Goeie keuze DJ set?????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djwillem
    • Aug 2004
    • 10

Goeie keuze DJ set?????

Ha mede-DJ's,
    Ik draai sinds een jaar op feestjes en partijen met een gehuurde DJ set. Ik wil nu zelf iets aanschaffen. Ik heb al via via te pakken gekregen:
    - JB systems premium pro mixer
    - Bittner basic 800 (2x 400W/4 ohm, 2 x 230W/8 ohm) versterker

Nu wil ik er Zeus boxen (3-weg, 300W RMS, 500 W max , 8 ohm) bijkopen (399 euro/stuk).
    Gaat er iets fout als ik dit doe? Ik ben maar beginnend en hoef dus geen superprofessionele (lees 'superdure') DJ set.

Garoete, DJ Willem
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

geen cdspelers?
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• djwillem
      • Aug 2004
      • 10

Heb inderdaad een pioneer CD speler erbij, maar ik gebruik ook de PC (mp3), ja ik weet dat dat qua kwaliteit geluid errrug is en dat een CD veel beter geluid geeft, maar het gebruikersgemak is vele malen beter.

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

gebruiksgemak van mp3 groter? dat kan alleen als je nog een externe controller hebt, want ik krijg het niet voor elkaar om te mixen met mp3 hoor!
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• - -Niels- -
          • Aug 2003
          • 253

citaat:Nu wil ik er Zeus boxen (3-weg, 300W RMS, 500 W max , 8 ohm) bijkopen (399 euro/stuk).
          Sorry hoor, maar voor dat geld is er wel wat beters te krijgen... denk aan:

2x Behringer EUROLIVE B1220
          +
          2x Behringer EUROLIVE B1800X

Ben je voor +- 80 euro meer, klaar, en heb je denk ik toch wel iets vele male beters. Wat denken de andere forummers dr over?

Gegroet, Niels

Comment

• djwillem
            • Aug 2004
            • 10

Met mp3 (lees 'winamp') kun je makkelijk zoeken in je titels. Je kunt titels queuen (dus je kunt eens effe weglopen van je disco) en crossfaden. Allemaal via de PC. In 2 seconden heb ik in mijn database van 20.000 titels een nummer opgezocht. Doe dat maar eens met een bak vol CD's.

Comment

• djwillem
              • Aug 2004
              • 10

Ha Niels,

Ik was nog 1 dingetje vergeten: de gehele set moet het liefst ook nog in mijn auto kunnen (stationcar). Die Zeuz boxen waren maar 800x500x420mm dus lekker compact.

Comment

• djbirdie
                • Oct 2002
                • 509

oke, zo lang je niet mixt is het wel ideaal met titels zoeken enzo. maar zodra je wil gaan mixen is het ombegonnen werk.
                grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• djwillem
                  • Aug 2004
                  • 10

Nog even terugkomen op die Behringers: ik zag in de specs dat de B1220 200W RMS vermogen hebben, gaat dat dan wel goed met mijn 2 x 230 W / 8 ohm versterker?
                  Of moet ik dan perse de B1800X erbij kopen waardoor het vermogen weer opgesplits wordt? (of werkt dat zo niet).

Comment

• Rademakers
                    • Jul 2003
                    • 1281

citaatof werkt dat zo niet)
                    Het werkt in ieder geval anders als je denkt.

Zeus staat niet bepaald bekend om de hoge gevoeligheid van hun luidsprekers, dus veel vermogen erin, weinig geluid eruit.
                    De Behringers passen overigens prima bij jouw versterker.
                    Voor 400 euro per luidspreker heb je echter keus genoeg, dus beslis niet te snel.

Voor hoeveel personen is je geluidsset bedoeld?

Mvg Johan

Comment

• djwillem
                      • Aug 2004
                      • 10

Ik draai op feesten tot maximaal 120 man. Geen house, maar rock en disco muziek.

Comment

• LuPuS
                        • Dec 2002
                        • 457

De behringer set dat ze je aanbevelen hierboven is dan alvast geen slechte keuze voor jou budget!
                        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• DJEM
                          • Jul 2004
                          • 254

Zeuz staat dat niet in het grote boek van skytronic? Fff kijken heb hem laatst meegenomen.. om te bladerren... Ja het staat erin ja![:0]

Verders niet mixen met mp3? Hoe bedoel je dat, zoals house muziek? Dat kun je alleen met platen! cd spelers met scratch functie ed hoor ik in algemeen weinig denderents van, ben zelf geen house dj... maar ken wel mensen. Verders gewoon zorgen dat je 2 kanalen uit hebt op je pc en deze dan op 2 faders aansluiten net als cd spelers..

Wat lijstje maken en weglopen betreft... lekker prof! Net zoals winamp trouwens... Doorspelen kan ook met cd's hoor.. Nadeel, het word tussen de nummers wat stiller of je nu mp3 of cd gebruikt.. Nee ga dan thuis wat bekende altijd goed nummers aan elkaar zetten en dit opslaan als een grote track... dat doe ik ook. Handig als er grote nood is.

[off] Wat een bagger remix word er geladen op je site als dit je manier van draaien is mag je wel achter je oren gaan krabben of je uberhaubt wel aan een drive-in moet beginnen[}][/off]
                          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

citaat:Geplaatst door DJEM

Verders niet mixen met mp3? Hoe bedoel je dat, zoals house muziek? Dat kun je alleen met platen! cd spelers met scratch functie ed hoor ik in algemeen weinig denderents van, ben zelf geen house dj... maar ken wel mensen. Verders gewoon zorgen dat je 2 kanalen uit hebt op je pc en deze dan op 2 faders aansluiten net als cd spelers..
                            Ik ken mensen die house draaien van cds... boeit echt niet welk medium je gebruikt... je hebt die scratch nieteens nodig ffs
                            Enige nadeel is dat in het 'house' genre de meeste (nieuwe) muziek op vinyl uitkomt.
                            (is ook wel zat over te vinden overal)

Voor 400 euro/speaker heb je ook bv HK Audio Premium serie materiaal... ook best goed voor het geld.
                            Vitality Show

Comment

• djwillem
                              • Aug 2004
                              • 10

Terug naar mijn probleem.
                              Ik heb: Bittner basic 800 (2x 400W/4 ohm, 2 x 230W/8 ohm) versterker
                              Ik wil: bijpassende boxen:
                              - zo klein mogelijk zijn
                              - max budget: 2 x 400 euro
                              Jullie raden aan:
                              - 2x Behringer EUROLIVE B1220 en 2x Behringer EUROLIVE B1800X of
                              - iets van HK Audio Premium
                              - of nog verder rond te kijken
                              Aangezien de ruimte in mijn auto beperkt is, kies ik in 1e instantie voor 2 boxen ipv 4 (dus effe nog geen subwoofers). Dan kom ik uit op de Behringer EUROLIVE B1520 omdat die volgens specs (zie onder) net iets beter zonder een subwoofer kan.
                              Ben ik dus klaar voor 2 x 300 euro. (subwoofers kan later nog wel een keer).

!!!!!!!!!!Bedankt voor alle input!!!!!!!!

"The BEHRINGER EUROLIVE B1520 is a high-performance speaker system equipped with the same great features as the B1220 but with a 15" woofer. The result is better performance in the low frequency range, eliminating the need for additional subwoofers in many applications. For large PA setups the B1520 may be used in bi-amping mode adding a B1800X subwoofer for low-frequency transmission. You get a PA system that grows with your needs without making any compromises"

Comment

Working...