Nieuwe geluidsset voor 200 man, tips?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Welke merken zetten de standaar: Meyersound, Kling & Freitag, EV/Dynacord, Mackie/RCF, JBL en nog een hoop andere. Beter gezegd de gevestigde orde en die zijn niet voor niets de gevestigde orde geworden. Kopieerders vind je voornamelijk in de budget merken maar die komen in dit topic nog niet eens ter sprake.

Die LEM set was een voorbeeld bij minder budget maar als jij geld hebt voor actor tja dan is keus snel gemaakt. Vergeet wel niet er is een verscil tussen specs van een serieuze fabrikant en specs van een budget fabrikant. De een z'n marketing afdeling heeft nog nooit gehoord van testen en meten en doet meestal de specs opmaken terwijl ze 24 op 24 stoned zijn. LEM is een behoorlijk betrouwbaar merk als het op aktieve sets aankomt. Kijk anders ook eens naar de LEM tourmaster en LEM poseidon geluidssets, ook niet te duur en toch goed en betrouwbaar. Zowel LEM als HK als nog wel wat andere merken zit bij de aktieve sets alles er al in. EQ, limiters, amps, preocessing, enz.... Meestal zijn dat dan ook echte plug and play sets welke in een zeer korte tijd snel en gemakkelijk opp te bouwen zijn alleen als je buiten bent en het regent dan weet je weer waarom aktief niet zo aangenaam is + bij passief kun je de versterkers wat zwaarder nemen en zo meer headroom creeeren wat een aktieve set vaak mist. Wil je een aktieve set die zowat alles kan als een passieve moet je kijken anar of Dynacord Madras of LEM tourmaster maar dan praten we wel over bedragen boven de 10000 euro

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Een stack-setje dat maximaal 500 man aankan (totaal vermogen is 3200Watt/RMS wat neerkomt op 1600Watt/RMS per kant). Als je tot 300 man wil doen dan kun je 2 subs en 1 sub versterker "thuis" laten en heb je een totaal vermogen van 2000Watt/RMS wat neerkomt op 1000Watt/RMS per kant). Zo zit je binnen je budget en je kan heel wat mensen versterken, zelfs meer dan de 200 man die eerst de bedoeling was. Nu is Behringer niet het beste wat je kunt krijgen, maar tis nu ook niet een totaal onaardig merk.

4x Subs:
      - Behringer Eurolive B1800X - 400Watt/RMS/8Ù
      - € 273,00 x 4 = € 1092,00
      2x Tops:
      - Behringer Eurolive B1520 - 200Watt/RMS/8Ù
      - € 249,00 x 2 = € 498,00
      2x Amp voor subs:
      - Behringer Europower EP2500 - 450Watt/RMS/8Ù per kanaal
      - € 475,00 x 2 = € 950,00
      1x Amp voor tops:
      - Behringer Europower EP1500 - 260Watt/RMS/8Ù per kanaal
      - € 380,00 x 1 = € 380,00
      1x Crossover voor verdeling subs/tops:
      - Behringer Super-X Pro CX3400 - 1x stereo in/3x stereo out
      - € 165,00 x 1 = € 165,00

Totaal: € 3784,00

@Vasco: komt je bekend voor?

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

citaat:Geplaatst door leon nr. 2
        LuPuS: inderdaad wat weinig vermogen die versterker, wel stevige luidsprekers zeg! Maar dus minder vermogen en lagere gevoeligheid dan die HK. Geluidskwaliteit kan ik zo niet inschatten. Voor alle duidelijkheid; vergelijk je alleen de fullrange tops van de EV Eliminator met die Promann tops?
        Alleen vergeleken met de tops...
        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

Jurjen, ik ben zowat de grootste fan van behringer maar dit merk is nog niet eens het overwegen waard als we kijken naar de wensen en het budget wat echt wel groot genoeg is om te kijken naar de betere merken.

