Presentatie Eind-Examen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Presentatie Eind-Examen

Hey,

Straks moet ik een presentatie houden over de sector waar ik later in wil gaan werken. Hierin heb ik de sector Economie gekozen en moet mijn presentatie dus over een licht & geluids bedrijf gaan. Daarvoor heb ik Professioneel licht & geluid gekozen.

Op kosten van school haal ik een drive in show naar de school voor de presentatie. Zelf werk ik bij die drive in dus heb ik al enige kennis over de apparatuur maar ik moet 3 uren lang een presentatie houden over al dat apparatuur. Dan heb ik twee keuzes. of veel spul mee brengen en er weinig over vertellen, of alleen een select deel apparatuur en daar een lang over vertellen. ik heb de laatste keuze genomen maar dan moet ik dus een goed en interessant verhaal maken en niet over wat nou precies elk schuifje doet of waar elk draadje heen gaat [V].

Nu is mijn vraag of jullie Professionele Lj's mij daarmee kunnen helpen wat btreft jullie eigen ervaring.
    Zelf heb ik al een groot verhaal bedacht aan de hand van de specificaties die op verschillende site's van de fabrikant staat.
    dus daar hoeven jullie geen rekening meer mee te houden.

maar nu is de vraag aan jullie wat jullie ervaringen zijn met de volgende producten:

Martin: Magnum Pro 2000
    Bv. Het verschil tussen een gewone rookmachine en deze is…
    Martin: MX-1 scan
    bv.Deze scan is sneller omdat hij…
    Martin: Destroyer
    Bv. Dit product kan iets wat een … niet kan
    Martin: Moving head: Mac 250 wash
    Bv. Voor zulke klussen kun je beter een wash hebben dan spot…
    Skytronic: Heavy Duty 6-kanaals DMX dimmer Controller
    Bv. Om (veel) dom licht aan te sturen heb je krachtige dimmers nodig…
    Enz.

Dus wat je er allemaal mee kunt doen, waarvoor het bedoelt is (intelligent of dom licht), hoe te gebruiken enz. en maak er een leuk (klein) verhaaltje van waar ik zelf weer dingen uit kan halen en die in mijn eigen verhaal kan plaatsen.

B.v.d.

Christiaan Visser.
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

waarom vraag je dat niet aan dat licht/geluidbedrijf waar jij bij werkt....?

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Orbis
      • Feb 2004
      • 217

mac 250 wash??? je zal wel mac 300, mac 600, 2000 of miniwash bedoelen zeker?

sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

Is 3 uur niet een beetje veel van het goede ??
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Ik denk dat die 3 uur vastgesteld is voor het sector werkstuk, lijkt mij ook wel erg veel maarja.
          Voor een profiel werkstuk moet je er weer 80 uur aan werken
          We're ready to party, are you?

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Beste Christiaan,

Moet je echt 3 (DRIE) uur volpraten?
            Dat is echt wel enorm lang!

Ik geef beroepshalve heel wat opleidingen en moet je zeggen... 3uur is best lang! Zeker om mensen te blijven boeien. Je zal dus zeker en vast wat moeten werken met interactie tussen je 'publiek'.
            Wat jij wil doen is een soort van productvoorstelling als ik het goed begrijp. Waarom het ene zo wordt gedaan, het andere daartoe zich beter leent... etc...

Met gewoon te zeggen : 'Hier is een wash gebruikt ipv een fresnel' boei je de mensen echt niet.

Wat je bv wel zou kunnen doen is wat uitleggen over belichtingstechnieken (front, top, tegen,...)
            Je zou dan een voorwerp kunnen nemen en dat uitlichten.
            Eerst enkel top, dan enkel front, combi's etc...
            Wat laten zien dus hoe het 'werkt' en de effecten dus tonen als je geen toplicht gebruikt, het front onder een andere hoek plaatst en noem maar op.
            Ook met correctiefilters kan je hier leuke dingen doen.

Leuk om ook uit te leggen en wat veel mensen boeit is kleurenmix. En dan kan je even uitwijden over additieve en subtractieve kleurmenging.
            De manieren waarop het wordt toegepast in fixtures...
            Kan je ook leuke 'experimentjes' mee doen.

