Telaat op klus

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

Oke (hoofd)mod,

We gaan dus weer BOT (doen)[?]

Volgens mij ging het nog steeds over te laat komen, en een voor AJB (mod) en mij bekend voorbeeld hiervan. En de eventuele gevolgen..

Trouwens.. zoals al meerdere malen gezegd in deze topic;

Welke malloot komt er nu zo erg te laat dat een collega bedrijf is gebeld en die vervolgens ook al aan het bouwen is voordat jij nog kan gaan beginnen??????[?] Dan moet je toch wel heeeeeel erg TE LAAT zijn..

Ik heb dit persoonlijk nog nooit meegemaakt. En zal het waarschijnlijk ook nooit meemaken. Want wij vertrekken altijd op tijd. En die niet op tijd bij het afgesproken vertrekpunt is heeft pech! en zal dan ook zelf voor vervangend vervoer moeten zorgen om alsnog op tijd op lokatie te zijn.

Gr

Bart

<center>-------------------</center>

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

even meechatten dan maar
      Als je dan toch een voorbeeld aanhaalt, praat dan net in raadselen, een 1-tweetje met AJB is leuk, maar niet echt begrijpelijk voor de mensen die er niet bijwaren in Wageningen lijkt mij.

Te laat komen kan gebeuren...
      Vaak gaat er dan in de voorbereiding wat mis.

Zo reed een collega van mij eens met de bakbus over een drempel die hoger was dan de bus kon hebben, gevolg 2 lekke banden...
      Dan ben je dus ietsje later op lokatie.
      Zelf al eens naar de verkeerde plaats gereisd, Krimpen ad ijsel ipv Krimpen ad lek...
      Foutje van het boekingbureau...
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• soundcheckfrits
        • Jan 2005
        • 455

hej kejdan voor reactie's ik ben echt gewoon benieuwd als het wel eens voorkomt en wat je dan doet (zie begin vraag)

Mijzelf is het gelukkig ook nog nooit voorgekomen.

edit door MOD: Let even op je taalgebruik, nu aangepast door mij, voortaan zelf doen!
        de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• T-Nuzz
          • Dec 2002
          • 274

Als ik er even een 1-drietje van mag maken: Wageningen was een ongelukkige samenloop van omstandigheden zullen we maar zeggen.

Waanzinning druk, geen parkeerplek (te voorzien lijkt me) en organisatie die vergeet een "vrije doortocht" te regelen met politie, beveiliging etc.

Dat laatste vooral en dat is toch iets waar je weer niks aan kunt doen. En dat is dan weer jammer.

Verder idd ook wel eens een lekke band gehad, maar we vertrekken liever een uur te vroeg dan te laat, dan heb je wat meer speling.

gr Tom
          Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• B-there
            • Oct 2002
            • 272

citaat:Als ik er even een 1-drietje van mag maken: Wageningen was een ongelukkige samenloop van omstandigheden zullen we maar zeggen.
            Ochja.. Het is allemaal goed gekomen, toch? Weinig tijd over voor een volledige show. Maar aan het publiek te zien vonden ze het geweldig.

Gr

Bart
            <center>-------------------</center>

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Ja, en die ene kerel daar in Wageningen, wat een mafkees...

Zoiets zou ik dus nooit doen. Gelukkig was dat in Waddinxveen wel anders! Hoewel men daar ook wel wat steekjes had laten vallen

Maar goed, het was gezellig, en niet alleen na afloop, haha!

Pff... ga ff chatten of zo! Of zet erbij waar je het over hebt!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Toen het PAverhuurbedrijf waar ik (voor?) werkte financieel in de tang zat heb ik eens mijn shell-zegels ingewiseld voor diesel, en vervolgens de kortste route vanuit twente naar maastricht genomen. Dat scheelde weer diesel , niet?
                Maar dat die route bijna 2 uur langer rijden was had ik ff niet ingeschat. Gevolg : krap op tijd, en geen eten meer.

Ook mijn latere bandje had een vaste roadie die vanuit twente naar studio aalsmeer incl reis en opbouwtijd 2 uur plande. 14 ton materiaal rijden en opbouwen....
                Steeds om 16.30 weg uit twente, en om 19.00 soundcheck klaar staan. regelmatig ruzie gehad, maar uiteindelijk de oplossing : hij stelde 16.30 voor, ik 12.00, en we reden dus om 14.00 uur weg. Nog krap aan, maar ja. Uiteindelijk heeft die man een hartkwaal opgelopen, en niemand weet hoe dat kan...

