Presentatie Eind-Examen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:Geplaatst door axs

citaat:Geplaatst door lifesound

axs geeft opleidingen???
    brrrr....het idee op zich....
    Tja, ben ne strenge hé []
    Joachim wat bijles 'knopjes spelen' nodig?

BTW : schijnt nogal wat echo op te staan gisteren Toch best ff cursus geluid gaan volgen
    ik deed dan ook alleen de klank in de zaal. Niet de radiomix []
    Maar ja, voor jou is dat natuurlijk allemaal hetzelfde...

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

citaat:ik deed dan ook alleen de klank in de zaal. Niet de radiomix
      Maar ja, voor jou is dat natuurlijk allemaal hetzelfde...
      Daar is ie Belg voor...[][8D][]

Maar misschien een goed idee om de chatbox 3 uur lastig te vallen?? Met een beamer projecteren of zo??
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Christiaan Visser
        • Apr 2004
        • 235

Dus even in het kort,

Wat zou ik allemaal over licht en geluid moeten vertellen (want het staat vast dat ik het nu moet doen) en hoe moet ik het uitleggen? (met voorbeelden ja/nee, en wat erover vertellen?
        Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Wat zou ik allemaal over licht en geluid moeten vertellen en hoe moet ik het uitleggen?
          Aan wie ga je het vertellen of eigenlijk, wat is het kennisniveau betreffende licht en geluid van de personen waaraan je het uitlegt?

Mvg Johan

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2138

bij een presentatie moet je er vanuit gaan dat je publiek geen kennis over het onderwerp heeft. althans bij een openbare presentatie waar dat iedereen naar komt kijken.

Dit wil dus zeggen dat je geen vaktermen kunt gebruiken, of wanneer je dat wel doet, dat je ze moet uitleggen enz....

ook denk ik dat je zoveel mogelijk voorbeelden kan aanhalen en indien mogelijk zelfs een live demonstratie. Zoiets blijft hangen, niet die 5 pagina's die je afleutert.

over licht/geluid kan je best de basis vertellen. een geluidssetup voor een fuif of ene voor een podium met optredens is verschillend. Tis aan u om te weten welke je kiest, maar vergeet niet dat je moet weten waarover je het hebt....

mvg
            ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Van_Diemen
              • Oct 2001
              • 189

Christiaan,

Met het onderwerp dat je hebt gekozen, heb je eigenlijk professioneel licht en geluid gepromoveerd tot doel ipv middel. Als je 3 uur lang (of minder) wilt gaan lullen over techniek, dan wens ik je veel succes.

Mijn ervaring met presenteren is ruim te noemen en ik kan dan ook zeggen dat je blij mag zijn als je mensen hun aandacht 30 minuten kan houden met een technisch onderwerp.

Misschien kun je beter een mengvorm maken...wat ik hiermee bedoel? wat is het effect van licht en geluid? hoe vult het elkaar aan? wat doet het met iemand die het hoort en ziet? Nu spreek je over het onderwerp als middel. En als we over een middel spreken kunnen mensen zich er misschien makkelijker mee identificeren omdat ze zelf misschien dan door hebben hoe bijv een lichtshow emotie in muziek versterkt bij hun.

Ik sluit me dus aan bij axs:
              "Met gewoon puntjes op te sommen en waarom rookdoos X, spot Y en truss Z wordt gebruikt, boeit echt niemand.
              TONEN waarom het gebruikt wordt, dat blijft de mensen bij."

Heel veel succes,

Groeten,

Chris van Diemen
              Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• Scan head
                • Feb 2004
                • 143

Bedankt voor die zinvolle aanvullingen.

Kunnen jullie misschien ook nog enkele voorbeelden van "tonen" vertellen... zelf heb ik al even enkele bedacht maar de presentatie moet een succes zijn, vindt ik zo.

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

Compressor: Een stukje muziek draaien met een grote dynamiek, eerst zonder compressor, daarna stevig gecompressed.