Met gewoon puntjes op te sommen en waarom rookdoos X, spot Y en truss Z wordt gebruikt, boeit echt niemand.
            TONEN waarom het gebruikt wordt, dat blijft de mensen bij.

Succes ermee!

Randopmerking:

citaat:
            Daarvoor heb ik Professioneel licht & geluid gekozen.

Op kosten van school haal ik een drive in show naar de school voor de presentatie
            Professioneel licht vs drive-inn
            Contradictie in C

Daar kan ik eigenlijk wel 3 uren over vollullen en wedden dat ik discussies uitlok [}]
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

Had je het niet beter over rigging kunnen doen?
              Dan had je Rinus uit kunnen nodigen die luld zo 6 uur vol als je hem "los" laat gaan

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Hehe...dan had je cijfer ook nog mee kunnen tellen voor Maatschappijleer Rinus is dol op politiek
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Christiaan Visser
                  • Apr 2004
                  • 235

Beste mensen,

Bedankt voor de snelle reacties allemaal...

Het is niet dat ik 3 uren lang aan een bepaalde groep mensen iets meot uitleggen, maar ik moet 3 uren lang aan 100den mensen licht en geluid gaan uitleggen, dus wie langs komt heeft recht op uitleg! [:I]

een andere presentatie die avond gaat over mode, ze zijn van plan daar een catwalk neer te zetten en dan is het de bedoeling dat ik tegelijk die ook nog belicht en van geluid voorzie!

dus het is niet aan 1 stuk door 3 uren lang blablabla...
                  Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Wat ik mij afvraag; Hoe moet jij met een zeer basic-knowledge, al die mensen uitleg gaan geven, en waarom ? Waarom zo'n te hoog gegrepen onderwerp als jezelf nog niet ervaren bent ? Niet vervelend bedoelt, maar voor een volle aula; "Ja...eeeh...dit is dus een...eeeh...soort computer...om ...eeeh...de lampen mee aan en uit te zetten..." [:I] lijkt me voor jou ook niet echt leuk...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Christiaan Visser
                      • Apr 2004
                      • 235

Het is niet dat ik niet ervaring heb want ik doe 2 jaar licht... dus over licht weet ik eigenlijks wel aardig wat... maar jullie (professioneler en ervaringrijkere mensen) kunnen mij vast nog wel helpen... en als ik niks over het onderwerp wist zou ik het ook niet kiezen:S

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

axs geeft opleidingen???
                        brrrr....het idee op zich....

Comment

• axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

citaat:Geplaatst door lifesound

axs geeft opleidingen???
                          brrrr....het idee op zich....
                          Tja, ben ne strenge hé []
                          Joachim wat bijles 'knopjes spelen' nodig?

BTW : schijnt nogal wat echo op te staan gisteren Toch best ff cursus geluid gaan volgen
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

Als je het mij vraagt is licht en geluid een saai onderwerp om over te vertellen als je er van uitgaat dat het de meeste mensen die hier zullen zijn echt niet uitmaakt of er nou een profiler of een wash movinghead staat en al helemaal niet hoe het ding werkt. hetis gewoon een bijverschijnsel voor de meeste mensen, ze gaan naar een discotheek en daar hangt licht en staat geluid, nou en, het interesseert maar weinig mensen hoe het werkt.
                            Net als een centrale verwarming in een huis, die is er, maar het interreseert niemand hoe het technisch in elkaar steekt, er zijn maar weinig mensen die dat boeiend vinden.
                            Wanneer je een cursus geeft ligt dit anders, daar komen alleen mensen die het interessant vinden, en zijn dan ook veel makkelijker te boeien voor langere tijd.

Dus mijn raad aan jou is dan ook, begeleid je woorden met voorbeelden,net wat AXS zegt, laat dingen zien, hoef jij minder te praten en dan blijven de luisteraars en kijkers geboeid. Maar dan nog vind ik het een hele lange presentatie

veel suc6 en laat even horen hoe het ging
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

Je hebt "Professioneel licht & geluid " gekozen?
                              Alleen dat ene onderwerp?

Zou je er niet een onderwerp bijnemen. Bijvoorbeeld "het ontstaan van de aarde en zijn historie tot heden" Anders zou je misschien stof te kort komen.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...