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Een stack-setje dat maximaal 500 man aankan (totaal vermogen is 3200Watt/RMS wat neerkomt op 1600Watt/RMS per kant). Als je tot 300 man wil doen dan kun je 2 subs en 1 sub versterker "thuis" laten en heb je een totaal vermogen van 2000Watt/RMS wat neerkomt op 1000Watt/RMS per kant). Zo zit je binnen je budget en je kan heel wat mensen versterken, zelfs meer dan de 200 man die eerst de bedoeling was. Nu is Behringer niet het beste wat je kunt krijgen, maar tis nu ook niet een totaal onaardig merk.

4x Subs:
            - Behringer Eurolive B1800X - 400Watt/RMS/8Ù
            - € 273,00 x 4 = € 1092,00
            2x Tops:
            - Behringer Eurolive B1520 - 200Watt/RMS/8Ù
            - € 249,00 x 2 = € 498,00
            2x Amp voor subs:
            - Behringer Europower EP2500 - 450Watt/RMS/8Ù per kanaal
            - € 475,00 x 2 = € 950,00
            1x Amp voor tops:
            - Behringer Europower EP1500 - 260Watt/RMS/8Ù per kanaal
            - € 380,00 x 1 = € 380,00
            1x Crossover voor verdeling subs/tops:
            - Behringer Super-X Pro CX3400 - 1x stereo in/3x stereo out
            - € 165,00 x 1 = € 165,00

Totaal: € 3784,00

@Vasco: komt je bekend voor?
            Jurjen je bedoelt het goed maar twee bebringer tops zijn never nooit genoeg voor 500 man en twee subs en twee tops al helemaal niet voor driehonderd man. Met vier subs zonder crossover en twee tops haal je met pijn en moeite de 250 personen zalen en met vier tops kun je dit stretchen naar een 300-350 man voorzien van acceptabel geluid.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

moah, michael, ik zou het er maar eens mee proberen.

heb zelf een klant ooit een enkele 18 met een 12-2 erop per kant van behringer verkocht, met een enkele 4500 erachter( half L, half R) , en ik moest de input 6 dB naar beneden drukken om het totaal volume in de hand te houden.

de truuk zit m in de filters in de subs, die zijn best redelijk. Zou er geen bandjer mee mixen, maar eee dicsootje tot een man of 500, zou best eens kunnen lukken, hang af van de zaal, hoogte etc...

er zit niet de klap van een 650+msl of 850 set in , natuurlijk...

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

Buiten de Craaft sets werk ik bijna puur en alleen met behringer eurolive en europower versterkers. Ik heb twee vastew klanten als referentie punt. een is een feestzaal voor 600-700 perosnen de ander is een hockyeclub met een hoog zaaltje met een capaciteit van een 500 man. Zaal 1 doe ik met zes bassen en zes toppen en het klinkt redelijk maar gaat niet hard inde vorm van een stevige houseparty. Zaal 2 doe ik meestal met vier bassen en vier toppen. Klopt de subs presteren anar mijn mening voor het geld wonderbaarlijk goed maar over die crossover daar ben ik het niet met je eens. Ik heb ze er allemaal uitgehaald en ben zeer tevreden met het resultaat. In de grote aantallen zijn de bassen niet het zwakke punt van de set maar de toppen. de 15/1 en ook de 12/1 toppen houden nooit twee bassen per kant bij wat je toch echt wel nodig hebt voor feesten boven de 200 personen wil je toch nog wat fatsoenlijk geluid produceren.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Ja Jurjen, deze komt mij bekend voor.
                  Deze set heb ik eens voorgesteld aan een drive-in show met eigenlijk geen budget maar wel max. 500 man wil kunnen doen op schoolfeesten. Dit is inderdaad geen installatie voor een band maar een drive-in is best te doen hiermee, zeker een beginnende.

