Versterken xOhm...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stokerrr
    • Feb 2004
    • 11

Versterken xOhm...

Hoe weet ik hoeveel Ohm mijn versterker is???

Volgens mij heb ik wel een goede nml..., het is een Denon PMA-680R

Hij was top off the bill
    Speceficaties:

Power Source 230Volt ~ 50 Hz
    Power consumption 210 Watt

Independence:
    A or B 4 ~ 16 Ohm
    A + B 8 ~ 16 Ohm

Ik gebruik altijd A + B dus is hij dan 8 ohm [8)][:0][?]
    :O
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    Hoe weet ik hoeveel Ohm mijn versterker is???
    euhm...niet?

citaat:
    Independence:
    dat zal dus impedance of zoiets moeten zijn....

citaat:
    A or B 4 ~ 16 Ohm
    A + B 8 ~ 16 Ohm
    Ik gebruik altijd A + B dus is hij dan 8 ohm [8)][:0][?]
    neen....
    A or B 4 ~ 16 Ohm: wil zeggen dat je met deze instelling (een speaker op A en een andere speaker op B aangesloten) luidsprekers kan gebruiken die een impedantie hebben van 4 tot en met 16 ohm. Maar kan echter geen kwaad (maar bestaan niet). Een luidspreker met een lagere impedantie kan je versterker beschadigen.

A + B 8 ~ 16 Ohm: wil zeggen dat je 1 luispreker aansluit op kanaal A en B samen (bridged mode zoals wij zeggen) En die luidspreker moet dan minstens een impedantie van 8 ohm hebben.

dit is al een beetje uitleg ... toevoegingen komen wel van mijn collega's [8D]

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

neej hoor, je bridged helemaal nix, alleen als je alleen kanaal a gebruikt, heb je speaker per kant, gebruik je kanaal a en b(dus niet als links en rechts opvatten!) dan staan er dus 2 speakers per kant parralel aangesloten en moeten dan dus 8 of16 ohm per stuk minimaal zijn (bestaan wel)
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

duidelijk? Nee??

komt-ie.
        Je versterker is ....4 ohm.
        Zet je nu op alleen A een speaker dan moet deze minimaal 4 ohm zijn.
        Zet je nu alleen op kanaal B een speaker dan moet deze ook minimaal 4 ohm zijn.
        Zet je nu beide aan ( A+B) dan worden intern de speakers parallel gezet, en zou je dus 2 ohm krijgen, Maar daar gaa-tie stuk van. Dus moeten in dat geval beide spreakers minimaal 8 ohm zijn, zodat je versterker intern toch weer die minimaal 4 ohm ziet.

conclusie : je amp is intern 4 ohm, dus zorg ervoor dat de totale weerstand 4 ohm is. ( dus dan per connector 8 ohm...!)

enne , dat bridgen doe je maar fijn met speelkaarten.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Kort, juist en duidelijk!
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• nijhuisr
            • May 2003
            • 182

citaat:Geplaatst door laserguy

Kort, juist en duidelijk!
            alleen jammer dat de beste man nou denk dat een versterker ook een weerstand van 4 ohm heeft in de uitgang heeft. dit zijn natuurlijk mili ohm's.

hoeveel ohm is een vesterker is een beetje krom.

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

heb je wel gelijk in, maar soms moet je het zo uitleggen dat de andere het, het beste begrijpt

citaat:conclusie : je amp is intern 4 ohm, dus zorg ervoor dat de totale weerstand 4 ohm is. ( dus dan per connector 8 ohm...!)
              zo dus,duidelijker kan niet

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• stokerrr
                • Feb 2004
                • 11

********....

Voor mij ben je een echte ********
                Dankjewel, ff voor mijn setup nu:

2x 8ohm speakers 80 Watt RMS, cocus van 16cm diameter, tweerer 7cm, en dat 4kante ding 14 bij 7....
                1x Een agressieve speaker (denk 150watt RMS) x=Ohm (van een vriend) en weegt niets dat ding
                1x Een oude Krachtige speaker (denk ook zo'n 150 Watt) y=Ohm

Ik ben van plan 2 nieuwe speakers te kopen van allebei 200 Watt RMS... en die andere weg te doen...
                Is dit een idee of niet? Is het slim... goed? voor op mijn kamer?

2x DAP MDJ-12 Luidspreker 12

speceficaties:
                3-way speakersystem
                12” speaker + horn + 3 piëzo’s
                Max. Power : 200 W
                Impedance : 8 Ohm
                Lengte= 41cm
                Hoogte= 66cm
                Breedte= 33cm
                Gewicht= 18Kg

Is dit wat op mijn versterker die ik net aangaf?

