DAP Palladium Vintage P-2000 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

citaat:Geplaatst door Martinb1987

FF over dat 1.5x zow zwaar, geldt dat voor het RMS vermogen van zowel de box als de versterker?

Kan je iets meer over die regel(s) toelichten, ik heb altijd gedacht dat je boxen 2x zwaarder mogen zijn dan dat wat je versterker aan vermogen heeft. Dus heb je een versterker van 80W max, kan je er 160W boxen opzetten.
    Of snap ik er nou helemaal niks van?:P
    Nee dit klopt niet. Als je speakers hebt van bv 200 watt rms. Kun je er het beste een versterker van rond de 300 watt rms op zetten.
    Ik neem zelf altijd iets zwaarder.

Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

citaat:Geplaatst door ronny

alle als we dan toch bezig zijn met merken op te noemen...

Waarom geen versterkers van american dj?

heb er zelf van gehad en dit zijn voor het geld werkelijk beesten van versterkers. Zware voeding erin garandeert veel vermogen en stabiliteit bij 2 ohm... wanneer dit gevraagt zou worden.

ok ze vallen misschien net buiten je budget, maar spaar even door en ja gaat er geen spijt van krijgen.

mvg
      ronny
      Dat is een goeie.
      Dat zijn echt hele mooie versterkers.

En over die p2000 dat zijn goede bakjes van binnen ziet het er allemaal goed uit. Ik heb zelf de p2000 alleen open gezien en er niet mee gewerkt maar wel met de p900 en p1200. Het principe is hetzelfde.
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Martinb1987
        • Aug 2004
        • 19

Ben ik weer met een ander vraagje. Ik denk toch dat ik voor een iets duurder merk ga, aangezien ik dan wel ffies voort kan met het oog op de toekomst.

Ik heb een nieuw dingetje gespott, namelijk de American Audio V-2000plus. Alleen de gegevens hierover vond ik wat onduidelijk:

FF een quote van 'een site' (zal geen reclame maken):

• Output Power: 650W RMS per channel @ 2 ohms, 1 kHz 1% THD; 450W RMS per channel @ 4 ohms, 1 kHz 1% THD; 280W RMS per channel @ 8 ohms, 1 kHz 1% THD (Bridged Mode, mono); 1290W RMS per channel @ 4 ohms, 1 kHz 1% THD; 900W RMS per channel @ 8 ohms, 1 kHz 1% THD

Maarrrr, de grote vraag is nu, wat betekent Bridged Mode, mono? Want daar is het vermogen bijna 3x zo hoog.

PS. Is dit ding wat?:P
        De keiharde pro beginner! || DJ @ Seaport fm, de meest flitstende zender van Velsen en omstreken. [:D]|

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Heb bijvoorbeeld een boekje met Zeuz speakers gelezen. Deze speakers zijn niet super duur en hebben toch een aardig vermogen. (bv.: 399 euro voor 300rms en 500 max) bij 8 Ohm, frequentiebereik van 45-20000kHz) Toch heb ik vernomen dat deze speakers niet heel geweldig zijn.
          Toen zocht ik verder en belandde bij Gemini speakers (heb ze ook zien hangen in een discotheek in Spanje, klonk daar wel leuk:P, kan ook aan me toestand liggen) Hier in de shop vond ik de Gemini GX-400 speakers (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12743), met 300W RMS en max 1000W, voor 265 euro. Maar een frequentiebereik van 30-22kHz, das toch wel een verschil met de Zeuz speakers
          De grote overeenkomst tussen deze speakers is dat de specs gelogen zijn. Het is moeilijk te zeggen welke fabrikant "meer liegt".

Verder zou het handig zijn als je je even inleest, over bruggen is genoeg geschreven.

Mvg Johan

Comment

• Martinb1987
            • Aug 2004
            • 19

Ik heb zow is gesearched, maar dan vind ik dingen die me echt nog vreemd zijn...

FF een korte toelichting, aub
            De keiharde pro beginner! || DJ @ Seaport fm, de meest flitstende zender van Velsen en omstreken. [:D]|

Comment

• xsystems
              • Jun 2004
              • 72

citaat:Geplaatst door Martinb1987
              Maarrrr, de grote vraag is nu, wat betekent Bridged Mode, mono? Want daar is het vermogen bijna 3x zo hoog.

PS. Is dit ding wat?:P
              bij bridge mode worden de 2 kanalen samengevoegd, je kan hier dus (afhankelijk van het aantal ohm's maar 1/2 speakers (8/4 ohm, uitgaande van 8 ohm speakers) aanhangen.
              ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

Comment

Working...