Presentatie Eind-Examen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

citaat:Geplaatst door AJB
    Rinus is dol op politiek
    Kom, kom AJB,
    'dol op'.......
    ik heb de indruk dat ik toch vaak het tegengestelde probeer aan te tonen.
    Maar ik kan er wel een paar nootjes over kraken....
    en ik vind rigging ook wel een leuk onderwerp.
    Soms combineer ik die onderwerpen zelfs,
    ja .... en dan is er al gauw sprake van tijdsnood. [^]
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5429

citaat:Geplaatst door Upgrading your system
      "een profiler"
      werkt die niet bij AngelSaksische Opsporingsdiensten. Ik hoor/zie de kreet wel eens langskomen op Discovery en Nat. Geographic
      Bedoel jij niet een 'profielspot'.
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Christiaan Visser
        • Apr 2004
        • 235

Zal ik eens heel duidelijk Zijn wat er nou echt de bedoeling van Deze presentatie is?

De hele dag heb ik tijd om op te bouwen, daar ligt het niet aan, dus ik kan veel of weinig meenemen, geen punt.

Die avond Houden zo'n 30 groepjes van 4de klasser schoolieren hun presentatie, Allemaal tegelijk. Er komen ( hopen we, maar het is al vaker zo geweest) honderden mensen.

De mensen die zich intresseren of het wel leuk vinden om te zien hoe Licht en Geluid nu eigenlijks in elkaar zitten kunnen bij onze "stand/presentatie" langskomen en het verhalen meevolgen. het is niet zo dat ik 3 uur lang voor 100 mensen een (boeiend) verhaal moet houden over licht en Geluid.

tegelijk Is afgesproken dat ik de belichting voor een modeshow verzorg. Bij dit onderdeel kan ik ook weer de werking van diverse Apparaten tonen.

Hopelijk kunnen jullie hier meer mee.
        Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

@ Rinus,

Idd Rinus, profielspot/profile heb er een R-etje te veel bij gezet ik bedoelde het engelse woord voor profiel = profile.
          Dus om verwarringt te voorkomen ik had het over profile en wash MH's.
          @ Chris, Dit verandert wel de hele situatie, maar waar ik wel bij blijf is dat je veel moet laten zien, dat houd het boeiend.

Nogmaals suc6,

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Christiaan Visser
            • Apr 2004
            • 235

Maar volgens mij had ik het ook al eens eerder zo uitgelegd maar dat geeft niet.

Iemand nog enige ideeen? het mag ook qua geluid zijn, maar rademakers had daar al een goed antwoord op gegeven. dank daarvoor.

B.v.d
            Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

Ik ben geen lichtman, maar volgens mij komt het neer op hetzelfde principe als het geluid.
              Zelfs een perfect gebalanceerd verhaal komt niet goed over, als er geen interactie is tussen jou en het publiek.
              Laat dus per onderdeel zien wat het doet/ wat je er mee kunt doen, liefst vanaf dichtbij. Stel van te voren een demo-lijntje op:

Begin bijv. met een par 36, 56, 64 (die bestaan toch [8)]?), blacklight, stroboscoop. Vervolgens naar op geluid reagerende effecten (mushrooms en dergelijke), intelligent licht zoals scans en movingheads en tenslotte een laser. Er zijn er ongetwijfeld nog veel meer, maar je hoeft niet alles te laten zien.
              Het verschil tussen met en zonder rookmachine/hazer laten zien, door tussendoor een wolkje te spuiten.
              Onaangekondigd een blinder (ik ben gemeen, ik weet het [8D]), hetzij indirect.

Als je genoeg praktijkvoorbeelden geeft, hoef je eigenlijk geen verhaal te vertellen, dat doen de apparaten dan voor je.
              Laten de apparaten hun kunsten vertonen en ondersteun dat met wat (niet te technische) details.

Mvg Johan

Comment

• Christiaan Visser
                • Apr 2004
                • 235

Dank je Rademakers, alweer een zinvolle aanvulling.

Alleen 1 probleempje, ik weet niet of de school rookmachines en hazers toelaat.

je weet wel van: nee, dit wordt veelsten teveel rommel en dan zien mensen niet waar ze lopen enz.

maar dat lijkt me idd het beste, veel aan mensen laten zien.

