Welke multi-tool zal ik kopen???????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Ik lees tot mijn grote verbazing dat niemand hier in het bezit is van een Gerber MP800... Dit is simpelweg DE beste tool. http://www.gerbertools.com/productImages/8239.jpg

Fijne tool, met o.a. carbine cutters (vervangbaar), grip-spul tegen uit-de-hand-glijd-praktijken... Verder het leatherman klap systeem (gerber schuif spul is leuk, maar kan zeer vervelende blessures opleveren). One-hand-opening voor meest gebruikte functies, incl. zaag (standaard diamandzaagje, maar met 1 klik te vervangen door elke decoupeerzaag achtig blad). Torx wordt meegelevert om functies waar dan ook te plaatsen, de tool zit in een goed stevig etui.

Wel duur (heb er toen 450,- gulden voor betaald) maar ook de in andere posts genoemde levenslange garantie. Voor meer info check http://www.gerbertools.com
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Stijn Vanstiphout
      • Oct 2000
      • 1160

Ik zie je dat mes toch nog niet in één klik opendoen eerlijkgezegd...

mvg,
      Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

Ik zie je dat mes toch nog niet in één klik opendoen eerlijkgezegd...
        mvg,
        De Tool is normaal net als een letherman ingeklapt... Dus tools zijn (allemaal) bereikbaar zonder het apparaat uit te klappen...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

citaat: Ik ben juist van leatherman afgestapt. Waarom: Als je iets met de tang vastpakt, en het zit goed vast, dan beweeg je de handvatten terug in plaats van de tang te openen.
          IK heb dezelfde ervaring met mijn leatherman. Heb besloten een andere, vind buck-tool wel ok, aan te schaffen als de mijne af is. Een probleem, die leatherman gaat niet af.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Barthez
            • Dec 2003
            • 256

Welke tool jij moet kopen is geheel afhankelijk van je eigen wensen en tot welke functie jij instant-acces wilt hebben.

Ik ben vooralsnog erg tevreden met mijn Leatherman S200, en die zie ik voorlopig nog niet vervangen te worden [^]
            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Lons-E
              • Apr 2003
              • 8

hmmm ik heb net de nieuwe Leatherman charge TI besteld, de opvolger van de WAVE..
              Binnenkort komt ook de Wave 2004 uit..

TIP over de prijzen, wie slim is besteld in amerika kan je 100 euri besparen op een WAVE in vergelijking met nederland. Vb een wave kost in NL ongeveer 150euri in amerika is dit slechts 75 dollar (incl verzending)

op deze site kun je er meer over vinden.

SUc6

Lons

Comment

• djroyS
                • Aug 2004
                • 132

Voor mij geen twijfel mogenlijk de leatherman. Gewoon en super apparat!
                Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

ook douaniers zijn er dol op. De mijne is uit weekend-tas (kofferruimte, geen handbagage) gegapt op het vliegveld Stansted.(bij londen)

Comment

• DJEM
                    • Jul 2004
                    • 254

Dat ze op vliegvelden dol zijn op tassen weet ik. Ik knoop de ritsen altijd bij elkaar met een touwtje. Enkele keren al gehad dat touwtje eraf was. De laatste vlucht naar turkije kerst 2 jaar terug, had ik hem afgezegeld met zo'n douane loodje.. die was ook weg

Wat gereedschap betreft, niet bezuiniggen. En altijd met levenslange garantie kopen. Maak ik handig begruik van. Kennelijk is niks veilig bij mij. Ooit eens een ratel gehad uit een doppenset van 50 euro.. Ratel heeft niet lang gerateld.. Enkelle doppen zijn intussen ook al 12 kant ipv 6 kant. Met 'dat dure gereedschap ga je naar je leverancier, legt het op de toonbank en loop je met nieuw naar buiten.
                    Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

citaat:Geplaatst door jans

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote"> Ik ben juist van leatherman afgestapt. Waarom: Als je iets met de tang vastpakt, en het zit goed vast, dan beweeg je de handvatten terug in plaats van de tang te openen.
                      IK heb dezelfde ervaring met mijn leatherman. Heb besloten een andere, vind buck-tool wel ok, aan te schaffen als de mijne af is. Een probleem, die leatherman gaat niet af.
                      [/quote]

