare handgrepen en sluitingen?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Originally posted by speakertech
        lachen, dan zou er dus een sub-aardrail komen, en die moet dan volgens diezelfde norm via 6mm2 beschermd, 16mm vertind, of 25mm koper aan de hoofdaarde verbonden worden.

Comment

Working...