DAP Palladium Vintage P-2000 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martinb1987
    • Aug 2004
    • 19

DAP Palladium Vintage P-2000 versterker

Hey Hey mensjes,

Na een tijdje gedraaid te hebben met een pioneer huis-tuin en -keuken versterker wil ik dan toch aan het serieuze werk beginnen.

Ik heb zo'n beetje rondgesnuffeld hier-en-daar en heb genoeg gelezen dat je beter voor kwaliteit kan gaan dan voor kwantiteit. Ik snap het idee natuurlijk, maar waarom zou de DAP Palladium Vintage P-2000 versterker niet goed zijn? In de shop heb ik em gezien voor 375 euro. Ik ben best bereid een iets duurdere, kwalitatief betere versterker aan te schaffen, maar kunnen jullie me misschien wat merken en specs geven?

Ook heb ik in de catalogus de nieuwe Dap Vision 3500 gezien. Ik weet alleen niet hoeveel die kost maar het leek mij wel een aardig ding.

Nogmaals ik ben een pro beginner en zal wel super irri zijn:P.......
    De keiharde pro beginner! || DJ @ Seaport fm, de meest flitstende zender van Velsen en omstreken. [:D]|
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

wat vind je van de JB versterkers ?? bv de c series de zwaarste ( 2*800W ) kost rond de 375 euries. en de nieuwe serie ( PS ) kost 525 ofzo voor 2*1000W goede prijs en toch goede prestatie's

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

mephisto: heb je de vraag wel gelezen, zo ja: waar blijft je antwoord op de vraag (vragen)

handig om te weten bij aanschaf van een passende verster:
      wat is het rms vermogen van je speakers?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

DAP of JB isa voor mij dezelfde meuk maar heb geen goede ervaringen met DAP op zich geen verkeerde versterker maar je moet geen maximaal vermogen trekken met die dingen is mijn ervaring heb een palledium Weet ff niet welk type maar die heb ik doorgemeten omdat er elke week bij betreffend persoon de basspeaker ( 18LW1400 van 18Sound ) stuk werd gedraaid ?????? dit kwam door een te hoge spanning op hoog volume en met hoge spanning bedoel ik pieken ( onder de clip van 130V en in de clip van 240V ) en continu spanning 80 / 90V op normaal gebruik !!! Versterker is 3X omgeruild bij leverancier en 3X hetzelfde probleem !!! Nu draait er zo'n JB amp en die blijft op hoog volume stabiel ( spanning tussen de 45 en 65V bij noirmaal gebruik en in clip 70V !!! )em het belangrijkste Speaker blijft HEEL ! Terwijl de leverencier had gezegd ( weet niet wie ) Dat de 18LW1400 een low budget speaker is !!!!! Dat vindt ik een LOW budget merk goed willen praten tegen een PRO merk. Maar goed kwa prijs kwaliteit verhouding is met mijn ervaring JB stabieler en dezelfde prestaties Het is niet verkeerd Qua budget maar houdt wel rekening met piekspanningen ( ook met JB hoor ) Een pro versterker kost een heel mstuk duurder maar is wel tegen piekspanningen beter beveiligd. Tegenwoordig zijn er geen slechte versterkers op de markt

Comment

• DJEM
          • Jul 2004
          • 254

Nieuw is leuk. En zekers positief! Blijft er namelijk genoeg tweedehands over. Ik las dat je de topics aardig hebt doorgespit dus je weet nu van een groot aantal merken en evt typers hoe ze zijn...

Deze zijn er ook tweedehands via, in vele topics besproken wegen te vinden.

Tis maar een sugestie, ik heb altijd het idee met bepaalde dingen: Waarom nieuw als er ook tweedehands voor dat zelfde geld ook iets goeds is.
          Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

citaat:Geplaatst door mephisto

DAP of JB isa voor mij dezelfde meuk maar heb geen goede ervaringen met DAP op zich geen verkeerde versterker maar je moet geen maximaal vermogen trekken met die dingen is mijn ervaring heb een palledium Weet ff niet welk type maar die heb ik doorgemeten omdat er elke week bij betreffend persoon de basspeaker ( 18LW1400 van 18Sound ) stuk werd gedraaid ?????? dit kwam door een te hoge spanning op hoog volume en met hoge spanning bedoel ik pieken ( onder de clip van 130V en in de clip van 240V ) en continu spanning 80 / 90V op normaal gebruik !!! Versterker is 3X omgeruild bij leverancier en 3X hetzelfde probleem !!! Nu draait er zo'n JB amp en die blijft op hoog volume stabiel ( spanning tussen de 45 en 65V bij noirmaal gebruik en in clip 70V !!! )em het belangrijkste Speaker blijft HEEL ! Terwijl de leverencier had gezegd ( weet niet wie ) Dat de 18LW1400 een low budget speaker is !!!!! Dat vindt ik een LOW budget merk goed willen praten tegen een PRO merk. Maar goed kwa prijs kwaliteit verhouding is met mijn ervaring JB stabieler en dezelfde prestaties Het is niet verkeerd Qua budget maar houdt wel rekening met piekspanningen ( ook met JB hoor ) Een pro versterker kost een heel mstuk duurder maar is wel tegen piekspanningen beter beveiligd. Tegenwoordig zijn er geen slechte versterkers op de markt
            Ik wil je verhaal de grond niet inboren, maar hebben ze je nooit verteld dat een versterker SPANNING moet leveren om daarmee vermogen te leveren. Een hogere spanning zorgt (bij gelijk blijvende impedantie, of weerstand voor leken) voor meer vermogen.
            De spanning die je meet zegt weinig over het goed functioneren van een versterker, dan zul je toch met een scoop aan de gang moeten.
            Naar mijn idee heb je de zooi gewoon gemold door langdurig clippen. (En dat meet je niet met een voltmeter)

Voor de TS: Je kunt ook eens kijken naar de Behringer versterkers, zijn ook wel budget versterkers, maar ze presteren zeer goed voor het geld. Ik schat deze bakken zelf hoger in dan de DAP/JB versterkers.
            U x I = Boem.