Dat is inderdaad irritant, maar dat is dan ook echt het enige dat eraan scheelt. Verder is het echt een geweldig ding! Het enige dat ik nu nog mis is fatsoenlijke handschoenen zonder vingertoppen, maar moet eerlijk toegeven dat ik nog te lui geweest ben om ernaar op zoek te gaan.

Ik zie nu dat die dingen in de webshop te verkrijgen zijn. Iemand daar (goeie) ervaringen mee? Weet alleen niet echt wat voor maat handen ik heb, koop daar nooit iets voor

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Gewoon de Gerber MP800 Legend.

Waarom, super handig mes, echt in 1x open te klappen en helemaal luxe: gewoon een veer in de tang, zodat je de bek van de tang niet zelf hoefd open te doen. (dichtknijpen nog wel helaas)
                        En natuurlijk de mesjes in de bek van de tang die je makkelijk zelf kan vervangen (het zijn driehoekjes, dus eerst 2 keer draaien en dan pas nieuwe mesjes aanschaffen) als je toch een serieus stuk ijzerdraad hebt doorgeknipt.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• berth
                          • Apr 2004
                          • 52

Verbaas me over zoveel posts over een stomme tang!!
                          Koop gewoon een leatherman of een gerber of een victorinox of een .......weet ik veel.
                          En als hij stuk gaat of niet bevalt .... wegflikkeren en wat anders koopen!!
                          En nu zullen jullie wel zeggen ...weet je wat dat kost!
                          NOU EEN STUK MINDER ALS DE TIJD(=GELD) DIE ER HIER AAN BESTEEDT WORDT!
                          Multitool is volgens mij meer een modeverschijnsel in de bizzniz.
                          Ik heb een Erro master ,voor 30 euro en hij is ijzersterk ,en alle tools te gebruiken zonder de tang uit te klappen.
                          En als hij stuk gaat .....effe nieuwe halen!!!!
                          Veel succes met de tangen!!!!!!!!!!!!

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

citaat:Geplaatst door berth

Verbaas me over zoveel posts over een stomme tang!!
                            Koop gewoon een leatherman of een gerber of een victorinox of een .......weet ik veel.
                            En als hij stuk gaat of niet bevalt .... wegflikkeren en wat anders koopen!!
                            En nu zullen jullie wel zeggen ...weet je wat dat kost!
                            NOU EEN STUK MINDER ALS DE TIJD(=GELD) DIE ER HIER AAN BESTEEDT WORDT!
                            Multitool is volgens mij meer een modeverschijnsel in de bizzniz.
                            Ik heb een Erro master ,voor 30 euro en hij is ijzersterk ,en alle tools te gebruiken zonder de tang uit te klappen.
                            En als hij stuk gaat .....effe nieuwe halen!!!!
                            Veel succes met de tangen!!!!!!!!!!!!
                            dacht ff dat ik de enige multi-miljonair op t forum was.....Maar we hebben er dus nog een..

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

Je moet wat als je nieuw bent en gefrustreerd over het feit dat je nog geen ruim 3000 posts hebt zoals jij Mac.

(ik ook, vandaar deze )
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• berth
                                • Apr 2004
                                • 52

citaat:Geplaatst door kokkie

Je moet wat als je nieuw bent en gefrustreerd over het feit dat je nog geen ruim 3000 posts hebt zoals jij Mac.

(ik ook, vandaar deze )
                                Jammer ,deze reactie !
                                En zo zijn er heel erg veel op dit forum!!
                                En het kan zo leuk zijn !!!

Comment

Working...