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Sja, ik hoor vaak -ook weer in een nieuw topic in de lounge- dat telaatkomen meestal een direct gevolg is van te laat weggaan. Ik werk vaak in Amsterdam terwijl ik zo'n 20 minuutjes ten westen van rotterdam woon. Ik vertrek standaard 2 uur van tevoren, terwijl het een uur rijden is. Als ik weet dat het echt rustig is: tussen 23:00 en 4:00 wil ik er wel een kwartiertje vanaf snoepen. Maar als ik midden in de spits moet rijden, doe ik er een kwartiertje bij. Het gebeurt me vaak dat ik erg vroeg op lokatie ben. Helaas gebeurt het zelfs met dit soort tijden ook nog dat ik te laat kom...

Waar ligt de grens mensen, hoe vroeg moet je vertrekken. AJB is nog nooit te laat op een klus geweest, ik vraag me -zonder zijn woord in twijfel te willen trekken- af hoe hij dat doet. Over deze rit heb ik weleens 3 1/2 uur gedaan. Natuurlijk is dat een extreem geval, maar het gebeurt wel en het gebeurt heus niet alleen mij!!
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• ljhutten
                    • Mar 2005
                    • 28

okjee.....te laat bij een klus...kan gebeuren, zorg gwoon dat je ruim van te voren weg gaat, en natuurlijk kan het iedereen een keer overkomen, door bv lekke band, enz enz,
                    -Laast optreden van FRAGEMENT.....gehad in een feestent de mensen liepen tegen 22:00 binnen ruim 400 man was al in de tent, zat de crew nog optebouwen, majah,,,,dat gebeurt.....
                    zelf met drive-inn. discotheek ook n0g nooit meegemaakt....zorg dat je een beetjuh tijd over hebt,

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

hoe ajb dat doet?

definitie van te laat is nogal subjectief he arvid

nee, zal wel een kwestie zijn van op tijd weggaan, en geef hem eens ongelijk ik ben liever altijd voor niets te vroeg dan 1 keer te laat!

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Weten waar je heen gaat, wat de problemen kunnen zijn, en altijd een marge aanhouden in je reisschema...

Niet ALLES is te voorzien, maar wel bijna alles... Als ik zeg dat ik 9 uur op een afspraak ben, dan zal ik er 8:45 zijn... Zonder uitzondering...

Houd niet van mensen die te laat komen, en zal zelf altijd vermijden die fout te maken. Je moet op elkaar kunnen vertrouwen, en de professionaliteit, en het respect tonen door op tijd te komen... Mensen die tot 5 uur 's nachts doorgaan en 7 uur vertrekken; het is jullie keuze, de klant heeft recht op zijn techneuten...

grtz AJB
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Tja, weten waar je heengaat, maar dan nog...

Laatst een klus in Duitsland, volgens de routeplanner iets minder dan 6 uur rijden. Daar nog een uurtje bij opgeteld voor tanken, pauzetje en file, dus 7 uur ervoor uitgetrokken. We werden daar om 14.00 uur verwacht, dus lekker in de spits door het Ruhrgebied, toch ff wat eten onderweg, want je weet nooit of er op catering is gerekend als je om 14 uur aankomt en helaas we waren 10 minuten te laat. Helaas zou volgens ons schema het maingrid hangen als we aan zouden komen, de praktijk was echter dat de plaatselijke lichtboer nog niet 1 van de 3 trailers had gelost, er dus nog geen rigger in het dak zat en dat we voor jan doedel op tijd waren gekomen. Het duurde nog 4 uur voor we wat konden doen helaas. Waar zat ook alweer dat topic met die ergernissen???
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Toch heb jij je dan netjes aan je afspraken gehouden... Als ik spreek over reisschema's voor cast en crew van meer dan 3 uren, noem ik bij de klant altijd een tussen "dan" en "dan" tijd af... Doorgaans met half uur tussen verschil. Zelf zorg ik op tijd te zijn, maar dan hebben "pechmensen" nog wat credits. Na 7 uur reistijd 10 minuten later is een prima score, en ik kan me niet voorstellen dat je opdrachtgever dan beledigd is
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ljmartijnw
                              • Apr 2004
                              • 133

Buiten de spits reken ik altijd een half uur extra, maar in de spits mag er zeker een uur bij zeker bij de grote steden. ik probeer wel zo veel mogelijk de spits te vermijden.

hmm zie alleen na het posten dat dit onderwerp al een half jaartje niet meer bekeken is. goed...
                              Down Under.

Comment

• Ahmed Al Dayri
                                • Oct 2005
                                • 354

Originally posted by ljmartijnw
                                hmm zie alleen na het posten dat dit onderwerp al een half jaartje niet meer bekeken is. goed...
                                Maakt niet uit, schijnt laatste tijd in de mode te zijn

Comment

Working...