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Die dap palladium ampjes zijn goede versterkers voor het geld. Kom die p2000 geregeld tegen bij mensen en die zijn er bijna altijd tevreden over. Maar je kan ook voor een behringer kijken die zijn kwalitatief iets beter.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

behringers zijn kwalitatief gezien helemaal niet beter
                Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

en nu nog de onderbouwing speakerfreak... en tnt...

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

alle als we dan toch bezig zijn met merken op te noemen...

Waarom geen versterkers van american dj?

heb er zelf van gehad en dit zijn voor het geld werkelijk beesten van versterkers. Zware voeding erin garandeert veel vermogen en stabiliteit bij 2 ohm... wanneer dit gevraagt zou worden.

ok ze vallen misschien net buiten je budget, maar spaar even door en ja gaat er geen spijt van krijgen.

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• goldsound
                      • Jan 2003
                      • 429

citaat:Geplaatst door Martinb1987

Ook heb ik in de catalogus de nieuwe Dap Vision 3500 gezien. Ik weet alleen niet hoeveel die kost maar het leek mij wel een aardig ding.
                      http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5227

citaat:Geplaatst door speakerfreak

behringers zijn kwalitatief gezien helemaal niet beter
                      Voorbeeld:
                      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• dj-q-fight
                        • Aug 2004
                        • 11

Hallo,
                        Welke versterker kan ik heb best kopen bij 2 Gemini GT-1202 & 2 DAP MC-15... Max. Bedrag €230,-

Alvast Bedankt..
                        Leon[]

Comment

• Martinb1987
                          • Aug 2004
                          • 19

Okey, de keuze van de versterker laten we heel ff achterwegen. We gaan eerst ff verder. Ik wil der namelijk ook wel ff leuke speakers bij. Heb een beetje rondgesnuffeld door wat boekjes en wat sites. Heb bijvoorbeeld een boekje met Zeuz speakers gelezen. Deze speakers zijn niet super duur en hebben toch een aardig vermogen. (bv.: 399 euro voor 300rms en 500 max) bij 8 Ohm, frequentiebereik van 45-20000kHz) Toch heb ik vernomen dat deze speakers niet heel geweldig zijn.
                          Toen zocht ik verder en belandde bij Gemini speakers (heb ze ook zien hangen in een discotheek in Spanje, klonk daar wel leuk:P, kan ook aan me toestand liggen) Hier in de shop vond ik de Gemini GX-400 speakers (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12743), met 300W RMS en max 1000W, voor 265 euro. Maar een frequentiebereik van 30-22kHz, das toch wel een verschil met de Zeuz speakers.

Dan gaan we weer ff terug naar de versterker. Wanneer ik de DAP P-2000 ( http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=3612 )zou nemen, welke speakers passen daar dan bij? Welke speakers raden jullie me aan? Iets uit dit rijtje of een ander merk/type?

Zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik slechts een beginner en wil een beetje wat leuke spulletjes bij elkaar krijgen. Het is eigenlijk allemaal een grote investering in de toekomst. (het moet uiteindelijk wel een beetje geld op gaan leveren) Dus heb ik liever dat ik het in 1x goed doe...

Kom maaarrrrr met de ideeen etc...!!
                          De keiharde pro beginner! || DJ @ Seaport fm, de meest flitstende zender van Velsen en omstreken. [:D]|

Comment

• DJEM
                            • Jul 2004
                            • 254

Kijk ik kan ooit wat gemist hebben. Maar een box is een box en een versterker is een versterker lijkt mij. Nu vraag jij welke boxen bij een verster passen. Antwoord vrij simpel allemaal.

Kijk er word links en rechts als vuistregel aangegeven dat de versterker 1,5 zo zwaar mag zijn als de boxen. Verders is het begrijpelijk dat je geen minder kwalitatieve boxen aansluit op een PRO PA versterker en wederzijds.

Er zijn links en rechts al aardig wat post geweest waar mensen zeiden ik heb zoveel eurie wat kan ik aan geluid kopen? Ik weet niet of je al gezocht hebt...
                            Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Martinb1987
                              • Aug 2004
                              • 19

FF over dat 1.5x zow zwaar, geldt dat voor het RMS vermogen van zowel de box als de versterker?

Kan je iets meer over die regel(s) toelichten, ik heb altijd gedacht dat je boxen 2x zwaarder mogen zijn dan dat wat je versterker aan vermogen heeft. Dus heb je een versterker van 80W max, kan je er 160W boxen opzetten.
                              Of snap ik er nou helemaal niks van?:P

En maakt het erg veel uit wat voor box je neemt bij een bepaalde muziekstijl? Dat heb ik ergens gelezen, ff vluchtig.

Comment

Working...