Nieuwe geluidsset voor 200 man, tips?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leon nr. 2
    • May 2004
    • 7

Nieuwe geluidsset voor 200 man, tips?

Wij (2 oud club-dj's) willen een set samenstellen om op feestjes tot 200 man, 150m2 binnen te kunnen draaien. We draaien groovy tot tech-house. (Het begint weer te kriebelen![] en we worden steeds gevraagd voor feestjes, dus...)
    Mixer, draaitafels en cd spelers weten we wel, maar we hebben moeite om een goeie geluidsset samen te stellen cq te vinden. Graag willen we een goeie gebruikte set kopen, budget c.a. 3 tot max 4000 euro, met 4 (evt 2) subs, 2 tops, processor en versterkers. Kunnen / willen jullie ons een beetje op weg helpen?

Kunnen we met dit budget een beetje (geluids)kwaliteit halen?
    Aan welke merken/modellen moet je dan denken?
    Waar kan je het best zoeken naar een aanbieding?
    Waar moeten we op letten als we een set beoordelen?
    Weten jullie toevallig een leuke set?

Alvast bedankt!
    Leon. (niet de Leon die al wat langer op dit forum rondloopt!)
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Ik heb nu al redelijk veel goede verhalen en geruchten gehoord over de LEM Hercules set. ruim binnen je budget (2000-2500 euro) en het schijnt heel goed te klinken. Prima geschikt voor bands en disco. Anders eens kijken naar een HK actor set maar dan alleen twee bassen en twee toppen dat ligt ook nog net in je budget. allebei de suggesties zijn aktieve setjes dus erg gemakkelijk te vervoeren en te bedienen. Passieve set tip lijtk me dan wel de Electro voice gladiator set emt een electro voice Q-66 vetrsterker ook heel leuk voor zijn geld.

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Promann setje:
      top: 2*pa230 (Full range passive 2 way speaker 1000 W RMS, 100 dB, 4 ohms)
      ( http://www.hortus-audio.com/data_us/...ntes/PA230.htm )
      Bass: 2*pacb18 (Bass Cabinet 500 W RMS, 100 dB, 8 ohms)
      ( http://www.hortus-audio.com/data_us/...tes/PACB18.htm )

Versterker Inter-M CM20.5 ( http://128.134.140.230/en/product/cm...5_155_205.html )

Deze set staat bij mijn boer te koop nieuw 3450 €...

Goeie set, en hij BLAAST!

Ze zetten er wel een zwakke versterker onder om de prijs gunstig te maken, eigenlijk zou je die CM20.5 enkel op tops mogen gebruiken en dan nog es een CM15.5 op de bass...

Maar ik denk wel dat je het kunt halen met alleen maar de tops in vermogen voor 200 mensen...
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Peter Vanhove
        • Jun 2002
        • 347

B-52 matrix-1000 setje http://www.b52pro.com/models/Matrix1000.html
        één zo'n setje is goed voor 150 man, 2 sets goed voor 400 man.
        Kost je zo'n 3200 euro netto btw in voor 2 sets en klinkt stukken beter dan elke kloon inclusief de HK variant.
        Als je een referentie wil van een gebruiker die ook 2 zo'n sets gebruikt, mail mij en ik breng u in contact.

Groeten,
        Peter
        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

Is de devestator dan niet iets als je naar B52 gaat kijken?

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

B-52 matrix-1000 setje http://www.b52pro.com/models/Matrix1000.html
            Groeten,
            Peter
            Inderdaad, ik heb het gehoord [^]
            Het leuke is ook dat je met 2 sets : 4 topjes hebt, kan je nog lekker spreiden en dat is mooi meegenomen
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
              • Nov 2002
              • 643

Als we met bedragen boven de 3000 euro gaan smijten lijkt me een zeer goed idee om de Actor set van HK in overweging te nemen bestaande uit twee subs en twee tops.

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

citaat:Geplaatst door LuPuS

Promann setje:
                top: 2*pa230 (Full range passive 2 way speaker 1000 W RMS, 100 dB, 4 ohms)
                ( http://www.hortus-audio.com/data_us/...ntes/PA230.htm )
                Bass: 2*pacb18 (Bass Cabinet 500 W RMS, 100 dB, 8 ohms)
                ( http://www.hortus-audio.com/data_us/...tes/PACB18.htm )

Versterker Inter-M CM20.5 ( http://128.134.140.230/en/product/cm...5_155_205.html )

Deze set staat bij mijn boer te koop nieuw 3450 €...

Goeie set, en hij BLAAST!

Ze zetten er wel een zwakke versterker onder om de prijs gunstig te maken, eigenlijk zou je die CM20.5 enkel op tops mogen gebruiken en dan nog es een CM15.5 op de bass...

Maar ik denk wel dat je het kunt halen met alleen maar de tops in vermogen voor 200 mensen...
                Een EV eliminator set of gladiator set kost minder en veegt de vloer aan met dat promann setje.

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Heb je al die promann set gehoord? Ik heb alvast al een eliminator gehoord, en kan zeggen dat die eliminator alvast niet zo goed klonk als die promann (en nu praat ik alleen over die fullrange PA230

Comment

• Michael
                    • Nov 2002
                    • 643

Ja ik ken proman en proman is nog steeds een budget aftreksel netzo als NSX. Pas professioneel wordt het in de Granit serie. En dat een eliminator niet beter is dan die proman topjes dan heb je toch niet goed geluisterd of die verkoper heeft feedback praktijken uitgevoerd.