Limiter: Langzaam maar zeker voluit uitsturen op je mengpaneel, eerst zonder dan met (draai de diverse gains maar flink terug).

Crossover: Topkast of baskast fullrange gebruiken, daarna met crossover. Beide aangesloten, eerst alleen topkast aan, daarna alleen baskast, daarna beide en ondertussen flink met de crossoverfrequentie spelen.

Gate: In microfoon laten praten en de gate in stapjes verhogen. Totdat ze zo ongeveer moeten schreeuwen om de threshold te bereiken.

Equalizer: Laat zich toch wel raden dacht ik zo.

Feedbackdestroyer: Creeer de overbekende luidspreker-microfoon feedback, met en zonder. Ook bruikbaar voor de equalizer.

Delay: 2 luidsprekers flink uit elkaar, één met rechtstreeks signaal en bij de andere de delay langzaam opschroeven..

Rendement: Als het een grote ruimte is: Het verschil tussen een gamma-of home theatre luidspreker 300 Watt en een PA-luidspreker 300 Watt laten horen. Immers; iedereen heeft tegenwoordig een maarliefst 500 Watt home theatre set thuis.

Uitleg draaitafels/mengpaneel: Laat een DJ één of twee overgangen extra duidelijk/langzaam maken. Van te voren vertellen wat/hoe hij het gaat doen.

En leer al die wanna-be-dj's alvast om op 0 dB uit te sturen op het mengpaneel , bij voorbaat dank .

Mvg Johan

Comment

• Christiaan Visser
                    • Apr 2004
                    • 235

Dank je Rademakers.

Zelf doe ik het licht bij die presentatie maar dit zal ik zeker even doorspelen naar "mijn" Geluidstechnicus...

Aan zoiets heb ik iets, bedankt!
                    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Christiaan Visser
                      • Apr 2004
                      • 235

verder iemand nog enige ideeen?

Verder was ik van plan om met 4 scanners de Modeshow (andere presentatie) uit te lichten zodat ik ze tegelijk even de werking kan laten zien.

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

4 scanners? smalle korte catwalk met grote clearance?
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Christiaan Visser
                          • Apr 2004
                          • 235

Nee, Ik wou de mogelijkheden van de scanners aanduiden zoals de Focus enz...

Je zou het ook met 1 scanner kunnen doen maar als je nog sier licht achter (gobo's, klueren) op een muur wilt dan heb je er al gauw 4 scanners voor nodig.

Comment

• jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en vraag me af: gaat dit niet een beetje uit de hand lopen? Een paar apparaten ter demonstratie neerzetten is heel goed, om de gigantische verhalen af te wisselen en toe te lichten (leuke woordspeling overigens), maar om nu je school in een compleet theater om te bouwen???

Zowiezo is drie uur lang in mijn opzicht heel lastig om vol te praten/demonstreren zonder dat het publiek de aandacht en/of zin verliest.

Ik zou een beperkt aantal apparaten neerzetten en niet meteen een hele modeshow neerzetten. Als je de werking met 1 scanner uitlegt is het makkelijker te volgen dan met een hele rij, omdat het publiek dan van de ene naar de andere gaat kijken. I.p.v. een scanner is een movinghead ook nog wel een leuk idee, omdat ze meer kunnen, er 'interessanter' uitzien en in je zaal waarschijnlijk een betere lichtoutput hebben.

Veel suc6 ermee,
                            Jurjen

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Even een klein detail; het is SCAN, en meervoud SCANS...
                              Lees zo vaak over scanners... Is ook een apparaat, maar met een iets andere functie
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jurjen_barel
                                • Jun 2003
                                • 3148

Ja, idd, moet ik toch een keer afleren [:I]

Blijft lastig als er nog genoeg webshops zijn die toch het woord scanner gebruiken, dan wordt het er gewoon ingeslepen [)]
                                Voorbeeld: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5455

Comment

Working...