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

die denon is eigenlijk een hi-end eindbak, voor hifi-doeleinden. Wil je uitluitend op je kamer draaien, dan zou ik toch voor een mooie hifi-speaker gaan . Neem eens de tijd om naar de jbl-home-serie te luisteren, een paar B&W's , infinity , magnat, of zo. ( in willekeurige volgorde). Ga je echter ook disco draaien op klassefeestjes etc, pas dan worden die DAP's of desnoods Behringers interessant. maar pas dan wel op voor je denon, want die is daar eigenliojk niet voor gemaakt, en gaat ( google!!) dan nog wel eens in rook op.

ik hoor t wel.

Comment

• stokerrr
                    • Feb 2004
                    • 11

Hm... oke dankjewel... maarre hoezo gaat hij kapot als ik hem te hard zet??

want ik draai ook wel eens op feestjes ja... (gewoon met me PC erheen en Winamp aanzetten )
                    En dan gewoon muziek aan... die ene box (die lichte van 150Watt RMS gok ik) komt uit de Idance (Reds heet het nu, nieuwe discotheek in huizen) dus... :S maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.... Dus...
                    Maarre wanneer gaat hij kapot met die DAP boxen? te lang hard?? want ik heb het ook eingelijk omdat als ik het beetje harder als normaal zet mooi geluid wil hebben... dus.. En veeel vas natuurlijk...

Comment

• stokerrr
                      • Feb 2004
                      • 11

Ik gooi altijd de bas er een beetje uit en zachter als ik vind dat hij te heet word, ben erg zuinig op dingen die me veel geld gekost hebben... dus ik vind hem snel warm haha... heeft het zinom er een cooler in te bouwen?? (een ectratje van een oude PC ofzo?

Comment

• stokerrr
                        • Feb 2004
                        • 11

Foto's ervan...
                        Angelfire on Lycos, established in 1995, is one of the leading personal publishing communities on the Web. Angelfire makes it easy for members to create their own blogs, web sites, get a web address (domain) and start publishing online.

Angelfire on Lycos, established in 1995, is one of the leading personal publishing communities on the Web. Angelfire makes it easy for members to create their own blogs, web sites, get a web address (domain) and start publishing online.

Let niet op de gordijnen hahaha dat word nog vervangen... "/

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

citaat:Geplaatst door stokerrr

Ik ben van plan 2 nieuwe speakers te kopen van allebei 200 Watt RMS... en die andere weg te doen...
                          Is dit een idee of niet? Is het slim... goed? voor op mijn kamer?

2x DAP MDJ-12 Luidspreker 12

speceficaties:
                          3-way speakersystem
                          12” speaker + horn + 3 piëzo’s
                          Max. Power : 200 W
                          Impedance : 8 Ohm
                          Lengte= 41cm
                          Hoogte= 66cm
                          Breedte= 33cm
                          Gewicht= 18Kg

Is dit wat op mijn versterker die ik net aangaf?
                          Je wilt 2 boxen hebben van 200 watt rms, maar die dapjes zijn maar 200 watt max. Gok dus zo'n 100 (a 120) watt rms. Weet wel dat de specificaties van dit soort merken (dap, skytech, jb-systems) nooit helemaal kloppen en dat als je ze daadwerkelijk op de opgegeven waardes gaat belasten, ze bijna zeker het begeven.

Zo'n dapje trekt misschien maar tussen de 50 en 75 watt rms.

Ik heb vandaag 2 mdj 15 de deur uitgedaan, en die zijn 250 watt max. Alleen die begonnen al te vervormen op 75 watt rms. (als ze al niet permanent vervormden)
                          Is weer terug !

Comment

• stokerrr
                            • Feb 2004
                            • 11

Hm... oke... ik heb gisteren Mijn MDF platen gekregen om mijn eigen boxen te bouwen (3-weg speakers) Ik heb ook nog een print plaatje van een 3weg Speaker box, maar daar was de subwoofer van doorgebrand... kan ik die nog gebruiken of moet ik eerst die joekel spoel op dat prins plaatje nakijken?? Of kan je dat niet zien? Kan iemand het mij een klein beetje uitleggen dat ik er zelf ook een beetje verstand van krijg... Ik heb nml ook via een forum geleerd hoe een scooter compleet in elkaar zit, en in de praktijk kan ik het ook nog, dus dan moet dit ook kunnen

Comment

• Michel_G
                              • Dec 2003
                              • 376

citaat:Geplaatst door stokerrr

Ik heb nml ook via een forum geleerd hoe een scooter compleet in elkaar zit, en in de praktijk kan ik het ook nog, dus dan moet dit ook kunnen
                              Ik heb in de praktijk geleerd hoe een scooter (en een schakelbrommer, dat is nog verotter) in elkaar zitten. Maar die techniek vind ik echt makkelijk vergeleken bij de techniek die in het licht en geluids wereldje komt kijken.
                              Is weer terug !

Comment

Working...