Comment

• LuPuS
                      • Dec 2002
                      • 457

Wel als je promann kent weet je dat promann met twee n's geschreven wordt. Wat je zegt is wel goed, Nsx is het budget merk van Hortus Audio, Promann zou ik niet budget meer durven noemen, maar het wordt toch echt professioneel met Granit. Dan heb je ook nog Contract van Hortus...

Ik kon de Eliminator serie kopen, of de oude promann speakers elk voor ongeveer hetzelfde geld. Beide heb ik horen spelen, en die Promann heeft een veel vollere bass vondt ik, en de top klonk ook beter met zijn drieweg systeem. Dit systeem dat ik heb maakt gebruik van emminence speakers. ( http://users.telenet.be/lupus/djstuff/promann.jpg )

Daarom heb ik voor promann gekozen! De PA230 heb ik ook al gehoord en vond dit ook heel lekker klinken. Heb hem nog niet gehoord samen met de bassspeaker maar weet alvast enkele mensen die ze zo verhuren.

Comment

• Peter Vanhove
                        • Jun 2002
                        • 347

citaat:Als we met bedragen boven de 3000 euro gaan smijten lijkt me een zeer goed idee om de Actor set van HK in overweging te nemen bestaande uit twee subs en twee tops.
                        Volgens de prijslijst van HK kost een Actor setje nog steeds 7134 euro in Nederland en 7253 in Belgie, das dus net wel ietsjes meer dan 3000 euro hé.
                        citaat: Is de devestator dan niet iets als je naar B52 gaat kijken?
                        Het is devastator (http://www.b52pro.com/models/Devastator.html) en is ook perfect te gebruiken voor kleinere toepassingen, heeft ook eminence conusluidsprekers en Selenium titaniumdrivers geen chinese troep dus. Er loopt momenteel een introductiepromotie voor deze set 2 subs, 2 tops, 2 tussenpaaltjes + QSC RMX 1850HD (2x600w op 4 ohm) voor 2499 euro btw inbegrepen.
                        Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                        Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

lupus nou gaan we toech niet ons gelijk in mierenneuken zoeken ok? Goed als jij blij bent met promann so be it. Nou wil ik wel zeggen dat de verschillen tussen de eliminator en de Promann puur in de smaak te vinden zijn dan nog. Wat verhuurt beter? Wat zou je liever kiezen? + Vergeet niet de service. Want daar is Hortus nog nooit goed in geweest.

Peter je smijt hier met adviesprijzen van een vier sub / twee top set ik sprak over een dubbel sub / twee top set dus min twee subs BOVEN de 3000 euro en aangezien men hier met verkooprijzen smijt in plaats van adviesprijzen lijkt het mij toch even fair om dan de gangbare adviesprijs in de ring te gooien welke rond de 3600-4000 euro voor twee subs en twee tops ligt.

Comment

• LuPuS
                            • Dec 2002
                            • 457

Klopt, we gaan niet gaan mierenneuken, Ik weet ook wel dat je een eliminator makkelijker kunt verkopen enzow, maar ik vond de promann beter klinken, natuurlijk heeft elk zijn eigen mening hierin.

We kunnen elk onze voorstellen doen aan Leon de 2de, hij kan dan kopen wat hij best vindt, wat hij liefst hoorde...

Comment

• leon nr. 2
                              • May 2004
                              • 7

Iedereen alvast erg bedankt voor de tips! [8D]

OK, het lijkt dat het budget voldoende is. Zelfs voor nieuwe sets! We dachten zelf aan een gebruikte set, zodat we voor een zelfde budget een beter geluid zouden kunnen krijgen. Klopt zo'n redenering of raden jullie toch nieuw aan? (is er voldoende aanbod gebruikt?)

Dankzij jullie replies en andere postings op dit forum denken we aan de volgende spec's:
                              - actief (we zijn niet zulke geluidsprofi's, dit lijkt ons veilig en makkelijk)
                              - met processor (limiter en eq etc) Zou iha beter moeten klinken (we willen gewoon een goed geluid)
                              - minimaal 2x1200W totaal (bij 100 db gevoeligheid) We willen wel een beetje kunnen knallen.

Michael: denk je dat die LEM niet wat weinig vermogen heeft? Is het ontbreken van een limiter en EQ ook niet een nadeel? Die HK Actor set ziet er erg goed uit! Volgens mij wel goeie spec's (gevoeligheid 104/106 dB), ik las ook verder op in het forum wel goeie dingen erover.
                              Die EV Eliminiator ziet er ook stevig uit, volgens mij ook wel kwaliteitsspul, maar die zijn niet actief begrijp ik.

LuPuS: inderdaad wat weinig vermogen die versterker, wel stevige luidsprekers zeg! Maar dus minder vermogen en lagere gevoeligheid dan die HK. Geluidskwaliteit kan ik zo niet inschatten. Voor alle duidelijkheid; vergelijk je alleen de fullrange tops van de EV Eliminator met die Promann tops?

Peter: 4 topjes en 2 subs! Terwijl ik dacht aan 4 subs en 2 topjes.. Krijg je zo niet wat veel mid en hoog in het geluid? Ook geen multiband limiter, eq e.d., dus als het geluid niet bevalt kun je ook weinig meer.. Maar goed, jij vind em dus goed klinken, beter dan die HK? En wat bedoel je met kloon? Welk(e) merk(en) zetten dan de standaard en wie bouwen er na?

Nogmaals, top (niet sub) dat jullie zo meedenken!

Comment

Working...