Christiaan

Comment

• Scan head
                  • Feb 2004
                  • 143

Zoals vaak gezegd is zou ik ook veel meenemen, maar dat niet teveel in details treden.

Maar hebben ze wel krachtstroom bij jullie op school, want ik denk als je veel meeneemt ook veel stroom nodig hebt. mijn ervaring is dat 80% van de scholen geen krachtstroom hebben, of het houdt al op bij 16A...

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

80% van de scholen geen krachtstroom??
                    Ik weet niet uit welk gehucht jij dan komt maar ik kom uit een relatief klein dorpje en hier hebben zelfs alle basisscholen krachtstroom, alle middelbare scholen al helemaal.
                    Ben tot nu toe een keer op een basisschool geweest (groep 8 disco) waar ze geen krachtstroom hadden maar die werd 2 weken daarna aangelegd.
                    We're ready to party, are you?

Comment

• Scan head
                      • Feb 2004
                      • 143

Friesland, daar heb je nog van die oude scholen die geen krachtstroom hebben of aanleggen.

maar die 20% = nieuwe scholen. en die hebben ze bijna altijd.

Maar oké, nu weer ontopic.

Comment

• ralph
                        Banned
                        • Aug 2000
                        • 2649

tjonge jonge...wat een hoop gelul over een spreekbeurt!

@Christiaan: wanneer is/was je spreekbeurt?

- Neem jezelf eens voor WAT je aan je klasgenoten wil gaan vertellen. Een heel technisch verhaal zal het niet worden, heb je zelf de kennis niet voor en boeit ze ws. nul.

- Als het nog niet te laat is de volgende tip: je bouwt daar je spullen op OOK omdat ze dat nodig hebben voor een modeshow?
                        laat jouw verhaal dan gaan over alles wat erbij komt kijken om die spullen op de juiste tijd en plaats te krijgen. Wat je allemaal gedaan hebt om die spullen daar te krijgen, dat je je licht hebt geprogrammeerd, geluid hebt gechecked en laat ze dan het eindresultaat zien.

Over dat geleuter dat ierdere school een krachtstroomaansluiting heeft: mooi!..ik weet wie ik ga bellen als ik weer eens op een school sta waar ze nog nooit een 63A van dichtbij hebben gezien

Comment

• Christiaan Visser
                          • Apr 2004
                          • 235

Spreekbeurt = 7 okt. (meteen de eerste week)

Daarom ben ik vroeg begonnen met vragen te stellen op dit pro forum om deze info mee te nemen naar de voorbereidingen.

En dat is idd een goed idee van Ralph.

Bedankt!

Er zijn al 1370 reacties geweest en toch nog maar drie pagina's vol?[V]

Comment

• DjFlo
                            • Jun 2003
                            • 332

Euhm ik denk dat je ff verkeerd gelezen want: Hij is 1370 keer gelezen(nu wel meer denk ik) en er is 41 (nu 42) keer gereageerd.

groeten

floris

Comment

• Christiaan Visser
                              • Apr 2004
                              • 235

oeps, verkeerd woord gebruikt.

Gelezen bedoelde ik idd.

Verder nog enige zinvolle reacties?

hebben jullie misschien ook enig idee hoe ik die modeshow en Dasshow moet uitlichten met:- 8 scanners (mx-1)
                              - 32 Par 56

Genoeg truss en Statieven.

Andere apparatuur wordt voor Uitleg gebruikt
                              Gewoon een basis verlichting top,onder of meer dan dat alleen?

Dank.

Comment

• axs
                                Moderator
                                • Jun 2002
                                • 2687

Christaan,

Ik begin me heel hard af te vragen wat je nu wil...
                                Je vraagt maar ideeën, maar eigen inbreng is blijkbaar ver te zoeken.

Nu wil je uitleg gaan geven over dingen waar je blijkbaar in de verste verte niet van op de hoogte bent. Ben je dan niet een beetje fout bezig?

Toch maar rap overschakelen op een ander thema voor je presentatie lijkt me zo!!!
                                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...