Ik denk alleen dat ik in dit geval al een Behringer Ultradrive Pro DCX2496 erbij zou zetten. En als je naar het begin van het topic kijkt misschien eerder andere merken zou noemen omdat ze met hun budget ook eventueel 2e hands willen gaan kijken en dan is er wat meer mogelijk dan alleen Behringer.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

citaat:Geplaatst door vasco
                    Deze set heb ik eens voorgesteld aan een drive-in show met eigenlijk geen budget...
                    Geen budget en dan iets van bijna 4000 euro voorstellen? Oké voor 500 p. is dit bedrag ook zeer weinig, maar dan nog voor een low-budget drive-in is dit bijna onbetaalbaar. []

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Ho, ho Jurjen, Mark wilde weten wat een installatie voor max 500 man ongeveer kost. Jullie hadden het over DAP etc. Ik liet jullie een tafel zien en die was alleen al € 1900,00 waarop mij werd gemeld dat dit niet te betalen was. Tja, dan hoef ik ook niet met een installatie aan te komen van € 10.000,00

En verder kan ik Mark alleen zeggen (en jou waarschijnlijk ook) niet te snel kopen maar sparen voor beter materiaal

Comment

• Michael
                        • Nov 2002
                        • 643

Ik vind behringer in dit topic geen optie en ik denk dat we deze suggestie ook beter kunnen laten rusten. MNijn tip is en blijft ome ven een bezoekje te brengen aan een HK audio dealer of een LEM dealer ik ben zeker dat je daar zult vinden wat je wilt.

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

citaat:Geplaatst door leon nr. 2

Wij (2 oud club-dj's) willen een set samenstellen om op feestjes tot 200 man, 150m2 binnen te kunnen draaien.
                          En we dwalen dus terug af [)]
                          Ze willen feestjes doen tot 200 man en er wordt hier uitbundig gesproken over 500 man [V]
                          ikke sissie
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• leon nr. 2
                            • May 2004
                            • 7

jurjen,
                            da's meer vermogen dan we in gedachten hadden (al is de gevoeligheid weer wat lager dan de andere sets, 95-98 dB tegen sommigen ruim over de 100 dB (door de passieve filters?)). Verder zouden wij er een processor bij zetten denk ik.

Sis,

ik denk dat die verwarring te wijten is aan het relatief grote budget wat we blijken te hebben. We willen graag voor 200 man op een betrouwbare manier met goed stevig, strak en helder geluid kunnen draaien. Liefst met vermogen over. Voor meer mensen huren we dan wel bij. Het voordeel van een tweedehands kwaliteitsmerk is dat het relatief goed zijn waarde houdt lijkt me. Je legt wel wat geld vast in de installatie, maar het is zeker niet weg.

Michael,
                            we gaan je tip maar eens opvolgen. Tenzij iemand hier nog heel verrassende ideeen heeft..

Iedereen weer errug bedankt!

Comment

• pro`d`user
                              • Jun 2002
                              • 534

Nou, dat denk ik niet. Budget is niet bepaald groot.
                              Ik denk dat je het beste voor iets tweedehands kan gaan
                              waarbij je nog zou kunnen uitbreiden. Misschien DAS?
                              Barry K.
                              Wij werken met EV ole ole
                              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• Peter Vanhove
                                • Jun 2002
                                • 347

Inderdaad het budget is te laag om iets degelijks nieuw aan te kopen, of je moet het natuurlijk bij Behringer, DAP of vul zelf maar in .... (no budget troep) gaan zoeken.
                                Als je nog even de tijd hebt, wacht dan op de Matrix-2000 van B-52. Actief 1200W laag en 2x 350W mid hoog, zoiets als de HK Lucas-2000 maar dan met custom made Selenium speakers erin, multiplex kasten i.p.v. mdf, duidelijk goedkoper, en klankmatig stukken beter! Meer dan genoeg power om 300 personen (en nog eens zoveel buren) het leven zuur mee te maken. Past perfect binnen uw budget en met 5 jaar garantie.
                                Normaal werden deze sets in Juni leverbaar, maar één enkele klant in Amerika vond dat na het beluisteren van het prototype dat hij er maar meteen 1700 sets (geen typfout) van moest kopen, dat de Europese lancering een 2-tal maanden werd uitgesteld.

Groeten,
                                Peter
                                Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                                Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

Working...