Pompje rookmachine

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • splash
    • Aug 2002
    • 342

Is dit hetzelfde pompje als in een Antari F-80?? zoja, kan je de prijs dan ook naar mij doorsturen??

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Weet je zeker dat je pompje stuk is?
      Ik heb nl dit zelfde probleem met mijn antari gehad.
      => Uitelkaar halen, motor los van de leidingen draaien en draaien met die motor (gewoon rookknopje dus). Flink vaak achter elkaar op dat knopje rammen totdat er verandering in komt.

Bleek dat hij gewoon verstopt zat, maar maakte ook nauwelijks nog lawaai, waardoor je gaat denken dat hij overleden is.

Groeten Joost

Comment

• splash
        • Aug 2002
        • 342

Ik heb mijn rookmachine al enkele keren doorgespoeld met zowel azijn/gedestileerd water als met alleen gedestileerd water. Ik heb hem al verscheidene malen uit elkaar gehad en er komt slecht een kleine hoeveelheid vloeistof doorheen. Het pompje durf ik niet uit elkaar te halen omdat het niet met schroefjes in elkaar zit.

-edit- ik bedoel natuurlijk gedestileerd water

Comment

• zabazz
          • Feb 2004
          • 83

die van mij maakte lawaai genoeg, heb hem ook helemaal uit elkaar gehaald maar er was geen sprake van verstopping.

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

ik heb hetzelfde probleem gehad na drie maanden, er was nog geen lieter rook door. hij is nu in herstelling, was toch nog in garantie...
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• lj Dixie
              • Jun 2003
              • 23

Ik heb hetzelfde probleem met een andere pomp, dus ik ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is.
              ik kwam met google op dit onderwerp, dus darom een jaar later pas deze reactie.

de pomp die bij mij kraaaaaaaakt: sp-35A (m24010)

Comment

• VERVALLEN

Antaripompjes van de F80-Z zijn dikke BUCHT. Ik heb zelf de antari F80-Z fogger eens een hele tijd gebruikt, en had er niets dan problemen mee.

Ik werk nu met martin e, da's veel beter.

Comment

• gerjan
                  • Aug 2005
                  • 2

ik heb zelf twee rookers 1 met een sp-12a pompje en de andere heeft een vergelijkbaar pompje,
                  na demontage waren bijde pompjes defect,
                  het rubber van het ventiel was versleten.
                  heb me rot gezocht naar een pomp, en ben uitgekomen op een pomp van de censeo koffie apparaat, hij is wel groot maar werkt perfect.
                  met enkele aanpassingen kan hij priema geplaatst worden.
                  de pomp wordt geknepen bij de inspuiting bij de verwarming,
                  de rookmachine rookt beter dan eerst.
                  er zijn voldoende afgedankte senceo's de meeste gaan kapot bij de ketel en de afdichting van de deksel, en het ventiel voor water toevoer gaat meestal kapot, men dumpt deze apparaten dan maar. en wij kunnen dankbaar gebruik maken van de onderdelen.
                  the boss

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Beste mensen, kijk uit met het vervangen van pompjes voor een heel ander pompje, deze rookdozen verhitten de rookvloeistof naar een hoge temperatuur totdat het rook wordt. als je nu een pompje vervangt voor een pompje die meer vloeistof verpompt kan het zijn dat deze nog niet geheel verdampt de rookdoos verlaat.

Met andere woorden, je hebt dan een blarenmakende feestverzieker gemaakt, zolang je het dan tegen benen aanspuit gaat het nog wel, maar als je hem lekker hoog neerzet en het over hoofden heenspuit krijg je de grootste problemen, hierdoor kunnen mensen voor hun leven lang verminkt worden. doe jezelf een lol en bestel gewoon een nieuw pompje. ik heb er eens 1 besteld voor een antari z300, en deze kwam uit de VS. voor 16 euro incl verzendkosten had ik hem in huis. geen gelul, gewoon bestellen.

het adres zal ik voor jullie opzoeken. 1 nadeel, je moest met visa betalen.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• gerjan
                      • Aug 2005
                      • 2

Uitvoerig getest, de roker lang tijd aan laten staan en geen druppel uit de machine.
                      Natuurlijk is een origineel het beste, maar als je eens wil experimenteren is dat een leuk alternatief.
                      Ik heb er twee gemodificeerd en ze blijven (nu al twee maanden veel gebruikt) het goed doen, zonder hete vloeistoffen te lekken.
                      the boss

Comment

• VERVALLEN

Als ze geen hete vloeistof spuiten en speken, ook na al die tijd niet ... dan wil dat zeggen dat de senseo-pompjes nagenoeg een identiek debiet hebben als de originele.
                        En dan zie ik geen rede tot paniek. Maar toch zou ik me ook veiliger voelen met een originele pomp erin.
                        Maar ja de antari pompen zijn nu eenmaal niet bedrijfzeker! (van de F80-Z dan bedoeld)

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Je hoort me ook niet zeggen dat het altijd fout gaat, maar ik waarschuw even voor het gaval je er niet bij stil hebt gestaan
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...